نکات کلیدی درباره دوران نامزدی(بخش اول)

ازدواج یکی از مهم­ترین تصمیمات هر فرد در طول زندگی اش است؛ اما قبل از اینکه در موقعیت ازدواج قرار گیرید، بهتر است نکاتی را بخوانید و بدانید که شاید تا به حال کسی به شما نگفته باشد.این نکات شما را در گرفتن بهترین تصمیم یاری می­ کند.
چهارشنبه، 23 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
نکات کلیدی درباره دوران نامزدی(بخش اول)
 نکات کلیدی درباره یک ازدواج صحیح که که پدر و مادرتان هرگز به شما نگفته‌اند.
 
چکیده: ازدواج یکی از مهم­ترین تصمیمات هر فرد در طول زندگی اش است؛ اما قبل از اینکه در موقعیت ازدواج قرار گیرید، بهتر است نکاتی را بخوانید و بدانید که شاید تا به حال کسی به شما نگفته باشد. این نکات شما را در گرفتن بهترین تصمیم یاری می­ کند.

تعداد کلمات 681 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

نکات کلیدی درباره دوران نامزدی

مقدمه

اکنون که در آستانه ازدواج قرار گرفته ­اید، چه می­کنید؟ حتما می گویید به همراه نامزدتان مشغول تهیه و تدارک مقدمات ازدواج هستید، اما لحظه ­ای درنگ کنید؛ شما می توانید از این دوران به نحو احسن برایش شناخت همسرآینده ­تان استفاده کنید. با ما همراه باشید
 

5 نکته کلیدی برای کسانی که در آستانه ازدواج قرار گرفته ­اند

* شاید از فلسفه ازدواج شنیده باشید. ازدواجی موفق است که همه چیز شما نباشد. ما حال خوبمان را از چند منبع می‌گیریم: خانواده خود، کار خوب، تحصیلات، تاثیرگذاری اجتماعی، دوستان خودمان و ازدواج. وقتی همه حال خوب خود را به عهده همسر بگذاریم یا نامزدتان به عهده شما ‌بگذارد، بازی بسیار خطرناکی آغاز شده است زیرا هیچ انسانی چنین قابلیتی ندارد که در درازمدت شما را خوشحال نگه دارد.

* این روزها باید مراقب «چسبندگی عاطفی» بود. دختران و پسرانی هستند که به شدت احتیاج دارند که شما حالشان را خوب کنید، در حالی‌که ما در زندگی خودمان بیشتر موظفیم حال خود را ردیابی کنیم. مردانی این چنین توقع دارند که شما همیشه خوشگل و مرتب و خوش‌اخلاق باشید. این مردان درکی از همسرشان دارند شبیه مادر. مادر، زنی است که همیشه در دسترس، مهربان و حامی است. همسر اگر این چنین باشد اول از همه خودش در هم می‌شکند، زیرا ما بنا است فقط با فرزندانمان در این حد دردسترس باشیم. برای شوهر فقط باید همسری کرد.

* هر چقدر نگران اعتیاد به مواد مخدر در نامزدتان هستید، بترسید از این‌که وی «اعتیاد هیجانی» داشته باشد؛ یعنی همیشه باید چیزی جدید در زندگی‌اش باشد تا او احساس رضایت کند. حالا این ممکن است با تغییر زود به‌ زود شغل و رشته تحصیلی و مطالعات آزاد او باشد یا ممکن است وارد حیطه ارتباطات او شود و هر از گاهی باید ارتباطی موازی را تجربه کند تا شما را دوست داشته باشد. چنین ازدواج‌هایی خطرناکند، زیرا دایم باید همسرتان را بپایید تا دمی به خمره نزند.

* نیم‌نگاهی به روابط نامزدتان با خانواده‌اش بیندازید، زیرا الگوی رابطه او با مادر و پدرش کلیدهای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. مثلا در دوره نامزدی هر بار که با نامزدتان بیرون رفته‌اید، مادرش ده بار تماس گرفته است یا پدر نامزدتان ساعت ورود و خروج این دختر 25 ساله را چک می‌کند؛ این بدان معنا است که در این خانه فضای کنترل زیادی حاکم است و خانواده برای «حریم شخصی» خیلی اهمیت قایل نیستند. بنابراین اگر روزی دیدید همسرتان دارد پیامک‌های تلفن همراه تان را بدون اجازه شما می‌خواند، نباید شاخ دربیاورید! زیرا به حریم شخصی او احترامی نگذاشته بودند که الان او این کار را بلد باشد.

* در حال حاضر مهم‌ترین دلیل طلاق در ایران «مسایل جنسی» است. بدون رودربایستی باید هشدار داد که دانش جنسی خود را با کلاس‌ها و کتاب‌های خوب و سوال کردن از متخصصان بالا ببرید. روان­شناسان به شدت تاکید دارند که به سلیقه جنسی خود احترام بگذارید؛ مثلا اگر خواستگار شما بسیار چاق است و شما از فردی لاغر خوشتان می‌آید، در صورتی که چیزهای خوب دیگرش را پذیرفته اید، خوب است به او نیز این سلیقه خود، را اطلاع دهید تا کمی تغییرش دهد. زیرا چندان مناسب نیست،که بعدا حسرت چهره و تیپ یکی دیگر را بخورید. خیلی ظریف باید از شباهت نیازهایی از این دست در خود و نامزد مطلع بود تا بعدا گرفتاری ایجاد نشود.
ادامه دارد...
 
گردآوری: خانم حدیثه اسفندیار


منبع: برگرفته از سخنان دکتر فرهنگ هلاکویی روانشناس و مشاور خانواده
 

بیشتر بخوانید:
   * این مرد قصد ازدواج ندارد
  * نشانه­ های مردی که قصد ازدواج دارد؟
* تاثیر آموزش مهارت­های زندگی در زنان خانه­ دار (بخش اول)
* تاثیر آموزش مهارت­های زندگی در زنان خانه ­دار (بخش دوم)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما