چهارشنبه، 9 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

چگونگی محرم کردن فرزند خوانده پسر

پرسش :

خانمی 43 ساله ام و شوهرم 45 ساله هست. اکنون فرزندی نداریم. برای فرزند آوری از بهزیستی اقدام کرده ایم کودک پسر 2 سال و 4 ماهش هست در حال انجام کارهایش هستیم تا بیاوریم برای فرزند خواندگی. نمی دانیم صبر کنیم تا دختر بیاوریم برای فرزند خواندگی، چون ممکن است 3 سال یا بیشتر طول بکشد تا نوبتمان شود. تازه آن زمان هم معلوم نیست حتما فرزند دختر به ما بدهند. مادرخودم در قید حیات هستند (خدا رو شکر). پدرم فوت شدند. پدر شوهر و مادرشوهر در قید حیات هستند (خدا رو شکر) شما را به خدا قسم می دهم راهی جلوی پای ما بگذارید تا مشکل ما هم حل شود. می شود فرزند پسر بیاوریم؟


پاسخ :
اولاً: دعا می کنیم خداوند متعال از خزانه غیبش دل شما را شاد کند و فرزند صالحی به شما مرحمت کند.

ثانیاً: شما سؤال بپرسید ولی قسم ندهید زیرا قسم موجب تکلیف برای کسی که قسمش می دهید نمی شود ولی برای شما شرعاً عملی مذموم و ناپسند است. هر گاه کسی از ما سؤالی بکند حتماً اگر راهی وجود داشته باشد راهنمایی و معرفی خواهیم کرد ولی اینکه شما قسم بدهید که شما را به خدا قسم می دهم راهی جلوی پای ما بگذارید تا مشکل ما هم حل شود شرعاً عمل درستی نیست.

ثالثاً: اینکه شما خیال کنید چون مادرتان الحمدلله و خدا را شکر زنده هستند راهی برای محرمیت برای شما فراهم می شود اشتباه محض است و اگر کسی این گونه شما را راهنمایی کرده به مسأله شرعی آگاهی نداشته است. بنابراین تصور اینکه که با خواندن عقد شرعی بین این کودک و بین مادرتان محرمیت ایجاد می شود باطل و غلط است زیرا در صورتی که شخصی زنی را عقد کند تا به دخترها و نوه های دختری او محرم شود که بتواند پس از عقد با زن عقد شده آمیزش و دخول کند در حالی که این کودک است و …

بله البته اگر کودک شیرخواره بود و خواهر شما یا زن برادر شما هم شیرده بود و او را شیر می داد سبب محرمیت شما و کودک می شد زیرا اگر خواهرتان او را شیر می داد شما خاله رضایی و اگر زن برادرتان او را شیر می داد شما عمه رضایی می شدید در حالی که این کودک شیرخواره نیست.

پس بنابراین هیچ راهی برای محرمیت وجود ندارد مگر اینکه یا بروید کودک {دختر یا پسر} شیرخواره بیاورید یا از گرفتن چنین کودکی که شیر خواره نیست به خاطر نامحرم بودنش صرف نظر کنید. البته بنده کاملاً شما را درک می کنم و می دانم که به داشتن فرزند علاقه‌مند هستید ولی نمی توان به قیمت گناه؛ فرزندی را نگهداری کرد زیرا اگر فرزندی را بیاورید که دارای شرایط برای محرم شدن نباشد نگهداری نامحرم است و در آینده مرتب در مسیر گناه قرار می گیرید و این کار سختی است.

منبع: انهار


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.