شنبه، 11 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چرا امام زمان (عج)، هر صبح و شب برای مصیبت امام حسین (ع) گریه می‌کنند؟


پاسخ :
شرح پرسش:
با توجه به اين که امام زمان (عج) مي داند که در قیامت به اعمال جد غريب شان امام حسين (ع) و يزيديان رسيدگي خواهد شد، چرا هنوز از مصيبت جدشان اشک مي ريزد و مي گويد خون گريه خواهم کرد اگر اشک چشمم تمام شود؟

پاسخ:
اثر مصيبت با قصاص و رسيدگي به عمل جاني، از ميان نمي رود. مصيبت يک اثر قلبي است که در اثر حوادث ناگوار، قلب را مجروح کرده و اثر عمیق بر روح گذاشته که با درمان قصاص و امثال آن برطرف نمي شود. چون خيلي از مصائب مانند مصيبت هاي اهل بيت در کربلا آثار شديد وضعي دارد که هرگز قابل رفع نمي باشد.
از طرف ديگر، همان گونه که امام زمان (عج) جايگاه رفيعي در نزد خداوند دارد و حجت او در عالم است، عمق معرفت آن حضرت نيز نسبت به ديگران، قابل مقايسه نمي باشد. وقتي که آن حضرت از بُعد معرفتي از همه بالاتر است، پس آن حضرت عمق مصيبت را بیشتر درک مي کند که چه جنايت هولناکي در جريان عاشوراي حسيني بوقوع پيوسته است. در اثر اين درک عميق از اين مصيبت است که مي فرمايد: «يا جدّا بر اين مصيبت تو، به جاي اشک، خون گريه مي کنيم» اگر حقيقت اين مصيبت درک شود، خواهيم فهميد که اين مصيبت با انتقام گرفتن از يزيد و يزيديان جبران نشده و فراموش نخواهد شد.
در نتيجه: اين يک حقيقت مسلم است که روزي از خون امام حسين ـ عليه السلام ـ انتقام گرفته خواهد شد؛ امّا داغ اين مصيبت همچنان بر دل شيعيان، خصوصاً فرزند بزرگوار آن حضرت، آقا امام زمان (عج) باقي است. زخم اين مصيبت زماني التيام مي يابد که تمام زورگويان و يزيديان به سزاي خويش رسيده و حکومت عدل الهي برگزار گردد؛ و تا آن روز داغ مصیبت باقی است.

معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. عاشورا، عزاداري...، مجمع مدرسين.
2. نکته هاي ناگفته از عاشورا، آيت الله ميلاني.
منبع: اندیشه قم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما