1) اگر کسی دو شغل داشته باشد و اولی را در ماه الف...

1) اگر کسی دو شغل داشته باشد و اولی را در ماه الف و دومی را در ماه ب آغاز کرده باشد. سال خمس برای هر کار جدا و در ماه آغاز کننده آن کار است ؟ یا ماه الف ابتدای سال خمس برای هر دو شغل او است. 2) اگر مطمئن نباشیم که خمس مبلغی را در سال های قبل پرداخت کرده ایم یا خیر حکمش چیست؟ 3) برای افراد دانشجو که هم کار می کنند و هم از والدین خود خرجی دریافت می کنند و در پایان سال مبلغی به عنوان مازاد یاقی می ماند که ترکیبی از پول کارکرده و دریافت شده از والدین است چه حکمی دارد؟
دوشنبه، 7 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

1) اگر کسی دو شغل داشته باشد و اولی را در ماه الف...

( تحصیلات : فوق دیپلم ، 18 ساله )

1) اگر کسی دو شغل داشته باشد و اولی را در ماه الف و دومی را در ماه ب آغاز کرده باشد. سال خمس برای هر کار جدا و در ماه آغاز کننده آن کار است ؟ یا ماه الف ابتدای سال خمس برای هر دو شغل او است.
2) اگر مطمئن نباشیم که خمس مبلغی را در سال های قبل پرداخت کرده ایم یا خیر حکمش چیست؟
3) برای افراد دانشجو که هم کار می کنند و هم از والدین خود خرجی دریافت می کنند و در پایان سال مبلغی به عنوان مازاد یاقی می ماند که ترکیبی از پول کارکرده و دریافت شده از والدین است چه حکمی دارد؟


مشاور: حجة الاسلام منتظمی

جواب:کاربر محترم: از حسن اعتمادتان به مشاوره راسخون، تشكر مي‌كنيم: 1- در هر صورت اولین درآمدی که داشته باشد سال خمسی اوست و سال آینده در این زمان اموال خود را محاسبه می کند و هر چیز که باقی مانده باشد باید خمس آن را بپردازد 2-در صورتی که یقین دارید که خمس به آن تعلق گرفته و در پرداخت آن شک دارید باید خمس آن را بپردازید. 2-در صورتی که یقین دارید که خمس به آن تعلق گرفته و در پرداخت آن شک دارید باید خمس آن را بپردازید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.