سه‌شنبه، 30 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

بعد از دوسال كه از عقد ما مي گذرد شوهرم نسبت به من بي علاقه شده و مايل به ازدواج با من نيست. چه كنم ؟


پاسخ :
در اين رابطه اولين چيزي كه لازم است اين است كه به دقت و بدون اندك تعصب و پيش داوري و بدون غلبه احساسات ، ويژگي‏هاي روحي اخلاقي و رفتاري خود و همسرتان را بررسي كنيد و دقيقا مطالب زير را روشن سازيد و درباره هر كدام خوب فكر كنيد . چرا كه احتمال اين كه هر كدام از اين مسائل ريشه در مشكل شما داشته باشند و بتوانند در حل آن موثر باشند.
1) ايده‏آل شوهر شما در زندگي چيست و چه گمشده‏اي دارد كه آن را در شما نمي‏بيند؟
2) شناخت پيشين شوهر شما نسبت به جناب عالي تا چه اندازه بوده و از كي و چگونه از شما سرخورده است؟
3) نقش اطرافيان - اعم از خانواده و نزديكان شما و همسرتان - در اين مسأله چيست و چه تأثيراتي در پي داشته است؟
4) به نظر خودتان چه راه حل‏هايي براي مسأله وجود دارد و تا چه اندازه اين راه‏ها ثمر بخشند؟
5) شوهر شما از چه كساني بيشتر تأثير مي‏پذيرد و به طور كلي ميزان انعطاف پذيري وي چقدر است؟
6) شوهر شما نسبت به چه اموري حساسيت دارد و پاسخ شما نسبت به آنها چيست؟
7) در نهايت بين او و خودتان تا چه اندازه تفاهم اخلاقي مي‏بينيد و آيا به يك زندگي گرم و صميمي با ايشان اميد داريديا نه؟
8) پيشنهاد اطرافيان شما بويژه والدين در اين رابطه چيست؟
اميد است باتوكل به خداوند همين نوشتن‏ها و جمع بندي‏ها شما را در يافتن راه صحيح كمك نمايد. در مجموع هنوز احتمال آن كه شما بتوانيد در كنار هم زندگي سالمي داشته باشيد منتفي نيست.
پيشنهاد: 1- پس از بررسي نكات مذكور جلسه اي كاملا صميمانه براي بررسي مشكل با همسر خود قرار دهيد و در اين جلسه سعي كنيد ريشه دلسردي ايشان را به دست آوريد . چه بسا آنچه كه تاكنون براي شما گفته اند و به عنوان دليل براي جدايي از شما بيان كرده اند دليل اصلي و ريشه حقيقي اين مشكل شما نبوده باشد. اگر دلايلي منطقي براي اين تصميم خود بيان كردند 1به خوبي آنها را بررسي كرده و آنچه كه از جانب شما قالب برآوردن يا گذشت مي باشد كوتاهي نكنيد . چه بسا اين مشكل از مساله اي كه ممكن است شما نسبت به آن بي توجه بوده و اخهميت قائل نشده ايد شروع شده باشد . چه بسا با كمي گذشت از جانب شما اين مشكل قابل حل باشد. ولي در صورتي كه خواسته ايشان بي جا و غير معقول بود دليلي براي تسليم شدن و پذيرش خواسته ايشان وجود ندارد . در طول اين صحبتها توجه داشته باشيد كه اولا هدف شما رسيتدن به ريشه مشكل و حل آن باشد نه اثبات بي گناهي خود يا مقصر بودن همسر خود. ثانيا كاملا كنترل خود را حفظ كنيد و از كشيدن بحث خود به مشاجره و بيشتر شدن اختلاف جلوگيري كنيد. در صورتي كه از اين راهكار نتيجه گرفتيد همين مسير را در جهت حل ساير مشكلات ادامه دهيد.
2- در صورتي كه از راهكار قبلي نتيجه اي حاصل نشد به فرموده قرآن در آيه 35 سوره نسأ : «چنان چه بيم آن داريد كه نزاع و خلاف بين زن و شوهر پديد آيد ازطرف كسان مرد و كسان زن داوراني بر گزينيد. پس اگر قصد اصلاح داشته باشند خدا ايشان را بر آن به توافق رساند كه خدا به همه چيز دانا و از همه سرائر آگاه است». بنا بر دستور آيه شريفه يك نفر از خانواده شما و يك نفر از خانواده شوهر براي اخذ تصميم و تبادل نظر پيرامون ادامه يا قطع پيوند بايد با يكديگر مذاكره و تصميم لازم را اتخاذ نمايند لازم به ذكر است كه افراد مزبور بايد متدين خردمند و بصير باشند و عواقب مثبت و منفي مساله را دقيقا بررسي نمايند.
اگر حكمين به اين نتيجه رسيدند كه زندگي شما افق‏هاي روشني دارد و به خوبي مي‏تواند ادامه يابد در اينصورت با تدابير و توصيه‏هاي خود و نهادن شروط معقول و مشروعي براي طرفين امور را سامان كنند.
3- در نهايت در صورت به نتيجه نرسيدن مراحل قيلي باز هم به يك مشاور خانواده مراجعه كنيد و در هيچ كدام از مراحل براي رسيدن به نتيجه و حل مشكل اميدوار باشيد . در آخر امر در صورت تصميم به جدايي شما در پيشنهاد طلاق پيشقدم نشويد و اجازه دهيد تا شوهرتان در اين زمينه اقدام قانوني به عمل بياورد تا در اين مسير يا هشيار گشته و متنبه شود و يا لااقل خسارت اشتباه خود را بپردازد.
www.morsalat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.