راهکارهایی برای نشاط هرچه بیشتر در زندگی مشترک ( بخش اول)

روابط زناشویی همسران، یکی ازمهم­ترین و لذت­بخش ترین روابط هر انسان در طول زندگی مشترک خود است؛ این روابط، زندگی زوجین را سرشار از نشاط و آرامشی بی­پایان می­کند. در مقاله زیر راهکارهایی در جهت هرچه شاداب ­تر کردن زندگی زناشویی شما ارائه می­ کنیم­.
پنجشنبه، 30 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای نشاط هرچه بیشتر در زندگی مشترک ( بخش اول)
 روابط زناشویی گرم و صمیمانه زوجین، در رشد و تقویت نهاد خانواده موثر است.
 
چکیده: روابط زناشویی همسران، یکی ازمهم­ترین و لذت­بخش ترین روابط هر انسان در طول زندگی مشترک خود است؛ این روابط، زندگی زوجین را سرشار از نشاط و آرامشی بی­پایان می­کند. در مقاله زیر راهکارهایی در جهت هرچه شاداب ­تر کردن زندگی زناشویی شما ارائه می­ کنیم­.


تعداد کلمات 1290/  تخمین زمان  مطالعه 6 دقیقه

راهکارهایی برای نشاط هرچه بیشتر در زندگی مشترک

چند توصیه برای داشتن رابطه جنسی بهتر

ـ مرد به دنبال خالی شدن از شهوت است و زن به دنبال پر شدن از محبت! این مطلب نه تنها از نظر روحی و روانی ثابت شده است بلکه از نظر بیولوژیک هم در بدن مرد کیسه‌ای از منی وجود دارد که مایع آن قبلاً ایجاد شده و به هنگام تحریک می‌بایست تخلیه شود، برعکس، زنان که مایعشان در حین تحریک ایجاد می‌شود، به جای تخلیه، تمایل به پر شدن دارند.
ـ مرد به رهایی از هیجان مایل است و زن به ادامۀ هیجان؛ مرد در رابطۀ جنسی به اوج هیجان می‌رسد و حاضر نیست این هیجان را از دست بدهد ولی زنان علاقه‌مند به مردانی هستند که آرام عمل می‌کنند، چون هر چه میل جنسیشان افزایش یابد، بیشتر ارضاء می‌شوند.
ـ مرد به رضایت آنی متمایل است و زن به ارضای تدریجی؛ در شروع رابطۀ جنسی، تحریک مرد بسیار سریع و به طور خودکار اتفاق می‌افتد چون هورمون‌های موجود در بدن مرد که موجبات تحریک او را فراهم می‌آورند، به سرعت افزایش یافته و پس از رسیدن به ارگاسم آزاد می‌شود.
ـ مردان جوان سریعاً از طریق بینایی و بویایی تحریک شده، نعوظ در ایشان صورت می‌گیرد و وقتی وارد ملامسه با زن می‌شوند، این هیجان با گرم‌تر شدن بدن، تند شدن نفس‌ها و سریع شدن تپش قلب بیشتر می‌شود.
ـ زنان تماس جنسی را دوست دارند و برای تحریک شدن شرایط ویژه‌ای را می‌طلبند. زن قبل از تحریک جنسی ابتدا گرمی شهوانی را حس می‌کند و سپس جذب مرد می‌شود پس احتیاج به عشق و عاطفه دارد.[i]
ـ در زن با لمس نقاط حساس بدن، حالت گرمی شهوانی به وجود آمده، عضلات شل‌تر شده، در سر پستان‌ها نعوظ صورت گرفته و التهابات در زن افزایش می‌یابد؛ این حالت معمولاً از چشم‌ها و صورت زن پیدا شده و زن آمادۀ مقاربت می‌شود.
ـ ارتباط جنسی شامل دو مرحلۀ لذت دادن و لذت بردن است. وقتی همسری مشغول لذت دادن است و دیگری لذت می‌برد به راحتی رابطه‌ی جنسی لذت‌بخش می‌شود.
ـ در تماس جنسی، زن و شوهر دو مرحله را پشت سر می‌گذارند؛ مرحله اول مرد لذت می‌برد و زن می‌بخشد و در مرحله‌ی دوم زن به آرامش می‌رسد و آمادۀ کسب لذت می‌شود که مرد به او لذت می‌دهد. در مردان جوان و پرهیجان در مرحله‌ی اول زن با دلربایی و ناز و کرشمه شوهر را به هیجان و تحریک می‌رساند، سپس آرام شده و مرد با بوسه و نوازش و تحریک نقاط حساس بدن زن، او را به هیجان می‌رساند و به این ترتیب هر دو آماده‌ی مقاربت می‌شوند.
ـ وقتی مردی در آغاز ارتباط تمایلی به معاشقه ندارد، می‌تواند ابتدا پیشروی کرده و با این کار هیجانات خودش را بیشتر کند، سپس هیجانات خود را متوقف کرده و به معاشقه با زن بپردازد.[ii]
ـ در صورتی که اول مرد به ارگاسم برسد، برای ارضای همسر خود انرژی نخواهد داشت، اما وقتی ابتدا زن به ارگاسم برسد هیجانات در او باقی مانده و می‌تواند از ارگاسم مرد نیز بهره ببرد. مردان از این که پس از ارگاسم زن به آمیزش بپردازند، لذت وافری می‌برند.
ـ مقاربت بیش از سی دقیقه برای زن دردناک بوده و منجر به عفونت‌های مهبلی می‌شود.
ـ برای این که مرد در حالت عادی بتواند با صرف زمان، همسر خود را به ارگاسم برساند، باید گاه‌گاهی لذت فوری را تجربه کند. پذیرش گاه به گاه آمیزش فوری و ابراز رفتار مهرآمیز نسبت به زن در شروع آمیزش، در حفظ و تداوم عشق، نقش بسزایی دارد.
ـ شاید شما از رابطۀ قبلی با همسرتان اصلاً خاطره‌ی خوشی ندارید، سعی کنید برای بهره بردن از زمان حال هرگز به آن فکر نکنید تا لذت فعلی‌تان هم خراب نشود، در عوض سعی کنید از عواملی که باعث شکست قبلی شما شده پیشگیری کرده و عاقلانه‌تر عمل کنید.
ـ اگر چه مرد وظیفه دارد همسر خود را ارضاء کند ولی در عین حال نباید هنگام انزال زیاد جلوگیری کند، چون این عمل برای وی زیان‌هایی را به بار می‌آورد.[iii]
ـ بعضی مواقع کار زیاد باعث خستگی شده و شما در حالی که فکر می‌کنید میل جنسی دارید، آمادگی آن را در خود نمی‌بینید، در این مواقع کمی استراحت کنید، دوش آب ولرم بگیرید، کمی با یکدیگر به گفت و شنود و معاشقه بپردازید تا خستگی شما رفع شده و بتوانید از موقعیتی که دارید استفاده کنید.
ـ بعضی مواقع شرم و حیای افراطی مانع آمیزش جنسی موفق است. اگر این حالت ضعیف بود زمینه را برای راحت برخورد کردن فراهم و اگر شدید بود به مشاور مجرب یا پزشک مراجعه کنید.
ـ آیا می‌دانید مردان به عمل آمیزش می‌اندیشند و زنان به عشق‌بازی‌های قبل از آن؟!
ـ بعضی از مردان با مسائل جنسی و اثری که بر روان همسرشان می‌گذارد آشنا نیستند، فقط به خود می‌اندیشند در حالی که میل جنسی در زنان به صورت انفعالی صورت می‌گیرد یعنی زمانی برای عشق‌بازی لازم است تا زن آمادۀ بهره‌دهی به شوهر شود و زمانی لازم است تا به اوج لذت برسد.
ـ زنان نیز مثل مردان تمیزی و آراستگی را دوست دارند پس سعی کنید همیشه آراسته و نظیف باشید تا میل همسرتان را به خود افزون کنید.[iv]
ـ دین‌داری هرگز مانعی برای عمل جنسی نبوده و نیست. امام صادق ص می‌فرماید: بهترین زنان شما کسی است که چون با جفتش خلوت کند پیراهن حیا برکَنَد و چون همراه او شود، زره حیا بر تن کُنَد.[v]
ـ توجه داشته باشید که در صورت عدم موفقیت در ارتباط جنسی، عیوب کوچک زن در چشم مرد بزرگتر جلوه می‌کند و در صورت منظم نبودن این ارتباط، فرد عشق خود را نسبت به شریک جنسی‌اش از یاد خواهد برد.
ـ در صورتی که نمی‌خواهید میل به آمیزش را به صورت صریح بیان کنید، می‌توانید از کلمات یا رفتارهای رمزی استفاده کنید.
ـ هر چه سن ما بالاتر می‌رود جسم ما فرسوده‌تر می‌شود و میل جنسی‌مان کاهش می‌یابد، اما رابطه‌ی زن و شوهری‌مان محکم و محکم‌تر می‌گردد.
 

ادامه دارد....

 

تهیه و تنظیم: خانم حدیثه اسفندیار

منبع: اشرف السادات فتحی، مریم تیموری؛ (1394)، محرمانه با همسران، انتشارات حدیث عشق، چاپ دوازدهم
 

بیشتر  بخوانید :
اهمیت روابط زناشویی در طول زندگی زوجین (بخش اول)
اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی
 سرد مزاجی چرا و چگونه؟
سلامت روابط زناشویی در طول زندگی (بخش اول)


پی نوشت :
[i] ـ امیر مؤمنان علی ع می‌فرماید: هنگامی که می‌خواهید با همسرتان نزدیکی کنید نباید در آمیزش شتاب کنید، زیرا زن‌ها نیز قبل از دخول، خواسته‌هایی دارند که باید تأمین شود. وسایل الشیعه، ج 20، ص 118.
[ii] ـ برای این مرحله، اول زن وارد عملیات شده و با تحریک مرد به وسیلۀ لمس آلت تناسلی و قسمتهای دیگر بدن، سبب افزایش هیجان مرد می‌شود و وقتی او به گرمای لازم رسید، هیجانات را متوقف کرده و او را به معاشقه با خود دعوت کند (به این عمل پولاریته می‌گویند) که این حالت برای مردان مسن یا ضعیف مناسب می‌باشد.
[iii] ـ امام رضا ع فرمود: اگر می‌خواهید به سنگ مثانه و حبس بول، مبتلا نشوید، باید هنگام انزال، جلو خروج منی را نگیرید و نیز مجامعت را طولانی نسازید...) عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 11.
[iv] ـ امام موسی کاظم  ع می‌فرماید: آمادگی و خودآرایی مرد، سبب افزایش عفت زن می‌شود زیرا زن وقتی شوهر خود را نظیف و پاکیزه دید، به دیگران چشم شهوت‌آلود نمی‌دوزد. وسائل الشیعه، ج 20، ص 246.
[v] ـ مستدرک الوسایل و مستنبط المسائل، جلد 14، ص 160.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما