ناشناس

چگونه مادرم را راضی کنم که با عشقم که پسرخاله م هست ازدواج کنم؟

چگونه مادرم را راضی کنم که با عشقم که پسرخاله م هست ازدواج کنم؟
چهارشنبه، 18 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه مادرم را راضی کنم که با عشقم که پسرخاله م هست ازدواج کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 17 ساله )

چگونه مادرم را راضی کنم که با عشقم که پسرخاله م هست ازدواج کنم؟


مشاور: خانم کرمانی

سلام همراه گرامی؛ سپاس از اعتماد شما به راسخون ،امیدوارم این پاسخ بتواند راهگشای شما باشد.
دوست عزیز این روزها ممکن است برای بسیاری از جوانان پیش بیاید که فردی را برای ازدواج بپسندند و مناسب ببینند، اما خانواده‌ ها با انتخابشان مخالفت کنند. این موضوع چند دلیل دارد؛ از جمله اینکه والدین همیشه تصور می‌کنند که خودشان می‌توانند انتخاب بهتری برای فرزندانشان داشته باشند و گاهی پدر و مادرها تصور می‌کنند فرزندشان به بلوغ فکری و عقلانیت کافی نرسیده است تا بتواند شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب کند. البته ناگفته نماند در بعضی از موارد حق با والدین هم هست اگر شما واقعا با دقت و فکر و با توجه با معیارهای خودتان و معیارهای خانوادگیتان این انتخاب را کردید و مطمئن هستید که با مطالعه و بررسی همه جوانب این انتخاب را کردید، از راهکارهای که بیان می شود می توانید برای همراه کردن خانوادتان یا اینکه بیشتر به سمت خواسته و انتخاب شما مایل شوند و انها هم در انتخاب به شما کمک کنند، استفاده کنید:
در مرحله اول سعی کنید با رعایت احترام و زبان و کلام نرم از مادرتان بخواهید که به حرفهای شما گوش دهد و بعد در مورد علاقه خودتان صحبت کنید با لجبازی و قهر کاری پیش نمی‌رود. در صحبت با مادرتان سعی کنید به دلایل مخالف آنها توجه کنید گاهی این دلایل منطقی است و آنها را بپذیرید و روی این دلایل فکر کنید. دور از شور و اشتیاق عاشقی و هیجانات مقطعی،و این دلایل را با فرد سومی در میان بگذارید البته فردی که دارای عقل و فهم و پخته باشد، و به او حق بدهید و دغدغه او را نادیده نگیرید و بعد سعی کنید از خوبیها و نقاط مثبت طرف مقابلتان بگویید و اشاره کنید که همه افراد کامل نیستند و بعد اجازه بدهید که مادرتان نظرش را اعلام کند. در واقع می خواهم یک مذاکره ای داشته باشید که خیلی آرام و همراه با احترام و منطقی پیش می رود. ولی در نهایت بتوانید میزان علاقه خودتان را بیان کنید. ممکن است ابتدا و برای بارهای اول نتوانید مادرتان را راضی کنید ولی هر چند وقت یک بار همین صحبت کردن با احترام و با ریتم ارام را داشته باشید و اجازه بدهید که مادرتان ذهنش درگیر شود و فکر کند ولی ممارست و پشتکار شما همراه با صبوری پاسخ می دهد.
۲- والدین گاهی به خاطر بی اعتمادی به شما با انتخاب تان مخالفت می کنند، چون فکر می کنند به قدر کافی بزرگ و عاقل نشده اید. در این شرایط باید دلایل خود را از انتخاب فرد مورد نظر توضیح دهید و با صحبت های منطقی به مادرتان ثابت کنید که بزرگ و قابل اعتماد هستید.
۳- در کنار صحبتهای خودتان در صورتی که بزرگتری در فامیل که مادرتان او را قبول دارد واسطه قرار دهید. و نکته خیلی مهم اینکه شما باید بسیار صبور و آرام باشید و اجازه دهید که مادرتان از نظر هیجانی و عاطفی کمی آرام شوند و در صحبت با مادرتان بسیار با احترام و رعایت جایگاه آنها و با توجه به اینکه آنها دلسوز فرزندان خود هستند و خوشبختی شما را می خواهند و در اخر توصیه می کنم اگر مخالفت مادرتان به این دلیل بود که دو خانواده از نظر مذهبی در یک سطح نیستند، اگر اختلاف مالی فراوان بین خانواده ها وجود داشت، اگر فاصله سنی شما و فرد مورد علاقه تان بسیار زیاد است و اگر مخالفت والدین به دلیل موجه نبودن شخصیت فرد مورد نظر است (در حالی که شما به اشتباه فکر می کنید، می توانید با قدرت عشق و صبر او را عوض کنید) و یا بخاطر مشکل خودشان با خواهرشان هست بهتر است به توصیه مادرتان گوش دهید و بی گدار به آب نزنید. حساسیت مادرتان در این مسائل کاملا منطقی است و شما باید در انتخاب تان دقت بیشتری داشته باشید. و دوم اینکه بدون رضایت والدین تان ازدواج نکنید و حداقل یک رضایت و حمایت نسبی را از سمت آنها داشته باشید چون ازدواج پیوند دو نفر نیست؛ بلکه پیوند دو خانواده است. به خصوص در شرایط شما که نسبت فامیلی نزدیک هم وجود دارد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما