جمعه، 1 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

وحشت از محدودیت‌های اجتماعی به علت شیوع کرونا

پرسش :

چرا نباید از محدودیت‌های اجتماعی به علت شیوع بیماری کرونا وحشت داشت؟


پاسخ :
ویروس جدید کرونا که با نام کووید 19 شناخته می شود، اکنون به صورت گسترده در سرتاسر جهان در حال گسترش است. یکی از اصلی ترین علل شیوع این بیماری تجمعاتی است که به دلایل مختلف مانند خرید مایحتاج، فستیوال های مختلف و حتی تماشای مسابقات ورزشی، برگزار می شود.
 
همین چند روز پیش بود که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بیماری کووید 19 به مرحله همه گیری جهانی رسیده است. به این معنا که اینک ابتلا به این بیماری تقریبا در تمام کشورها و مناطق جهان، گزارش شده است.
 
در همین راستا بسیاری از کشورهای جهان تصمیم گرفته اند با شیوع این بیماری مقابله کنند. به همین دلیل، دولت ها، مشاغل و سازمان ها تلاش می کنند تا به هر طریق ممکن از جمع شدن افراد در یک مکان ممانعت نموده تا بدین وسیله جلوی شیوع بیشتر بیماری کرونا را بگیرند.
 
این تلاش ها شامل تعطیل نمودن مسابقات ورزشی پرطرفدار مانند فوتبال، تعطیلی سینماها و سالن های تئاتر، تعطیلی موزه ها و بناهای تاریخی، تعطیلی بسیاری از هتل ها و مراکز اقامتی و ... می شود.
 
این تعطیل کردن ها ممکن است در برخی موارد موجب افزایش نگرانی ها شود. در برخی کشورهای جهان افراد از ترس قحطی و قرنطینه، به فروشگاه ها هجوم می آورند و به همین دلیل برخی اقلام بهداشتی در کشورهای غربی به شدت کمیاب شده و در برخی موارد مردم برای دستیابی به آن ها به کارهای نامعقولی دست می زنند.

هر چند در مورد محدودیت های اعمال شده در کشورهای مختلف، اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما در هر صورت متخصصان معتقدند کاهش گردهمایی های عمومی، می تواند گامی مثبت در پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری باشد.

این محدودیت ها در حقیقت روشی مشروع برای پیشگیری از گسترش ویروس کروناست. او افزود این ویروس واقعاً نگران کننده بوده و به شدت در حال گسترش در سرتاسر جهان است. پس نمی توان دست روی دست گذاشت و حتماً باید کاری کرد.
 
یکی از روش های مبارزه با کرونا این است که افراد مبتلا از حضور در اجتماع و گسترش و شیوع بیماری منع شوند. اما از آن جا که دوره کمون و نهفتگی این بیماری حتی تا 14 روز هم گزارش شده است، در بسیاری از موارد، افراد از ابتلای خود و اطرافیانشان به کرونا اطلاع ندارند. بنابراین در گردهمایی های عمومی، قطعاً افرادی وجود دارند که به ویروس کرونا آلوده شده اند و می توانند چندین نفر دیگر را نیز آلوده کنند.

منبع: سایت هلث لاین


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.