ناشناس

چگونه میتوانم شکایت خیانت در امانت کنم؟

سلام. بنده مبلغ ۹میلیون بدهکارم و دو فقره چک به مبلغ هر کدام ۵۰ میلیون تومان از من گرفته قرارداد هم باهاش دارم که چک امانت میباشد و در قرارداد نوشتم امانت ولی اگر مبلغ را پرداخت نکنم تا تاریخ ۹۸/۰۸/۳۰ اقدام کند الان چک را به کسی دیگر واگذار کرده برگشت زده. ۱- آیا میتوانم شکایت خیانت در امانت کنم؟ ۲-آیا میتواند روی تمام مبلغ دادخواست دهد؟
چهارشنبه، 2 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه میتوانم شکایت خیانت در امانت کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 21 ساله )

سلام. بنده مبلغ ۹میلیون بدهکارم و دو فقره چک به مبلغ هر کدام ۵۰ میلیون تومان از من گرفته قرارداد هم باهاش دارم که چک امانت میباشد و در قرارداد نوشتم امانت ولی اگر مبلغ را پرداخت نکنم تا تاریخ ۹۸/۰۸/۳۰ اقدام کند الان چک را به کسی دیگر واگذار کرده برگشت زده.
۱- آیا میتوانم شکایت خیانت در امانت کنم؟
۲-آیا میتواند روی تمام مبلغ دادخواست دهد؟


مشاور: امیرحسین مرادی

با سلام و احترام
با توجه به قرار دادی که از شخص دارید و با توجه به این که نوع چک ضمانتی است. شما میتوانید نسبت به این موضوع طرح دعوی کلاهبرداری و یا خیانت در امانت مطرح نمایید. شخص فقط میتواند مبلغی که از شما طلب دارد درخواست نماید. درخواست بیشتر از طلب بعضا منجر به نزول میگردد. به عبارتی اگر توافق کردید که چنانچه مبلغ را پرداخت نکنید تا تاریخ ۹۸/۰۸/۳۰ اقدام کند خب این حق را به او داده اید که اقدام کند و دیگر نمی توانید مدعی امانتی بودن چک شوید ولی اگر مبلغ بدهی شما کمتر از مبلغ چک است می توانید با ارائه دلیل آن را ثابت کنید و دادگاه ان را لحاظ خواهد کرد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما