مينا

سلام اگر خواستگارمان را كاملا نشناسيم يعني غريبه باشد و تاكنون هيچ شناختي از او نداشتيم چند جلسه بايد...

سلام اگر خواستگارمان را كاملا نشناسيم يعني غريبه باشد و تاكنون هيچ شناختي از او نداشتيم چند جلسه بايد صحبت كنيم؟ خواهش ميكنم تعداد جلسات را بگوييد. سوال دوم اين است كه چه سوالات مهمي در اين جلسات بپرسيم كه طرف مقابل را كامل بشناسيم. سوال سوم اين است كه در تحقيقات فقط از محل زندگي و محل كار ايشان سوال مي كنيم. آيا كافي است؟ چون پدرم مرحوم شده و فقط مادرم تحقيقات را انجام مي دهد و كس ديگري را براي اين كار نداريم. خواهش مي كنم اگر تحقيقات از مكانهاي ديگر لازم است بفرماييد. چند نفر از دوستانم در ازدواج موفق نشدند و در دوران عقد از همسر خود جدا شدند. من نميخواهم بعدا مشكلي پيش آيد ميخواهم با شناخت كافي و ديد باز و عاقلانه همسرم را انتخاب كنم. 28 سال سن دارم و تاكنون خواستگارانم را به دلائلي رد كردم . نميخواهم به اين رويه ادامه دهم. لطف نموده پاسخ سوالاتم را بفرماييد. باتشكر در پناه حق باشيد التماس دعا
چهارشنبه، 9 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مينا

سلام اگر خواستگارمان را كاملا نشناسيم يعني غريبه باشد و تاكنون هيچ شناختي از او نداشتيم چند جلسه بايد...

مينا ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 28 ساله )

سلام
اگر خواستگارمان را كاملا نشناسيم يعني غريبه باشد و تاكنون هيچ شناختي از او نداشتيم چند جلسه بايد صحبت كنيم؟ خواهش ميكنم تعداد جلسات را بگوييد.
سوال دوم اين است كه چه سوالات مهمي در اين جلسات بپرسيم كه طرف مقابل را كامل بشناسيم.
سوال سوم اين است كه در تحقيقات فقط از محل زندگي و محل كار ايشان سوال مي كنيم. آيا كافي است؟
چون پدرم مرحوم شده و فقط مادرم تحقيقات را انجام مي دهد و كس ديگري را براي اين كار نداريم. خواهش مي كنم اگر تحقيقات از مكانهاي ديگر لازم است بفرماييد.
چند نفر از دوستانم در ازدواج موفق نشدند و در دوران عقد از همسر خود جدا شدند. من نميخواهم بعدا مشكلي پيش آيد ميخواهم با شناخت كافي و ديد باز و عاقلانه همسرم را انتخاب كنم. 28 سال سن دارم و تاكنون خواستگارانم را به دلائلي رد كردم . نميخواهم به اين رويه ادامه دهم.
لطف نموده پاسخ سوالاتم را بفرماييد.
باتشكر
در پناه حق باشيد
التماس دعا


مشاور: hassan najafi

خواهر گرامی تعداد جلسات مهم نیست بلکه محتوای آن مهم تر است درک واقعی و شناخت حقیقی از همسر آینده مقداری با صحبت ممکن است و مقداری با تحقیق . بهترين راه براي شناخت همسر تحقيق است‌. ميزان تحقيق‌، براي همه يكسان نيست‌. فرد مورد تحقيق‌، هر چه آشناتر باشد، تحقيق كمتري مي‌طلبد و هر چه ناآشناتر باشد، بيشتر. در راه تحقيق‌، بايد راه‌هاي گوناگوني را پيمود و جزئيات مسئله را بررسي كرد و كنار هم چيد تا كم كم نتيجه به دست آيد. راه‌ها و چگونگي تحقيق‌ 1. بررسي خصوصيات خويشان نزديك شخص‌ برخي از ويژگي‌ها و صفات مانند شرافت خانوادگي در يك فاميل و خانواده گسترده و همگاني است‌. اين معيار، راهنما و راه‌گشاي خوبي در امر تحقيق است‌. مي‌توان با بررسي ويژگي‌هاي خويشان‌، به اين نتيجه رسيد كه اين صفت در فرد مورد نظر نيز وجود دارد. 2. تحقيق از نزديكان او بستگان (شخص‌) از روحيات‌، اخلاق و كردار (او) باخبرند. مي‌توان از آنان دربارة (فرد مورد نظر) تحقيق كرد. البته بايد متوجه بود كه خويشان‌، مصلحت كاري نكنند. 3. تحقيق از دوستان نزديك او همكلاسان‌، همكاران و دوستان نزديك كه مدتي با او در تماس و معاشرت و دوستي بوده‌اند، موارد خوبي براي تحقيقند. 4. تحقيق از معلّم‌ها و مديران او يا استادان او اين افراد ممكن است مطالبي درباره (شخص مورد نظر) بدانند كه حتي خويشان و دوستان نزديكش هم ندانند. معمولاً اين راه براي تحقيق از دو راه پيش بهتر است‌. 5. فرستادن پيك‌ با ارسال پيك‌هاي عاقل‌، خيرخواه‌، امين و داراي تجربه‌، تا حدود زيادي مي‌توان از وضع زندگي و حرف‌هايي كه مي‌زنند به حالات فرد مورد نظر و خانواده‌اش پي برد. 6. صحبت با فرد مورد نظر پس از پيمودن مراحل پيشين با اجازه خانواده و در حضور آنان مي‌توان در جلسه‌اي از آرمان‌ها، هدف‌ها و خواسته‌هاي همسر آگاه شد و پي به ايمان و اعتقادش برد. براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به کتاب (جوانان و انتخاب همسر، علي اكبر مظاهري‌، دفتر تبليغات اسلامي حوزة علمية قم‌ مراجعه کنيد). دوست گرامي با سلام و تشکر از ارتباط شما با اين مرکز، اصولاً در جلسات اوليه خواستگاري سوالاتي در اين خصوص مطرح مي گردد: 1) هدف ازدواج و تشکيل خانواده و اينکه آيا خود فرد تصميم داشته يا به اصرار و اجبار اطرافيان اقدام کرده؟ 2) آيا توان تصميم گيري به شکل مستقل را دارد يا کاملاً به خانواده وابسته است؟ 3) تيپ خلقي و شخصيتي وي چگونه است؟ 4) نگرش وي در خصوص مذهب و ارزشهاي ديني چگونه است؟ 5) چه ديدگاهي در خصوص انتخاب همسر داشته و چه خصوصياتي را مي پسندد؟ 6) در زندگي زناشويي چه حقوقي را براي همسرش لحاظ مي کند؟ 7) خود شما چه خصوصياتي را از همسر آينده انتظار داريد؟ 8) تا کنون چه روابطي داشته و اگر از ديد شما پاکي و نجابت دوران مجردي اهميت دارد حتماً در اين خصوص سؤالاتي داشته باشيد و حدود روابطش را جويا شويد؟ 9) ميزان پايبندي به اخلاقيات را در وي بسنجيد و از وي بخواهيد صادقانه عيوبي را که در خود داشته بازگو کند. غير از اينگونه سؤالات حتماً قبل از جواب نهايي تحقيقات لازم را از بستگان، همسايه ها و محيط کار و يا تحصيل وي داشته باشيد و خود نيز سعي کنيد هر آنچه هستيد و مي خواهيد باشيد را به وي نشان دهيد و شخصيت خود را براي بدست آوردن فردي که پسنديده ايد مسخ نکنيد و خود را فريب ندهيد که براي ازدواج ، بخواهيد شخصي غير از خود بسازيد پس صادقانه، قاطعانه و بي تفاوت هر آنچه را مي خواهيد عنوان کنيد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما