شنبه، 25 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

زمان بهبودی شکستگی استخوان ۵ کف پایی

پرسش :

من والیبال بازی می کردم که پای چپم به داخل پیچ خورد و فهمیدم استخوان ۵ متاتارسال کف پایی شکسته. دکتر گفته ۳ هفته دیگه برای عکس دوباره برم واقعا این همه طول خواهد کشید. از چه موقع میتونم از خونه خارج بشم؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
جوش خوردن شکستگی یک روند متصل و پیشرونده است و در یک زمان خاص ایجاد نمیشود. اگر منظور، جوش خوردن بالینی باشد یعنی زمانی است که استخوان های شکسته شده به هم متصل شده اند و دردی ندارند و بیمار میتواند به راحتی و بدون ترس از جابجا شدن بر روی پا راه برود این زمان برای شکستگی استخوان های متاتارس در کف پا حدود سه تا چهار هفته و در بعضی موارد هشت هفته (بسته به محل شکستگی) است.

اما اگر مقصود این باشد که چه موقع در تصویر رادیوگرافی از کف پا مشاهده میشود که استخوان های شکسته شده به هم متصل شده اند این زمان حدود ۶-۳ ماه طول میکشد. تصویربرداری بعد از سه هفته نکته خاصی را نشان نداده و کمکی به پزشک و بیمار نمیکند.

بعد از درمان بیمار میتواند هر موقع که اراده کرد از منزل بیرون برود. بسته به محل شکستگی استخوان کف پا، ممکن است به بیمار توصیه شود که تا مدتی با عصا راه برود و یا ممکن است به وی گفته شود تا بدون عصا راه رفته و هر دو پای خود را بر زمین فشار دهد. تصمیم گیری در این مورد با پزشک معالج است.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
پرسش و پاسخ مرتبط