پری

سلامبنده و همسرم مقداری طلا داشتیم که حاصل نقد کردن...

سلام بنده و همسرم مقداری طلا داشتیم که حاصل نقد کردن کلا سرمایه زندگی امان بود . مدتی در خانه بودن و تصمیم گرفتیم کاری بکنیم که حداقل برایمان آورده ای داشته باشه تا اینکه یکی از طلافروشان شهر آنها را از ما کرایه کردن و با ما قرارداد یک ساله بستن به این شکل که ماهانه مبلغی معین پول به ما بابت طلاها بدن و بعد از 6ماه که قراردادمان تمام شد اگر خواستیم یادوباره تمدید بکنیم یاکلا طلاها را پس بگیریم . در این بین طلافروش گفت که کلا صنف طلافروش به همین شکل عمل میکنه { یعنی از همه طلا اجاره میکنه مثل اجاره کردن خونه ؛ چون هیج طلافروشی مثلا 5کیلو طلا سرمایه نداره که بخواد طلابیاره بزاره مغازش پس از همه طلا اجاره میکنه ، که گفته به شکل قرارداد کاملا معتبر هم هستن و حتی از خود زرگر اصلی هم همیشه چند کیلویی طلا اجاره میکنن و ماهیانه پول به زرگر میدن . من میخواستم بگم آیا این کار ما از لحاظ شرعی مشکلی نداره ؟؟؟
يکشنبه، 28 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پری

سلامبنده و همسرم مقداری طلا داشتیم که حاصل نقد کردن...

پری ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام
بنده و همسرم مقداری طلا داشتیم که حاصل نقد کردن کلا سرمایه زندگی امان بود .
مدتی در خانه بودن و تصمیم گرفتیم کاری بکنیم که حداقل برایمان آورده ای داشته باشه
تا اینکه یکی از طلافروشان شهر آنها را از ما کرایه کردن و با ما قرارداد یک ساله بستن به این شکل که ماهانه مبلغی معین پول به ما بابت طلاها بدن و بعد از 6ماه که قراردادمان تمام شد اگر خواستیم یادوباره تمدید بکنیم یاکلا طلاها را پس بگیریم .
در این بین طلافروش گفت که کلا صنف طلافروش به همین شکل عمل میکنه { یعنی از همه طلا اجاره میکنه مثل اجاره کردن خونه ؛ چون هیج طلافروشی مثلا 5کیلو طلا سرمایه نداره که بخواد طلابیاره بزاره مغازش پس از همه طلا اجاره میکنه ، که گفته به شکل قرارداد کاملا معتبر هم هستن و حتی از خود زرگر اصلی هم همیشه چند کیلویی طلا اجاره میکنن و ماهیانه پول به زرگر میدن .
من میخواستم بگم آیا این کار ما از لحاظ شرعی مشکلی نداره ؟؟؟


مشاور: حجة الاسلام منتظمی

جواب:کاربر محترم: از حسن اعتمادتان به مشاوره راسخون، تشکر می‌کنیم: اجاره دادن طلا در صورتی که عین همان طلا باقی بماند و مدت اجاره و مبلغ اجاره هم معین باشد اشکال ندارد، مثلا طلا فروش طلا را اجاره می کند و برای نمایش در مغازه اش می گذارد و بعدا عین همان طلا را بر می گرداند و اجاره را هم به صاحب طلا می دهد. اشکال ندارد و پول اجاره نیز حلال است. اما اگر طلا فروش عین طلا را بر نمی گرداند، بلکه طلا را می فروشد یا تصرف دیگری روی طلا انجام می دهد که ماهیت آن را تغییر می دهد و عوض آن را به صاحب طلا بر می گرداند، اجاره طلا باطل است و گرفتن پول اجاره نیز جایز نیست و حکم ربا را دارد.(1) 1. سؤال از دفتر آیت الله خامنه ای.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما