نیلوفر

با سلام من 27 سال دارم و حدود 5 ماه پیش ازدواج کردم شکر خدا با همسرم مشکلی ندارم و از این بابت بسیار...

با سلام من 27 سال دارم و حدود 5 ماه پیش ازدواج کردم شکر خدا با همسرم مشکلی ندارم و از این بابت بسیار خوشحالم . اما مسئله ای که مرا معذب کرده مسئله مادر همسرم هستند که چند روز پیش من هدیه ای برای ایشان بردم و ایشان در نهایت صراحت کامل از دریافت آن بدیلیل اینکه ازش خوششان نمی آید امتناع کردند و این قلب مرا به شدن جریحه دار کرد همسرم هم به شدت از من حمایت کرد . از ان روز به بعد با وجود کدورتی که از ایشان به دلم بود 3بار به منزلشان رفتم و هر دو بار ایشان اهمیتی به وجود من نمی داد تا جایی که برای همسرم من چای می اورد و بعد از آن به من می گفتند شما چای می خوردید یا نه ؟؟؟ و حتی به من نگاه هم نمی کردند ( در حالیکه من باید از ایشان ناراحت باشم که کادو مرا در نهایت وقاحت پس دادند ) از آن روز به بعد تصمیم گرفتم هفته ای یکبار آنهم فقط برایه حال و احوال پرسی به آنجا بروم و دیگر همچون سابق رفتار نکنم . ( با توجه به اینکه ما یک شب درمیان آنجا بودیم ) حال خواهش می کنم به من بگویید از این به بعد چه طور رفتار کنم و این روشی را که در پیش دارم چگونه است . با تشکر فراوان
سه‌شنبه، 23 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

نیلوفر

با سلام من 27 سال دارم و حدود 5 ماه پیش ازدواج کردم شکر خدا با همسرم مشکلی ندارم و از این بابت بسیار...

نیلوفر ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 27 ساله )

با سلام
من 27 سال دارم و حدود 5 ماه پیش ازدواج کردم شکر خدا با همسرم مشکلی ندارم و از این بابت بسیار خوشحالم . اما مسئله ای که مرا معذب کرده مسئله مادر همسرم هستند که چند روز پیش من هدیه ای برای ایشان بردم و ایشان در نهایت صراحت کامل از دریافت آن بدیلیل اینکه ازش خوششان نمی آید امتناع کردند و این قلب مرا به شدن جریحه دار کرد همسرم هم به شدت از من حمایت کرد . از ان روز به بعد با وجود کدورتی که از ایشان به دلم بود 3بار به منزلشان رفتم و هر دو بار ایشان اهمیتی به وجود من نمی داد تا جایی که برای همسرم من چای می اورد و بعد از آن به من می گفتند شما چای می خوردید یا نه ؟؟؟ و حتی به من نگاه هم نمی کردند ( در حالیکه من باید از ایشان ناراحت باشم که کادو مرا در نهایت وقاحت پس دادند )
از آن روز به بعد تصمیم گرفتم هفته ای یکبار آنهم فقط برایه حال و احوال پرسی به آنجا بروم و دیگر همچون سابق رفتار نکنم . ( با توجه به اینکه ما یک شب درمیان آنجا بودیم )
حال خواهش می کنم به من بگویید از این به بعد چه طور رفتار کنم و این روشی را که در پیش دارم چگونه است .
با تشکر فراوان


مشاور: سيداميرحسين کامراني راد

باسمه تعالی باتشکر از این که راسخون را برای مشاوره انتخاب نمودید. کاربر گرامی اولا این نکته را بدانید که اگر در مقابل بدی دیگران، صبور بودید و با خوبی بیشتر با آنها برخورد نمودید این امر سبب پشیمانی آنها و تغییر رفتارشان می شود و الا اگر شما هم درصدد مقابله برآیید، نتیجه دلخواهتان را نمی گیرید. در قرآن كريم روش‌هاي مختلفي براي برخورد با افراد جاهل و بي خرد بيان شده است. در يك آيه از قرآن، خداوند فرمود: «هنگامي‌كه شخص جاهلي با شما برخورد كرد و شما را با تندي خطاب كرد شما با سلامت و صبر و بردباري با او رفتار كنيد»، «و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاماً».[1] دربارة اين آيه تفسيرهاي گوناگوني بيان شده است، يكي از آن تفاسير؛ تفسير نمونه است كه مي‌فرمايد: «و هنگامي كه جاهلان آن‌ها را مورد خطاب قرار مي‌دهند و به جهل و جدال و سخنان زشت مي‌پردازند در پاسخ آن‌ها (سلام) مي‌گويند. سلامي كه نشانه بي اعتنايي توأم با بزرگواري است، نه ناشي از ضعف، سلامي كه ناشي از عدم مقابله به مثل در برابر جاهلان و سبك مغزان است سلام و وداع گفتن با سخنان بي رويه آن‌ها است، نه سلام تحيّت كه نشانه محبت و پيوند و دوستي است، خلاصه سلامي كه نشانه حلم و بردباري و بزرگواري است».[2] در اين آيه اشاره به حلم و بردباري در برابر جاهلان شده كه يكي از ويژه‌گي‌هاي مهم براي مقابله با افراد نادان است و همين باعث خواهد شد كه آن‌ها بر جهل و ناداني خود پي برده‌ و از لجاجت دست بكشند تا زمينه‌اي براي قبول حقايق و هدايت آن‌ها بشود، در تأييد اين مطلب «كه اگر در برابر دشنام و ناسزاي جاهلان و بي خردان بردباري نشان دهيم و با بزرگواري از گناهانشان چشم پوشي كنيم، باعث خواهد شد كه آن‌ها به هدايت برسند و از لجاجت دست بكشند» آيه 34 فصلت است كه مي‌فرمايد: «وَ لا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ.» «هرگز نيكي و بدي يكسان نيست، بدي را با نيكي دفع كن تا دشمنان سر سخت هم‌چون دوستان گرم و صميمي شوند.» و مورد دیگر این که در دوران عقد سعی نمایید در رفت و آمد حد تعادل را رعایت نمایید. نه رفت و آمد کم و نه رفت و آمد زیاد داشته باشید بلکه در حدی باشد که شأن شما و همسرتان نزد هر دو خانواده حفظ شود. پی نوشتها: [1] . فرقان/ 63. [2] . مكارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، تهران، انتشارات دارالكتب الاسلاميه، ج 15، ص 149.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.