برنامه و کارهای انسان های موفق (بخش اول)

افراد موفق انجام برخی از کار‌ها را برای خود تبدیل به یک عادت کرده ‌اند و این کار‌‌ها به آن‌ها در راه رسیدن به موفقیت کمک می‌کند. تفاوت میان انسان‌های موفق و غیر موفق ناشی از تفاوت طرز تفکر، رفتار‌ها و عادات بین این دو گروه است. برای رسیدن به موفقیت باید انجام برخی از کار‌ها برای شما به شکل عادت در بیاید.
شنبه، 12 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه و کارهای انسان های موفق (بخش اول)

افراد موفق طوری زندگی می‌کنند که انگار روز آخر عمرشان است .

چکیده : افراد موفق انجام برخی از کار‌ها را برای خود تبدیل به یک عادت کرده ‌اند و این کار‌‌ها به آن‌ها در راه رسیدن به موفقیت کمک می‌کند. تفاوت میان انسان‌های موفق و غیر موفق ناشی از تفاوت طرز تفکر، رفتار‌ها و عادات بین این دو گروه است. برای رسیدن به موفقیت باید انجام برخی از کار‌ها برای شما به شکل عادت در بیاید.

تعداد کلمات 823 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

برنامه و کارهای انسان های موفق (بخش اول)
مقدمه

مسیر پرزحمت موفقیت اگر با درس گرفتن از تجربیات و به کار بستن عادات مفید افرادی که موفقیت‌شان در جهان شهره است همراه باشد، بدون شک هموارتر می‌شود و سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید. با اندکی دقت در برنامه روزانه انسان های موفق متوجه خواهید شد سبک زندگی این افراد به طریقی است که علی‌رغم مشغله‌های فراوان موجب تقویت بهره‌وری‌ می‌شود. مثلا اینکه غول‌های موفقیت جهان در ابتدای صبح چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند یا چگونه به پیشواز خواب می‌روند، قطعا در بهره‌وری بالای این افراد بی‌تأثیر نیست. در ادامه قصد داریم ببینیم برنامه روزانه انسان های موفق چگونه است و این افراد به انجام منظم چه فعالیت‌هایی عادت دارند.
 

انسان‌های موفق صبح خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

اینکه صبح خود را چگونه آغاز کنید تأثیر بسزایی در کیفیت مابقی روزتان خواهد داشت. انسان های موفق به این نکته‌ی حیاتی واقف هستند و به همین دلیل ساعات آغازین روز خود را هوشمندانه برنامه ریزی می‌کنند. تمامی این افراد، فارغ از اینکه چه فعالیت‌هایی در ابتدای روز انجام می‌دهند، عادت به سحرخیزی دارند و کمتر پیش می‌آید از فرصت طلایی ابتدای صبح غافل شوند.
 

افراد موفق طوری زندگی می‌کنند که انگار روز آخر عمرشان است

برای افراد موفق برنامه‌ریزی کردن برای آینده اهمیت زیادی دارد تا به ثروت برسند اما به همان اندازه هم زندگی کردن در زمان حال نیز برای آن‌ها مهم است. افراد موفق در هر روز از زندگی شان سعی می‌کنند از تمام فرصت‌ها استفاده کنند. آن‌ها طوری زندگی می‌کنند که انگار روز اخر زندگی آن‌ها است و در آینده ممکن است این فرصت‌ها دیگر برای آن‌ها تکرار نشود. آن‌ها می‌دانند که اهداف کوتاه مدت اهمیت زیادی دارند چرا که باعث رسیدن آن‌ها به اهداف بلند مدت شان می‌شوند در نتیجه به صورت روزانه برای انجام برخی از کار‌ها برنامه‌ریزی کرده و آن‌ها را انجام می‌دهند.
 

افراد موفق به طور روزانه به دنبال یادگیری هستند

افراد موفق هیچگاه از یادگیری دست نمی‌کشند. برای آن‌ها هر روز به شکل فرصتی برای یادگیری است. یکی از بزرگترین توانایی‌های انسان توانایی آموختن می‌باشد. بسیاری از ما بعد از رسیدن به جایگاه یا موقعیت شغلی فکر می‌کنیم که دیگر به آموزش نیازی نداریم و این طرز فکر در نهایت انسان را به فردی راکد تبدیل می‌کند.
اما افراد موفق به طور روزانه زمانی را برای یادگیری و افزایش اطلاعات خود صرف می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که هر چقدر آموزش بیشتری ببینند به موفقیت‌های بالا‌تری نیز می‌توانند دست پیدا کنند. به طور معمول می‌توان گفت که افراد موفق به طور روزانه زمانی را برای آموزش دیدن و یادگیری صرف می‌کنند.
 

افراد موفق زودتر از خواب بیدار می‌شوند

انسان‌های موفق علاقه‌ای به خواب اضافه ندارند. آن‌ها به اندازه نیاز بدن شان می‌خوابند و صبح‌ها زودتر از بقیه بیدار می‌شوند و روز خود را آغاز می‌کنند. در بسیاری از موارد دیده شده که افراد موفق برخی از کار‌های روزانه خود را قبل از این که دیگران از خواب بیدار شوند انجام داده‌اند.
Peter Shankman فردی است که در زمینه کاری خود به موفقیت‌های زیادی رسیده است او در مورد سحرخیزی می‌گوید « من هر روز ساعت 4:15 از خواب بیدار می‌شوم و واقعاً حجم کار‌هایی که من قادر هستم در صبح انجام بدهم انسان را شگفت زده می‌کند». مطمئناً بارها این جمله معروف را شنیده‌اید که سحر خیز باش تا کامروا شوی. باید به شما بگویم که این جمله واقعاً درست است و افراد موفق به طور روزانه از آن استفاده می‌کنند.
 

افراد موفق خواب شبانه خوبی دارد

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
این 4 مانع مصنوعی باعث شده اند که هنوز کسب و کارتان را راه اندازی نکنید
 یکی از دلایل سر حال بودن افراد موفق در طول روز این است که در شب قبل، خواب خوبی را داشته‌اند. کیفیت خواب شما در عملکرد روزانه شما تاثیر مستقیم و قابل توجهی دارد. افراد موفق شاید زمانی بیش از حد نیاز بدن شان را برای خوابیدن صرف نکنند اما در مقابل به کیفیت خواب خود اهمیت زیادی می‌دهند.
افراد موفق برای افزایش کیفیت خواب خود به مسئله بهداشت خواب توجه می‌کنند. بهداشت خواب عبارت است از مجموعه عاداتی که به فرد کمک می‌کند تا خواب راحتی را تجربه کند. شما می توانید با چند اصلاح و رعایت چند نکته کیفیت خواب خود را افزایش دهید. عادت‌هایی مانند ایجاد محیطی آرام و بی سر و صدا برای خواب، کم کردن نور، خاموش کردن تلفن همراه می‌تواند باعث افزایش کیفیت خواب شما شود.

ادامه دارد...

منبع : 
mahanteymouri.ir

بیشتر بخوانید :
راه رسیدن به موفقیت چیست؟
آدم موفق چه کسی است؟
نه خصوصیت مشترک انسان های موفق
ویژگی های آدم‌ موفق



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما