ناشناس

شرایط ازدواج رو ندارم. نمیخوام به گناه بیفتم" چیکار کنم؟

با سلام. جوانی هستم ۱۹ساله. اصلا شرایط ازدواج رو ندارم. امسال میخوام دوباره کنکور بدم. انسان خیلی داغی هستم ولی نمیخوام به گناه بیفتم. چیکار کنم؟ ورزش هم میکنم. از غذاهای تند و طبع گرم هم خیلی کم استفاده میکنم. ولی هیچ فرقی نمیکنه. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

شرایط ازدواج رو ندارم. نمیخوام به گناه بیفتم" چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

با سلام. جوانی هستم ۱۹ساله. اصلا شرایط ازدواج رو ندارم. امسال میخوام دوباره کنکور بدم. انسان خیلی داغی هستم ولی نمیخوام به گناه بیفتم. چیکار کنم؟ ورزش هم میکنم. از غذاهای تند و طبع گرم هم خیلی کم استفاده میکنم. ولی هیچ فرقی نمیکنه. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و عرض احترام خدمت شما پرسشگر محترم! امیدواریم راهنمای خوبی برایتان باشیم.
برادر گرامی! یگانه راه کنترل واقعی شهوت و نجات از تحریکاتی که در اثر روابط در محیط های آلوده و نامناسب عارض انسان می شود؛ ازدواج است. باید تمام همت خود را در این جهت به کار گیرید ولی اگر به هر دلیل نمی توانید ازدواج کنید که از نظر ما فعلا به لحاظ سنی هم کمی برای اقدام زود به نظر می رسد، چاره ای جز استفاده از روش های کنترلی و تقویت معنویت نیست. با این روش ها آشنا هستید، ولی در عین حال در ادامه راهکارهای کنترل غریزه جنسی را خدمت شما عرض می نماییم. چند راهکار عملی برای کاهش غریزه جنسی:
1. از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید و سعی کنید از لباسهای گشاده استفاده نمایید که تماس کمتری با بدن دارد.
2. موهای زائد بدن را دیر به دیر کوتاه کنید. زیرا این کار باعث کاهش میل و غریزه جنسی می شود.
3. توکل به خدا و کمک خواستن از او در این کار بزرگ که هر کس به خدا توکل کند همه کارها برای او آسان می شود.
4. در هنگام تحریک جنسی وضو و غسل کنید خصوصا با آب سرد که باعث کاهش میل جنسی می شود.
5. نداشتن رابطه با جنس مخالف برای فردی که این مشکل را دارد، بسیار مهم است، زیرا این گونه روابط باعث تحریک دائمی و اضطراب دائمی می شوند.
6. یاد کردن ثواب های دنیوی و اخروی که خداوند متعال برای تحمل سختی ها و پاکدامنی ذکر شده است و عذاب هایی که برای بی عفتی و انحراف از مسیر حق از ائمه معصوم به ما رسیده است می تواند در این مسیر به ما کمک کند.
7. از محرک های بصری نباید غافل شد. دیدن تصاویر محرک اعم از عکس و فیلم های غیر اخلاقی و تصاویر محرک تلویزیون و همچنین دیدن فردی که باعث تحریک جنسی می شود، باعث فزایش تحریک و اضطراب و عذاب روحی می شود.
8. باید از محرک های شنوایی پرهیز شود. گوش دادن به موسیقی های حرام زمینه را برای انحراف اخلاقی و جنسی فرد فراهم می آورند. اگر صدای فرد نامحرم باعث تحریک جنسی می شود، از آن اجتناب کنید.
9. از فکر و تخیلات جنسی باید پرهیز شود زیرا فکر کردن به امور جنسی منجر به تولید هورمونها جنسی در بدن و افزایش تحریک جنسی می شود.
10. اگر فکر جنسی سراغتان آمد، فکر گردانی کنید، سعی کنید به چیز دیگری فکر کنید با به کار دیگری مشغول شوید یا با دوستانتان وارد صحبت شوید. مطمئنا اگر فکر کنترل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
11. سرگرم بودن و عدم بیکاری زمینه را برای سلامت اخلاقی و توجه کمتر به این غریزه ایجاد می کند.
12. فعالیت های هنری به نیروی روانی انسان جهتی غیر از جهت جنسی می بخشد و در این صورت بجای اینکه فرد تمام انرژی روانی و جسمی خود را صرف اضطراب و کارهای غیر اخلاقی کند، در امور هنری و مثبت و اجتماع پسند سرمایه گذاری می کند.
13. تنهایی زمینه ساز تفکرات جنسی و منحرف می باشد و باید از آن اجتناب کرد خصوصا هنگام شب. اگر خسته نیستید به رخت خواب نروید و فعالیت خود را ادامه دهید و هنگامی که خسته شدید به رختخواب بروید تا زمان زیادی را در رخت خواب و تنهایی و در معرض فکر و خیال جنسی صرف نکنید.
14. ورزش را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید، خصوصا ورزش سنگین تا انرژی بدنتان تخلیه شود.
15. از غذاهای مقوی استفاده نکنید.
16. در حمام و دستشویی سعی کنید به بدن برهنه خود نگاه نکنید.
17. مراقب باشید که ناخواسته هنگام خواب در رخت خواب، آلت را دست ورزی نکنید.
18. از ذکرهای آرامش استفاده کنید. و با یاد خدا خود را آرام کنید. مثل ذکر لا اله الا الله و ذکر لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
19. یکی از توصیه های مفید برای کاهش غریزه جنسی روزه گرفتن می باشد. روزه انسان را به خدا نزدیک تر می کند و حس معنویت را در زندگی تقویت کرده و باعث دوری شیطان می شود.
امیدواریم همواره در تحصیل علم و کسب موفقیت پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما