مدیریت رابطه در انتقال پیام

یکی از شاخص های مهم سلامت روان و مهارت زندگی برای سازگاری فعال افراد و احساس رضایت درونی و بیرونی در روابط فردی، مهارت های ارتباطی است. در ذیل به تفاوت درون‌گراها و برون‌گرا‌ها می پردازیم.
شنبه، 19 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مدیریت رابطه در انتقال پیام
 پیام را درست مخابره کنید.
 
چکیده: یکی از شاخص های مهم سلامت روان و مهارت زندگی برای سازگاری فعال افراد و احساس رضایت درونی و بیرونی در روابط فردی، مهارت های ارتباطی است. در ذیل به تفاوت درون‌گراها و برون‌گرا‌ها می پردازیم.

تعدادکلمات 374 کلمه / تخمین زمان  مطالعه 2 دقیقه

مدیریت رابطه در انتقال پیام

مقدمه

مهارت ارتباطی برای درون‌گراها و برون‌گرا‌ها متفاوت است. با اینکه 48 درصد جوامع درون­گرا هستند، مهارت‌های ارتباطی را برون­گراها به جامعه القا می‌کنند و به نیمی از مردم احساس ناتوانی در ارتباط القا می‌شود! مردم فکر می‌کنند در شرایطی می‌توانند مهارت ارتباطی خوبی را تجربه کنند که مثل برون‌گرا‌ها پر سر و صدا باشند؛ این طرز فکر اشتباه است. درون‌گرا‌ها هم می‌توانند به این مهارت مجهز شوند بدون اینکه نیاز به شیطنت‌های برون‌گرا‌ها داشته باشند. این اشتباه را نکنید که چون درون‌گرا هستید، ارتباط درست را بلد نیستید و قرار هم نیست که یاد بگیرید.


کل مهارت ارتباطی در این جمله خلاصه می‌شود

* شما اگر می‌خواهید منظورتان را به کسی برسانید، به درستی این کار را انجام دهید. حال اگر درون‌گرا باشید ممکن است با آرامش بیشتری منظورتان را برسانید، برون‌گرا هم که باشید ممکن است با حرف زدن بیشتری منظورتان را برسانید؛ پس مهم انتقال پیام است.
 

 دانستن این مهارت برای یک انتخاب و یک ارتباط درست بسیار لازم است

* فرضا آدم‌ها سمعی، بصری یا لمسی هستند. سمعی­ها بیشتر به کیفیت­ های شنیداری توجه دارند و از آنچه شنیده­ اند بیشتر صحبت می­کنند. بصری ها افرادی هستند که بیشتر به کیفیت­های دیداری توجه دارند. لمسی­ ها بیشتر به کیفیت­ های لمسی توجه می کنند و از آنچه لمس کرده­اند بیشتر حرف می­زنند. در هرصورت اگر بدانید طرف مقابل شما کدام یک از این موارد است، ارتباط به شکلی صحیح‌تر صورت می‌گیرد. مثل این است که با یک چینی به اصرار بخواهید فارسی یا انگلیسی صحبت‌کنید. باید با زبان خودش با او صحبت کنید. تازه اصرار به انگلیسی صحبت کردن هم شاید اشتباه باشد.

گردآوری: حدیثه اسفندیار
 
منبع : برگرفته از سخنان دکتر رامین تبرایی، روان شناس بالینی
 

بیشتر بخوانید :
* مهارت های ارتباطی و حل مساله
* درون گرا در مقایسه با برون گرا
* برون گرایی بهتر است یا درون گرایی
* مهارت ارتباطی در مدیریت (1): مهارت کلامی و قدرت بیان 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما