حمله قلبی، دلایل و راه‌های پیشگیری از آن (بخش سوم)

بیشتر بیماری‌های قلبی عروقی قابل پیش‌گیری هستند. پزشکان تمرین‌هایی را برای گنجاندن در سبک زندگی به شما پیشنهاد می‌کنند تا از حمله‌ی قلبی یا هر نوع بیماری قلبی دیگر دوری کنید. تمرین هایی همچون رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، ترک سیگار، دوری از استرس می توان از حمله قلبی پیشگیری کرد.
شنبه، 18 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حمله قلبی، دلایل و راه‌های پیشگیری از آن (بخش سوم)
در حد امکان از نشستن پرهیز کنید. ساعات طولانی نشستن آثار مخربی روی سلامت شما دارد. افزایش ریسک سرطان ریه تا ۵۰ درصد و دیابت تا ۹۰ درصد از جمله‌ی این خطرات است.

پزشکان استراتژی‌های تغذیه‌ای زیر را برای سلامت قلب شما پیشنهاد می‌دهند:
- روی غذاهای تازه، ارگانیک و فرآوری نشده تمرکز کنید.
- مصرف روزانه‌ی فروکتوز را به کمتر از ۲۵ گرم برسانید. اگر دیابت، فشار خون یا مقاومت انسولینی دارید مصرف فروکتوز را کمتر از ۱۵ گرم در روز نگه دارید.
- از شیرین‌کننده‌‌های مصنوعی پرهیز کنید.
- گلوتن و سایر مواد آلرژی‌زا را از وعده‌های غذایی‌تان حذف کنید. 
- از مواد تخمیرشده‌ی طبیعی مانند لبنیات و از سبزیجات استفاده کنید.
- با خوردن ماهی‌های غیرپرورشیِ چرب، تعادل اُمگا۳ و اُمگا۶ را برقرار کنید.
- همیشه آب تمیز و خالص بنوشید.
- چربی اشباع و چربی تک‌سیرنشده‌ی باکیفیت را از حیوانات پرورش یافته در چرا گاه طبیعی یا روغن کریل (krill) در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.
- پروتئین‌های باکیفیت حیواناتی را مصرف کنید که در مزارع و به طور طبیعی پرورش یافته‌ اند.
- سالم غذا خوردن شاید برای در امان ماندن از حمله‌ی قلبی کافی نباشد. به یاد داشته باشید که باید در نظر بگیرید چند وقت به چند وقت غذا می‌خورید. من گهگاه روزه‌های نوبتی را پیشنهاد می‌دهم، یعنی محدود کردن بازه‌ی خوردن غذا به ۸ ساعت در روز، این کار به بدن شما کمک می‌کند تا سوزاندن چربی‌ها برای به‌ دست‌آوردن انرژی را به یاد بیاورد.
 

۲. ورزش منظم

لازم است به موازات تغذیه‌ی سالم حداقل ۲.۵ ساعت در هفته را به ورزش اختصاص دهید. من ورزش‌های اینتروالِ با شدت بالا (اینتروال: تمریناتی که بین آنها وقفه‌های زمانی منظم وجود دارد) را توصیه می‌کنم که علاوه بر مزایایی که برای قلب دارند برای سلامت عمومی و زندگی بهتر به شما کمک می‌کنند. البته مطمئن شوید که بعد از هر جلسه‌ی تمرین استراحت می‌کنید تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید.
 

۳. ترک سیگار

مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌های آمریکا از ترک سیگار به عنوان راهی برای پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی عروقی نام برده است. وقتی سیگار می‌کشید رگ‌های خونی‌تان تنگ و سخت می‌شود. سیگار همچنین لخته‌های خونی را شکل می‌دهد که ممکن است به مسدود شدن جریان خون قلب‌تان منجر شود.
 

۴. پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی

الکل سرشار از کالری‌های پوچی است که در حقیقت شما را چاق می‌کند. وقتی نوشیدنی الکلی می‌نوشید بدن سوزاندن چربی‌ها و کالری را متوقف می‌کند و به همین دلیل غذایی که مصرف کرده‌اید به شکل چربی ذخیره خواهد شد. الکل همچنین به قشر پیش‌پیشانی مغز آسیب وارد می‌کند که مسبب غذا خوردن‌های هیجانی است. برای به حداکثر رساندن سلامتی‌تان به شما پیشنهاد می‌کنم که از تمام انواع نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.
 

۵. کمتر بنشینید

در حد امکان از نشستن پرهیز کنید. ساعات طولانی نشستن آثار مخربی روی سلامت شما دارد. افزایش ریسک سرطان ریه تا ۵۰ درصد و دیابت تا ۹۰ درصد از جمله‌ی این خطرات است. برای داشتن سبک زندگی باتحرک پیشنهاد می‌کنم در خانه یا حتی محل کار هر روز ۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید. می‌توانید از دستگاه‌ها یا اپلیکیشن‌های ردیاب سلامتی که قدم‌شمار دارند استفاده کنید تا تخمین دقیقی از میزان تحرک‌تان در طی روز داشته باشید.
 

۶. ویتامین D

میزان ویتامین D بدن‌تان را در حد مناسب نگاه دارید. لازم است میزان ویتامین D خون خود را سالانه اندازه بگیرید، زیرا کمبود این ویتامین خطر حمله‌ی قلبی را تا ۵۰ درصد بالا می‌برد. برای اینکه از مزایای ویتامین D برخوردار شوید، باید روزانه میزان ۴۰ ng/ml (نانوگرم بر میلی‌لیتر) یا ۶۰۰۰-۵۰۰۰ IU (واحد بین‌المللی مصرف) را برای بدن‌تان تامین کنید. در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید. می‌توانید از نور خورشید به عنوان بهترین منبع ویتامین D استفاده کنید، گرچه برخی غذاها و مکمل‌های ویتامین D3 نیز به عنوان منابع خوب تامین آن شناخته می‌شوند.
 

۷. زمینی شوید

راه رفتن با پای برهنه الکترون‌های آزاد را که آنتی‌اکسیدان‌های بالقوه به شمار می‌روند از زمین به بدن شما منتقل می‌کند. اتصال با زمین همچنین التهاب را در سراسر بدن کاهش می‌دهد، زیرا خون را رقیق کرده و بدن را سرشار از یون‌های منفی می‌کند.
 

۸. استرس را از خود دور کنید

وقتی تحت استرس باشید بدن‌تان نوراپی‌نفرین (نورآدرنالین) ترشح می‌کند. این هورمون موجب پراکندگی زیست‌لایه‌های باکتریایی می‌شود که منجر به پارگی پلاک‌ها می‌شوند. من به شدت توصیه می‌کنم که از تکنیک رهاسازی هیجانی ((Emotional Freedom Technique (EFT) برای مدیریت استرس خود بهره بگیرید. ای‌اف‌تی ابزار روانشناسی انرژی‌ها برای تنظیم مجدد واکنش‌های بدن در زمان استرس است و می‌تواند برای کاهش خطر ایجاد بیماری‌های مزمن به شما کمک کند.

سالم نگه داشتن قلب بدون شک زندگی‌تان را لذت‌بخش‌تر و پربارتر می‌کند. این توصیه‌های مبتنی بر عقل سلیم و بی‌ضرر را به یاد داشته باشید تا از حمله‌ی قلبی پیش‌گیری کنید و سیستم قلب و عروق خود را در بهترین حالت عملکردشان نگاه دارید.

منبع: سایت چطور


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما