عواملی موثر در نارضایتی جنسی همسران (بخش دوم)

نوع لباس، ترکیب، تناسب رنگ ها و جلوه های گوناگونی که به همراه دارد، در رضایت روانی شریک جنسی تأثیر فراوانی می گذارد. لباس های روشن تر برای جوانان، لباس های میانه رنگ برای میانسالان و لباس های ساده و متناسب برای بزرگسالان باعث می شود میل جنسی در اولویت دیده شود. در این مطلب به عواملی موثر در نارضایتی جنسی همسران پرداخته ایم.
چهارشنبه، 9 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عواملی موثر در نارضایتی جنسی همسران (بخش دوم)
مردان و زنان برای این که جذّاب جلوه کنند، لازم است لباس های متنوع بپوشند. به طور طبیعی، تعداد زیادی از زنان و مردان از روش و نوع لباس پوشیدن همسران خود شکایت دارند.
 

عواملی که در نارضایتی جنسی همسران نقش دارند


1. تحریکات جنسی ناسالم
رابطه جنسی سالم، مستلزم تصویر ذهنی سالم در مشارکت جنسی است. زنان و مردان در طول روز و در محیط کار باید بکوشند که کمتر به چهره دیگران نگاه کنند. ایده آل آن است که تصویر واضح هر یک از زن و شوهر، فقط به همسر خود اختصاص داشته باشد و زن و مرد تصویر واضحی از نامحرمان نداشته باشند. دقت در چهره و بدن دیگران، دو حالت دوستی و نفرت را به دنبال دارد. دوستی با دیگران رابطه فرد با همسر را تضعیف و زمینه نارضایتی را تقویت می کند. به همین جهت، سفارش شده است در انتخاب همسر زیبایی او را مدّ نظر قرار دهید تا دیدن او زمینه دوستی شود. باید کسی را برای ازدواج و شریک جنسی برگزیند که چهره، حالت ها و رفتارهای او زمینه پذیرش یک عمر را فراهم سازد.

همان گونه که زنان بهتر است، جز همسر را نبینند و مردان را به حریم خود راه ندهند، مردان نیز هرزه گرایی را باید وانهند و صادقانه، پاک و معصوم وار به همسر خود نگاهی عاطفی، عشقی و شهوانی داشته باشند. آنان نه تنها در زمان انتخاب همسر، بلکه در زمان آمیزش نیز باید با تصویرسازی سالم و به دور از ذهنیت های ناسالم، روابط جنسی را برقرار کنند. در روایات معصومان علیهم السلام آمده است که ارتباط با همسر با شهوتی که از طریق تصویر ذهنی زن بیگانه ای حاصل شده است، مطلوب نیست.[ «لاتُجامعْ اِمَراَتَکَ بشَهوَةِ اِمراَةِ غیرکَ»؛ الحرالعاملی، وسایل الشیعه، ج۲۰، ص۲۵۲.]

2. نداشتن جذابیت ظاهری
مردان و زنان برای این که جذّاب جلوه کنند، لازم است لباس های متنوع بپوشند. به طور طبیعی، تعداد زیادی از زنان و مردان از روش و نوع لباس پوشیدن همسران خود شکایت دارند. تغییر در لباس، تنها تفریح نیست؛ بلکه تصویر ذهنی دیگران را تغییر می دهد و آنان فرد را، شخصیتی پاکیزه و انسانی مرتب می بینند.

بی تردید نوع لباس، ترکیب، تناسب رنگ ها و جلوه های گوناگونی که به همراه دارد، در رضایت روانی شریک جنسی تأثیر فراوانی می گذارد. لباس های روشن تر برای جوانان، لباس های میانه رنگ برای میانسالان و لباس های ساده و متناسب برای بزرگسالان باعث می شود میل جنسی در اولویت دیده شود. نکته جالب توجه این که برای زن ها آنچه می شنوند، در رفتار جنسی تأثیر عمیق دارد و برای مردها آنچه می بینند، در روابط جنسی بسیار مؤثر است؛ البته این بدان معنا نیست که ریزبینی فوق العاده زنان در دیدنی ها نادیده گرفته شود.

3. تعیین وقت
هیچ گاه نمی توان برای نزدیکی جنسی زمان تعیین کرد. انسان همانند یک ماشین نیست که مطابق دستورالعمل خاصی رفتار کند. زمانی که همه چیز از نظر سایکوفیزیولوژی آماده باشد، انسان آماده آمیزش جنسی است؛ البته عادت همان گونه که در دیگر موارد نقش چشم گیری دارد، این جا نیز ایفای نقش می کند؛ اما داستان عادت را جداگانه باید بررسی کرد. در پایان سال اول زندگی جنسی، زن و شوهر باید آموخته باشند که مطابق خواسته های یکدیگر عمل کنند.

هر زمانی محیط آرام بود و تمایل به اوج رسید، زمان رابطه جنسی فرارسیده است. هیچ کس نمی تواند در زمینه مسائل جنسی الگوی شما باشد. به هر کس نگاه کنید و او را ملاک قرار دهید، شکست خواهید خورد؛ چرا که توانایی ها و گرایش های افراد به تعداد آنها متفاوت است. زمانی که بیشتر موانع برداشته شد و شرایط از نظر محیطی، تغذیه، تمایل و... آماده بود، می توان ارتباط جنسی را آغاز کرد. معیار در کامیابی جنسی مراحل آن نیست؛ بلکه رسیدن هم زمان زن و شوهر و فعالیت هماهنگ آنان برای رسیدن به ارگاسم ملاک است.[ همسران سازگار، ص۳۲۰.]

4. آمیزش غیرطبیعی
از نظر شرعی و فقهی همه مراجع می فرمایند (به جز آیات عظام تبریزی، سیستانی و وحید): آمیزش از طریق مقعد کراهت شدید دارد.[ امام خمینی، آیت اللّه نوری و آیت اللّه فاضل، تعلیقات علی العروة، ج دوم، النکاح، الفصل الاول، م ۱؛ آیت اللّه صافی، توضیح المسائل مراجع، م ۴۵۰: آیت اللّه خامنه ای، استفتاء، س۴۱۹؛ آیت اللّه مکارم، تعلیقات علی العروة، احکام الحیض، السابع و دفتر معظم له.] آیات عظام تبریزی و وحید می فرمایند: بنا بر احتیاط واجب جایز نیست[ استفتاءات، س ۱۴۶۳؛ منهاج الصالحین، ج ۱، م ۲۲۸؛ آیت اللّه وحید، منهاج الصالحین، ج ۲، م ۸۲۲.]. آیت اللّه سیستانی می فرمایند: اگر زن راضی باشد، کراهت شدید دارد و اگر راضی نباشد، بنا بر احتیاط واجب جایز نیست[ توضیح المسائل مراجع، ج ۱، م ۴۵۰.].

منبع: سایت پرسمان


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.