رسیدن به موفقیت با گذشتن از ترس ها

هر کس در زندگی ترس هایی دارد و گاهی بعضی از این ترس ها مانع رسیدن به موفقیت می شوند. و اینکه بدانید که بیشتر ترس های تان غیرمنطقی هستند و اینکه که حتی ترس های منطقی تان هم احتمالا هیچ وقت اتفاق نمی افتند.
سه‌شنبه، 6 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رسیدن به موفقیت با گذشتن از ترس ها
بعضی وقت ها می فهمید که خطری پیش روست ولی از آن به سلامت عبور می کنید.
 
چکیده : هر کس در زندگی ترس هایی دارد و گاهی بعضی از این ترس ها مانع رسیدن به موفقیت می شوند. و اینکه بدانید که بیشتر ترس های تان غیرمنطقی هستند و اینکه که حتی ترس های منطقی تان هم احتمالا هیچ وقت اتفاق نمی افتند.

تعداد کلمات 1089 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

رسیدن به موفقیت با گذشتن از ترس ها
چگونه از ترس هایمان پلی به سوی موفقیت بسازیم

همه ی افراد با موانعی در زندگی شان رو برو هستند ، افراد موفق افرادی هستند که از تمام موانع زندگی شان عبور می کنند و به موفقیت می رسند . یکی از این موانع ترس است که این افراد از ترس های شان پلی به سوی موفقیت می سازند.
 

تعریف موفقیت:

بیشتر دانشمندان و نویسندگان سعی کرده اند تعریف جامع و کاملی از موفقیت ارائه دهند تا مورد استفاده همگان قرار گیرد، اما شمار فراوان این تعاریف خود موجب گردیده است که تا به حال توصیف دقیق و مشخصی از این کلمه در دست نباشد و در واقع ندانیم که اصولاً موفقیت چیست و ما دستیابی به چه چیزهایی را موفقیت می نامیم.
یکی از دلایل عمده ی تعدد تعاریف موفقیت، برداشت های گوناگونی بوده که از این مفهوم شده است. بسا افرادی که به دلیل دستیابی به خواسته هایشان، خود را موفق و کامیاب می پندارند، امّا این موفقیت از نظر دیگران چندان ارزش و اعتباری ندارد. و یا افرادی هستند که احساس می کنند، موفق شده اند ولی وقتی واقعاً در آن تفکر می کنند، می بینند پدیده ی فوق واقعاً، آن موفقیتی که فکر می کردند نیست. بنابراین موفقیت امری نسبی بوده و هرگز تعریف واحدی به خود نمی پذیرد.در نظر اکثریت مردم فرد موفق کسی است که به آرزوهای خود رسیده و در درون،احساس رضایت خاطر دارد، که این خود حاصل تلاش و کوشش مداوم در زندگی می باشد. البته این را هم باید دانست که هیچکس واقعاً موفق نیست، مگر آنکه خوشبخت باشد و خوشبخت کسی است که کاری مفید و با ارزش انجام دهد.

می توان گفت موفقیت به مفهوم برخورداری از بسیاری مواهب است، از جمله: رفاه نسبی در زندگی، کسب احترام، بزرگی و عزّت در محیط کار و در عرصه ی اجتماع، رهایی از نگرانی، سرخوردگی و شکست. موفقیت یا کامیابی هدف زندگی است، هر انسانی خواهان موفقیت بوده و طالب بهترین چیزهایی می باشد که از روزگار می تواند بدست آورد. نخستین و بهترین ایستگاه آن است که از هم اکنون خود را در شمار افراد منتخبی قرار دهید که می خواهند از روزگار کام ستانند.
موفقیت، جریان مداومی است که ضمن آن مشتاق و آرزومند توفیق های بیشتری هستیم. و در واقع راه موفقیت همیشه در دست ساختن است.
 

چطور از ترس های مان برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم؟

ترس ها و نگرانی های زیادی در ذهن ما وجود دارند. ترس از شکست، از نه شنیدن، ترس از ناشناخته ها. تمام این ترس ها اگر زیادی در ذهن مان باشند می توانند ما را از حرکت روبه جلو نگهدارند. بعضی ترس ها خوبند، مثلا ترس از ارتفاع باعث می شود جای خیلی خطرناکی نرویم. و بعضی از ترسها می توانند انگیزه دهنده باشند، اگر انرژی مان را در جهت درست مصرف کنیم. می خواهیم نگاه جدیدی به ترس هایمان داشته باشیم و از آنها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم.

1 .بدانید که بیشتر ترس های تان غیرمنطقی هستند.
بعضی ذهن ها همیشه این جمله را مرور می کنند: ”اگر اینطوری بشود چی؟” باید بدانید بیشتر اتفاقاتی که شما در ذهن تان انتظار افتادنش را دارید خیلی نادرند. ازاین به بعد ترس های گذشته تان را به یادآورید و ببینید که اتفاقاتی که از آنها می ترسیدید چقدر واقعی بودند.

2 .بدانید که حتی ترس های منطقی تان هم احتمالا هیچ وقت اتفاق نمی افتند.
حتی اگر ترس از چیزی محتمل دارید، باید اینرا بدانید که احتمالا آنها هم اتفاق نخواهند افتاد. دلیلی ندارد با چیزهایی که شاید اتفاق بیفتند روزهای تان را خراب کنید. جلو بروید و خطر کنید و از اتفاقات احتمالی تخیلی نترسید.

3 .بعضی وقت ها می فهمید که خطری پیش روست ولی از آن به سلامت عبور می کنید.
بعضی چیزهای بد که اتفاق میفتند می فهمیم به بدی آنچه در ذهن ما بود، نیستند. یادتان باشد به جز مرگ، مطلقا هیچ چیز انتهای دنیا نیست. از هر ترسی به سلامت خواهید گذشت.

4 .گاهی وقتها فهمیدن ترس باعث اصلاح فرد می شود.
بعضی تجربه های دردناک بهمان می فهمانند که چه چیزهایی را نمی خواهیم. می فهمیم جایی ایراد دارد. شاید اصلا این شغل یا این آدم برای زندگی ما نبوده است. پس می توانیم تغییر ایجاد کنیم.

5 .یادتان باشد در چیزهایی که بخاطر ترس کنار گذاشته اید هم می توانید موفق باشید.
نگذارید چیزهای جدید شما را بترسانند. مطمئن باشید چیزهای خیلی کمی در دنیا وجود دارند که نمی توانید یاد بگیرید. پس هرچیزی را که دوست دارید شروع کنید و از “نمی توانم” و “دیر است” چشم پوشی کنید.

6 .ترس از “به اندازه کافی خوب نیستم” را به انگیزه ای برای تلاش بیشتر تبدیل کنید.
همیشه اولین قدم سخت ترین قدم است. هرکاری که بخواهید انجام دهید چیزی پس ذهن تان می گوید که موفق نخواهید شد. بهترین کار اینست که شروع کنید و این گفتگوهای منفی ذهنی را به سمت مثبت ببرید. سعی کنید هروقت که فکر می کنید موفق نشدید، سخت تر کار کنید.

7 .از ترس “کسی دیگر زندگی رویایی من را دارد” برای تمرکز بر اهداف تان استفاده کنید.
افرادی را می بینید که زندگی رویایی شما را دارند؟ حسودی می کنید؟ نکنید! یادتان باشد آنها هم مثل شما انسانند. وقتی حسادت می کنید اینرا از خودتان بپرسید که چرا این احساس را دارید؟ شاید شما هم می خواهید سفر کنید، می خواهید یک رابطه ی عالی داشته باشید، می خواهید عکاس شوید. همه ی این سوال ها باعث می شوند بفهمید هدف تان در زندگی چیست و انرژی تان را صرف آنها کنید.

8 .یادتان باشد شکست همیشه هست ولی هیچ چیز مانند آن بهتان یاد نمی دهد.
شکست بخشی از یک پروسه است. هر شخص موفقی که ببینید در مقطعی از زندگی شکست خورده است. انقدر شکست می خورید تا بالاخره موفق شوید.

9 .از خودتان قدردانی کنید.
مواجه شدن با ترس ها و تبدیل شان به نیروی مثبت کمی سخت است. از قدرتی که دارید متشکر باشید. به گذشته و چیزهایی که ازشان به خوبی بیرون آمدید نگاه کنید و ببینید چقدر قدرتمند بوده اید.

منبع : سایت نمناک 

بیشتر بخوانید :
با این ترس‌ها مانع پیشرفت خود می‌شویم
هفت مانع رسیدن به موفقیت
ترمز های حرکت در مسیر موفقیت
گام برای رسیدن به موفقیت در زندگی​​​​​​​



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.