با سلام خدمت کارشناس عزیز و مهربان و دلسوز و دلبزرگ اگر بخوایم که مقداری پول را کنار بگذاریم برای...

با سلام خدمت کارشناس عزیز و مهربان و دلسوز و دلبزرگ اگر بخوایم که مقداری پول را کنار بگذاریم برای جهیزیه که ممکن است چند سال دیگر از ان استفاده کنیم ، شما گفتید که خمس ندارد سوال دوم من : اگر بخواهیم همان پول را به جای اینکه در بانک بگذاریم سکه بخریم ، تا وفتی که خواستیم جهاز بخریم بتوانیم که طلا را فروخته و با ان جهاز خریداری کنیم اینطوری تا چند سال اینده ارزش پولمان هم تقریبا حفظ می شود. آیا به این شکل هم بر آن خمس تعلق می گیرد ؟/( ( با توجه به اینکه هدف از این کار فقط و فقط خرید جهاز است ))
چهارشنبه، 6 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام خدمت کارشناس عزیز و مهربان و دلسوز و دلبزرگ اگر بخوایم که مقداری پول را کنار بگذاریم برای...

( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

با سلام خدمت کارشناس عزیز و مهربان و دلسوز و دلبزرگ

اگر بخوایم که مقداری پول را کنار بگذاریم برای جهیزیه که ممکن است چند سال دیگر از ان استفاده کنیم ، شما گفتید که خمس ندارد

سوال دوم من : اگر بخواهیم همان پول را به جای اینکه در بانک بگذاریم سکه بخریم ، تا وفتی که خواستیم جهاز بخریم بتوانیم که طلا را فروخته و با ان جهاز خریداری کنیم اینطوری تا چند سال اینده ارزش پولمان هم تقریبا حفظ می شود. آیا به این شکل هم بر آن خمس تعلق می گیرد ؟/( ( با توجه به اینکه هدف از این کار فقط و فقط خرید جهاز است ))


مشاور: sayed mojtaba navab

با عرض سلام وتبریک دهه کرامت حضرت معصومه(س)و امام رضا(ع)و آرزوی بهرمندی از نیروی بیکران مهر و محبت الهی ، خدمت کاربر گرامی! در مورد سوال دوم چون مرجع خود را نفرمودید از دفتر آیت الله مکارم شیرازی استفتا نمودم : خریدن سکه طلا چون حکم سرمایه گزاری پیدا می کند و از جمع آوری برای خرید جهیزیه خارج می شود باید خمس آن پرداخت شود. والسلام خواهر گرامی می توانید یا در حساب های قرزض الحسنه و ... بگزارید و اگر قصد سرمایه گزاری دارید خمس آن را بدهید و ببینید که امام زمان ع برکت بی انتها به آن خواهند داد . برای مولایمان حضرت حجه(ع)دعا کنیم تا ایشان هم د رحقمان دعای خاص بفرمایندو یاریمان نمایند......... ان شاء الله خوشبخت و سعادتمند باشید!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما