ناشناس

چه کنم که رفتار و برخورد همسرم با خانواده ام خوب باشه؟

چه کنم که رفتار و برخورد همسرم با خانواده ام خوب باشه؟
پنجشنبه، 1 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چه کنم که رفتار و برخورد همسرم با خانواده ام خوب باشه؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 23 ساله )

چه کنم که رفتار و برخورد همسرم با خانواده ام خوب باشه؟


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی
بررسی ها نشان داده زوج های جوان اوائل زندگی مشترکشان به خاطر عدم آشنایی از روحیات و اخلاقیات همدیگر و اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها در مسائل جزئی زندگی دچار تنش می شوند. کمال خواهی، مطلق نگری و ایده آل گرایی آنها اگر به همراه حلم و بردباری و سعه صدر نباشد شیرینی زندگی را به تلخی تبدیل می کند. سؤال شما کلی مطرح شده و از جزئیات برای ما چیزی بیان ننمودید ولی با این توضیحات که خدمت شما عرض کردیم ، اکنون لازم است به چند راهکار عمل کنید تا رفتار همسرتان با خانواده شما خوب و صمیمی باشد.

1- در زمینه ی اختلافات در گام اول لازم است که علت اصلی رفتار همسر خود را شناسایی کنید و زمینه های بوجود آمدن چنین رفتارهایی را از بین ببرید. با دقت بررسی کنید چه چیزی موجب شده تا مثلا او نسبت به خانواده شما احساس خوبی نداشته باشد.

2- صحبت کردن با او؛ قطعا همسرتان شما را دوست دارد و گاهی حتی عاشق و معشوق هستید؛ از این نکته مهم استفاده کنید و در یک موقعیت مناسب از او بخواهید در مورد مشکلات زندگی کمی با هم صحبت کنید. می توانید برای این کار محل مناسب و آرامی مانند رستوران، پارک و مانند اینها برای گفتگو انتخاب کنید. به او بگویید که زندگیتان دچار مشکلاتی شده است و نمی خواهید این مشکلات ادامه پیدا کنند.

3- استفاده از رگ خواب؛ بى تردید هر شخصى از نقطه پذیرشی که در عرف مردم به آن رگ خواب مى‏ گویند، برخوردار است. همسر شما نیز از این قانون مستثنى نیست. شما براى وارد شدن به فضاى ذهن او و تأثیر گذاردن بر روى رفتارش باید از این نقطه پذیرش وارد شوید و نقطه ضعف او را پیدا کنید. لذا ابتدا لازم است این نقطه را بشناسید. مثلاً مى ‏گویند فلانى با محبّت دیدن سر به راه مى‏ شود و یا با دادن یک هدیه به فلانى مى‏توان او را مطیع ساخت و... . پس ابتدا نقطه و راهى که مى ‏توان از آن طریق با وى ارتباط برقرار نمود و تحت تاثیر قرار داد، به دست آورید

4- زیاد از حد از خود حساسیّت نشان ندهید؛ زیرا هر چه نسبت به این امور حساس تر شوید مشکل بزرگ تر می شود.

5-در شکل گیری شخصیت هر کس عوامل گوناگونی دخیل بوده است که باید برای تغییر رفتار هر انسان آن عوامل را تغییر داد و یا کنترل کرد.

6- بین رفتار و شخصیت همسرتان تمایز قائل شوید. رفتارهای نادرست او نباید موجب شود تا شما از او متنفر شوید. گرچه رفتارهای او نادرست است اما رفتارها را نباید به شخصیت همسرتان تعمیم دهید.

7- رفتارهای ناپسند همسرتان را با خشونت پاسخ ندهید و اشتباهات او را نادیده بگیرید و با کرامت نفس از این رفتارها تغافل کنید.

8-لیستی از رفتارهایی که موجب عصبانیت همسرتان می شود را انتخاب کنید و سعی کنید از این رفتار ها دوری کنید.

9-از خانواده خود بخواهید زمانی که همسرتان به خانه آنان می آید حساسیت های او را شناسایی کنند و بر اساس آن رفتار کنند.

10- انتظار نداشته باشید که یک شبه او تغییر کند، باید به تدریج رفتارهای او را تغییر دهید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.