۱۰ قرارداد مهم در زندگی مشترک

اگر خواهان یک زندگی مشترک ایده آل همراه با اشتراکات حداکثری و تفاوت ها و اختلافات حداقلی هستییم،لازم است که اصول و قواعد زندگی خودمان را قبل از شروع به زندگی و در دوران نامزدی رعایت بکنیم.در این رابطه ۱۰ قرارداد مهم در زندگی مشترک را به اختصار اریه می دهیم.
پنجشنبه، 10 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
۱۰ قرارداد مهم در زندگی مشترک
 زندگی مشترک از طریق ایجاد قراردادهای مشترک،پایدار و شیرین خواهد شد.
 
چکیده : اگر خواهان یک زندگی مشترک ایده آل همراه با اشتراکات حداکثری و تفاوت ها و اختلافات حداقلی هستییم،لازم است که اصول و قواعد زندگی خودمان را قبل از شروع به زندگی و در دوران نامزدی رعایت بکنیم.در این رابطه ۱۰ قرارداد مهم در زندگی مشترک را به اختصار اریه می دهیم.

تعداد کلمات 535 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
 
۱۰ قرارداد مهم در زندگی مشترک

۱۰ قرارداد مهم در زندگی مشترک 

 برای رسیدن به یک زندگی خانوادگی موفق بررسی ده قرار مهم در زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است.این  قرار ها به صورتی برنامه ریزی شده انند که به افرادی که نامزد کرده اند یا قصد ازدواج دارند کمک می‌کند. قرارهای مورد نظر از این قرارند(دیویدآرپ،1354):
 
 ۱- مطرح کردن امیدها، آرزوها و انتظارات: این قرار به زوجین کمک خواهد کرد تا نگاهی به انتظارات امیدها و آرزوهای یکدیگر داشته باشند و توجه کنند کدام یک از آن ها واقع گرایانه است.
 
2- پذیرش تفاوت ها: هدف از این قرار، یافتن فرصتی است تا زوجین بررسی کنند که چگونه می‌توانند از توانایی های یکدیگر بهره بگیرند و چگونه می توانند در زمینه هایی که با یکدیگر فرق دارند مکمل یکدیگر باشند
 
3- ارتباط و پیوستگی: این قرار به زوجین کمک می کند که از طریق مطرح کردن احساسات شان با یکدیگر و صحبت درباره روش گفتگوی خانوادگی با هم پیوند برقرار کنند
 
4- حل مشکلات به صورت یک زوج: این قرار برای کمک به زوجین طراحی شده است تا روش های حل صادقانه مشکلات را از طریق کار کردن بر روی آنها بیاموزند.
 
5- مدیریت مالی: این قرار به زوجین کمک می کند تا درباره انتظاراتشان صحبت کنند و توجه داشته باشند که چگونه می توان مسائل مالی را در زمان ازدواج کنترل کرد و وضعیت درآمد طرفین به نفع هزینه زندگی بررسی گردد.
 
6-حال کردن و پیوستن: این قرار به زوجین کمک خواهد کرد تا خانواده‌های خود، انتظاراتشان برای تعامل با خانواده و دوستانشان در آینده و چگونگی ایجاد دوستی بین خودشان را پس از ازدواج بهتر درک کنند.
 
7- گرامیداشت صمیمیت و عشق: این قرار به زوجین کمک خواهد کرد تا مشخص شود که عشق و محبت برای آنها چه معنایی دارد.فرصت آن را خواهند داشت تا درباره حقایق زندگی همراه با عشق و چگونگی تطابق و علایق و انتظارات متفاوتشان صحبت کنند.
 
8-شناخت نقش دو طرف و برنامه ریزی برای خانواده: قرار بزاریم کمک می کند که به طور داوطلبانه در مورد انتظارات شان در رابطه با نقش هایشان در زندگی مشترک و در مورد انتظاراتشان در ارتباط با برنامه ریزی برای خانواده صحبت کنند.
 
9-  ایجاد صمیمیت معنوی: قرار می خواهیم زوجین با هم مطرح کنند که در کجای همسر معنوی قرار دارد و به روش های ایجاد صمیمیت و معنای فکر کنند.
 
10- انتخاب ازدواجی هدفمند: این قرار به زوجین کمک می کند تا مناسب‌ترین سبک زندگی را برای خود انتخاب کنند.آنها را تشویق می کند تا اهداف زندگی مشترک شان را تعیین نمایند و به آنها کمک می‌کند تا علایق و آرزوهایشان را برای زندگی مشترک به واقعیت برسانند.
 
قرار های مذکور به صورت بحث و گفت و گو سازنده است و می‌تواند در توفیق زندگی زناشویی موثر باشد. در مواردی نیز می‌تواند موارد مورد توافق، به صورت مکتوب دستورالعمل زندگی مشترک قرار گیرد.
 
منبع: برگرفته از کتاب آموزش و مشاوره قبل از ازدواج
مولف: سیدمهدی حسینی(بیرجندی)
 

بیشتر بخوانید :
ویژگی های زندگی مشترک سالم
فرار از یکنواختی در زندگی مشترک
راهکارهایی برای نشاط هرچه بیشتر در زندگی مشترک
جایگاه تعهد در زندگی زناشویی
زندگی مشترک تان را جذاب کنید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط