سلام: من در گذشته دو تن از مراجع تقلید را انتخاب کردم...

سلام: من در گذشته دو تن از مراجع تقلید را انتخاب کردم که متاسفانه به رحمت ایزدی پیوستند. اجرشان مقبول درگاه الهی. هم اکنون تصمیم دارم از اقای مظاهری که رئیس حوزه علمیه اصفهان هم هستند تقلید کنم، اطلاعاتی در مورد ایشان می خواستم. ایا بعد از ایشان هم می توانم از خودشان تقلید کنم یا اینکه ضرورت است مرجع تقلید زنده و حاضری برگزینم؟
شنبه، 21 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سلام: من در گذشته دو تن از مراجع تقلید را انتخاب کردم...

( تحصیلات : دیپلم ، 23 ساله )

سلام:
من در گذشته دو تن از مراجع تقلید را انتخاب کردم که متاسفانه به رحمت ایزدی پیوستند. اجرشان مقبول درگاه الهی.
هم اکنون تصمیم دارم از اقای مظاهری که رئیس حوزه علمیه اصفهان هم هستند تقلید کنم، اطلاعاتی در مورد ایشان می خواستم. ایا بعد از ایشان هم می توانم از خودشان تقلید کنم یا اینکه ضرورت است مرجع تقلید زنده و حاضری برگزینم؟


مشاور: حجةالاسلام منتظمی

کاربر محترم: از حسن اعتمادتان به مشاوره راسخون، تشكر مي‌كنيم: جواب: در رساله آیت الله مظاهری به موارد زیر اشاره گردیده: مسئله 10- انسان بايد از مجتهد زنده تقليد كند و اگر مجتهدى كه انسان از او تقليد مى‏كند از دنيا برود، مى‏توان در همه مسائل بر تقليد او باقى بود، گرچه به هيچ يك از فتواهاى او عمل نكرده باشد. همين مقدار كه مكلّف التزام به تقليد از مجتهد پيدا كند. مقلّدِ او محسوب مى‏شود و براى تحقّق تقليد، لازم نيست رساله مجتهد را داشته باشد يا به فتواى او عمل كرده باشد. مسئله 11- اگر مجتهدى كه انسان از او تقليد مى‏كند از دنيا برود، بقاء بر تقليد از او جايز است نه واجب. گرچه مجتهدِ ميّت، اعلم از مجتهدينِ زنده باشد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.