ناشناس

از اینکه کم حرفم ناراحتم؛ چیکار کنم؟

من خیلی کم حرفم. با اینکه توی ذهنم پر از نظر و حرفم. نمیتونم به راحتی توی جمع حرفامو بزنم. لطفا کمکم کنید.
چهارشنبه، 8 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

از اینکه کم حرفم ناراحتم؛ چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

من خیلی کم حرفم. با اینکه توی ذهنم پر از نظر و حرفم. نمیتونم به راحتی توی جمع حرفامو بزنم. لطفا کمکم کنید.


مشاور: خانم قربانی

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون
از اینکه نمیتوانید حرفهای درونی خود را بر زبان بیاوردید و همانند دیگر افراد از افکار خود سخن بگویید، ناراحت هستید و فکر میکنید این امر یک مشکل محسوب میشود و در صدد حل ان از ما کمک میخواهید.
دوست نوجوان من، اینکه برای حل مشکل راه حل مشورت گرفتن را در پیش گرفته اید بسی مایه خرسندی ست و این نشان از تعقل و فهم شماست. امیدوارم در تمامی مراحل زندگی در صحیح ترین مسیرها قدم بردارید. در پاسخ به  سوال کوتاه شما، میتوان به دو نکته اشاره کرد. این کم حرفی شما میتواند دو دلیل عمده را یاداور شود  یکی نوع شخصیت شما و دیگری نداشتن مهارت ارتباطی و ابراز وجود. البته باید عنوان کنم که در هر دو مورد اموزش تاثیر گذار است اما در مورد نوع شخصیت، چون این ویژگی ذاتی است انتظار تغییر اساسی، تلاش و تمرین بسیاری میطلبد. برای تشخیص هر یک از این دو مورد نیازمند توضیحاتی در مورد رفتارهای شما در برخوردها و دوره های متفاوت سنی هستیم که البته کار چندان سختی هم نیست و زمان زیادی نیز نمی طلبد. منتها با توجه به عدم امکان مصاحبه در این فضا، توضیحاتی ارائه میشود که میتوانید بر اساس ان به تشخیص اجمالی برسید. افراد از لحاظ نحوه برقرارکردن به دو گروه برون گرا و درونگرا تقسیم میشوند. افراد برونگرا تمایل دارند همیشه و هرکاری را با دیگران همراه باشند و در واقع طالب جمع هستند. پرحرف بوده و تقریبا در هر جمعی میدان داری میکنند. اما افراد درونگرا برعکس اینها بوده و تقریبا گوشه گیر هستند یا دوست دارند هر کاری را تنها انجام دهند و کمتر صحبت میکنند و حتی تفریح هایی را دنبال میکنند که خلوت شان در ان بهم نخورد. در رفتار خود دقت کنید اگر از زمان کودکی و اکثر اوقات تمایل به تنهایی و خلوت داشته اید پس شما درونگرا هستید و نباید خیلی نگران این وضعیت خود باشید.
اما اگر در دوره های قبلی زندگی گرایش به جمعیت را در خود مشاهده کرده اید ولی اکنون به دلایلی از جمله مسخره شدن، اشتباه کردن، ترس از نگاه دیگران، ترس از ناتوانی خود و..  از صحبت کردن فراری هستید، مشکل شما عدم ابراز وجود نام دارد. در این حالت شما باید با انجام تمرین هایی مهارت جرات مندی و اعتماد به نفس خود را ارتقا دهید تا ابن مشکل حل شود. با توجه به توضیحات فوق، رفتار خود را ارزیابی نموده و در پیام بعدی با ارائه توضیحات لازم، ما را در ارائه پاسخ دقیق تر یاری نمایید.
شاد و سلامت باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مشاوره مرتبط