راه های پیشگیری و درمان زودانزالی مردان

انزال زودرس یا زودانزالی یکی از اختلالات جنسی می‌باشد. هنگامی که مرد، قبل از آنکه شریک جنسی‌اش ارضاشود، دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گفته می‌شود مرد دچار انزال زودرس است. در این نوشتار به برخی از درمان های آن اشاره شده است.
يکشنبه، 20 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
راه های پیشگیری و درمان زودانزالی مردان
درمان زودانزالی زمینه ساز عمیق تر شدن رابطه عاطفی همسران ست.
 
چکیده: انزال زودرس یا زودانزالی یکی از اختلالات جنسی می‌باشد. هنگامی که مرد، قبل از آنکه شریک جنسی‌اش ارضاشود، دچار انزال شده و از اومنی خارج شود، گفته می‌شود مرد دچار انزال زودرس است. در این نوشتار به برخی از درمان های آن اشاره شده است.

تعداد کلمات 983 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

راه های پیشگیری و درمان زودانزالی مردان

راه های پیشگیری و درمان زودانزالی

یکی از عوامل ناهماهنگی جنسی همسران، زودانزالی مرد است، زمانی که زن در ابتدا یا میانه رسیدن به لذت قرار دارد، مرد دچار زودانزالی شده، دیگرتوانایی ارضای همسرش را ندارد؛ در نتیجه زن از همبستری لذت نمی برد و به مرور زمان از این کار نفرت پیدا می کند.

برای درمان انزال سریع، باید علل زمینه ساز آن را شناخت و برطرف کرد.
اگر علت این امر تغذیه نامناسب باشد، باید شیوه غذایی را تغییر داد؛ زیرا آنچه موجب ضعف و ناتوانی جنسی مردان است، به گونه ای باعث سرعت انزال نیز می شود.
در صورتی که انزال زودرس، بر اثر کم تحرکی و ورزش نکردن باشد، باید با تغییر در شیوه زندگی به ورزش و تحرک اهمیت داد، البته در این زمینه ورزش های ویژه ای نیز پیشنهاد شده است که با به کارگیری آنها بهبود سریع تر به دست می آید.[1]
در بیشتر موارد، انزال زودرس به سبب اضطراب و مسائل روحی و روانی پدید می آید؛ بنابراین تا جایی که ممکن است باید از استرس و ناراحتی و عصبانیت دوری جست و با نشاط و روحیه ای قوی و همراه با امید زندگی کرد؛ زیرا زمانی که انسان دچار درد یا مصیبتی می شود، نشاط جنسی نداشته، انزال سریع تر رخ می دهد.

برای رفع زودانزالی مردان رعایت نکاتی توصیه می شود:
  1. یکی از عوامل انزال زودرس، استرس و نگرانی است، از این رو باید محیط و فضای آمیزش، آرام و امن باشد؛ زیرا فضای امن و آرام زمینه عمل زناشویی مورد نظر را فراهم می کند. آرامش روانی محیط زمینه ساز نداشتن عجله و ایجاد آرامش و راحتی در ارتباط خواهد بود و این کار برای تأخیر در انزال و کامجویی موفق همسران کمک شایانی می کند.
از این رو بر اساس دستورات اسلام مکان آمیزش باید دور از حضور دیگران، حتی کودکان باشد. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «در اتاقی که کودکی در آن بیدار است اگر با همسر خود همبستر شوید، موجب می شود که کودک روی رستگاری را به خود نبیند».[2]
  1. اگر شوهر از حالتی خاص یا موقعیتی دچار اضطراب می شود باید دررفع آن علت بکوشد؛ زیرا داشتن اضطراب در هر موضوعی باعث می شود فرد کنترل و تسلط بر اعصاب خود را از دست بدهد و بدون تمرکز و آرامش، آمیزش به همراه زودانزالی خواهد بود.
  2. از آنجایی که زمان رسیدن به اوج لذت در همسران متفاوت است و زن دیرتر به رضایت و لذت کامل می رسد، مرد باید با لمس و مالش نقاط جنسی و حساس بدن زن، او را به سر شوق آورده تا زمان رسیدن به اوج لذت جنسی اش نزدیک تر شود، البته زمان بندی در این شیوه باید به گونه ای انجام شود که قبل از آمیزش، مرد به مرحله ارضای جنسی نرسیده باشد.
  3. مردانی که به این مشکل دچاراند، نباید در طول شبانه روز و در هنگام همبستری به مشکل زودانزالی فکر کنند؛ زیرا تمرکز ذهنی بر مسائل زناشویی و ترس از اتفاق افتادن آنها خود سبب بروزشان می شود.
  4. برای برطرف شدن این معضل به غیر از راهکارهایی که بیان شد، می توان از تغذیه مناسب نیز بهره گرفت تا تقویت و نشاط جنسی فراهم شود.
  5. مردان می توانند با ورزش کردن مرتب و تقویت عضلات بدنی خود، میزان نشاط روحی و ظرفیت جنسی شان را بالاتر ببرند.
 

روش های به تأخیر انداختن انزال در زمان زناشویی

 نکاتی سودمند و کاربردی برای درمان انزال زودرس، در حین رابطه جنسی وجود دارد که امکان رسیدن همسر به ارگاسم و اوج لذت جنسی را فراهم می آورد، از آن جمله:
  1. راهکار تقویت روحیه با روش تفکر مثبت که بسیار مؤثر است؛ اساساً باور کنید نیروی جنسی در میان همه آدمیان متفاوت است و توجه داشته باشید که تمرین اندیشه مثبت «نزدیکی همراه با کامروایی» از راه های کسب نتیجه رضایت بخش در رابطه جنسی است.
  2. نوازش ها و معاشقه های پیش از نزدیکی را خیلی طولانی نکنید و تا آنجا ادامه دهید که همسرتان به مرحله آمادگی لازم و کامل برسد.
  3. در هنگام همبستری، به ویژه هنگامی که احساس می شود امکان زودانزالی وجود دارد، بهتر است مرد، افکار خود را به امور غیر جنسی معطوف کرده، نفس عمیقی بکشد، تا از سرعت انزال کاسته شود.
  4. به محض احساس نزدیک شدن لحظة انزال، »عضلات میان دو راه» و مقعد خود را سست کرده و در همان حال با دهان، نفس آرام و عمیق کشیده شود.
  5. به هنگام نزدیکی از شیوه هایی با تماس و حساسیت کمتر استفاده شود، تا میزان تحریک پذیری و امکان زودانزالی کمتر باشد.
  6. از روش های مناسب در پیشگیری از زودانزالی هماهنگ شدن زن و شوهر در ارتباط جنسی است؛ یعنی با تمرین کردن، زن و شوهر به روشی دست می یابند که شوهر هربار که به نزدیکی نقطه اوج لذت می رسد، عمل تحریک را متوقف کرده تا پس از چند لحظه احساسات فروکش نماید؛ آنگاه دوباره به تحریک اقدام می کند. در این روش مرد با آگاه نمودن همسر خود از نزدیک شدن زمان انزال، عملیات جنسی را کنترل می کند تا به نتیجه مطلوب برسد؛ با این راهکار فرد پس از چند هفته تمرین و ممارست، به مرحله کنترل رابطه جنسی می رسد و این هماهنگی به ارضای هر دو شریک جنسی می انجامد.
 
 
 منبع: کتاب «صمیمانه با همسران (راه کارهای پیشگیری و درمان طلاق های عاطفی)»
نویسنده: محمدعلی قاسمی

بیشتر بخوانید :
علل ناکامی جنسی همسران
لزوم آموزش مسایل جنسی به زوجین
مشکلات جنسی (انزال دیررس)
انزال زود رس مردان


:پی نوشت 
[1]
. ر.ک: خستگی جنسی، ص ۱۳-۱۴.
[2] . وسائل الشیعة، ج ۲۰، ص ۱۳۲.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما