شنبه، 13 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

تغییر رفتار سیاسی مردم بعد از انقلاب

پرسش :

انقلاب چه کار کرد که مردم قبل از انقلاب با همان مردم بعد از انقلاب، نسبت به سرنوشت کشورشان تغییر رفتار اساسی دهند؟


پاسخ :
پاسخ از آقای مهندس سیدمرتضی نبوی(1):
قبل از انقلاب، رژیم طاغوت و دیکتاتور برای مردم نقشی قائل نبود و همه‌ی همتش حفظ قدرتش بود؛‌ امّا وقتی انقلاب شد، حضرت امام خمینی (ره) مردم را همه‌کاره دانست و دولت را در خدمت مردم ‌خواست. نوع نگرش امام به مردم این بود که همه‌ از کرامت برخوردارند و باید کرامت انسانی‌ حفظ شود و هویت اصلی‌شان را برگرداند.

انقلاب به مردم نقش داد و آن‌ها احساس کردند که با حضور خودشان می‌توانند جهنمی‌ترین قدرت وابسته (شاه) را سرنگون کنند. علی‌رغم حمایت شرق و غرب از رژیم پهلوی، مردم نسبت به سرنوشت خودشان احساس مسئولیت کردند و با رهبری امام دوباره ملت‌سازی کردند.

دولت در خدمت ملت یک پیوند عمیقی را ایجاد کرد که الگوی عالی آن رابطه‌ی امت و امامت است. پیوند بین رهبری جامعه در زمان امام و رهبر معظم انقلاب با امت منجر به رابطه‌ی تنگاتنگی شد و رابطه‌ی رهبری، مردم و اعتقاداتشان یک مثلثی را ایجاد کرد که باعث شد مردم متحول شوند.

مردمی که به سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خودشان اهمیت نمی‌دادند، تبدیل به ملت حاضر در صحنه و پای کار در همه‌ی مراحل شدند تا از تمامیت ارضی و انقلاب خودشان در مقابل همه‌ی حوادث دفاع کنند و در جهت اعتلا و پیشرفت آن حرکت کنند.

این کار عظیمی بود که انقلاب کرد و هویت ایرانی- اسلامی را به ملت ایران برگرداند. انقلاب، یک ملت پای کار انقلابی در حال تلاش برای پیشرفت کشور توأم با عدالت را از این مردم ساخت که امروز الگو، نمونه و الهام‌بخش در جهان است. همین ملت پایه‌ی مقاومت را در کشورهای منطقه گذاشت و نه‌تنها الگوی مقاومت و پیروزی شد، بلکه نقشه‌های شوم رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکا را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

پی نوشت:
1. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه

منبع: khamenei.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.