راهکارهایی برای درمان آلزایمر (بخش دوم)

درمان های خانگی که در ادامه بیان خواهد شد، به شما در جلوگیری از برخی از علل مشکوک بیماری آلزایمر کمک خواهند کرد و می‌توانید به آسانی آنها را بخشی از برنامه‌ی زندگی خود قرار بدهید. مصرف آب پرتقال، ماهی، هویج، مرکبات، آب تصفیه شده به سلامت مغز و درمان بیماری آلزایمر بسیار کمک می کند.
جمعه، 25 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای درمان آلزایمر (بخش دوم)
افرادی که مقدار زیادی سبزیجات تیره‌ی سبزرنگ، یا سبزیجات زرد و قرمز می‌خورند می‌توانند خطر ابتلا به زوال عقل را تا ۲۵ درصد در خود کاهش دهند.
 

راهکارهایی برای درمان آلزایمر


1. بلوبری
شواهد جدید نشان می‌دهند که بلوبری حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که ممکن است باعث کاهش تغییرات مرتبط با سن، از جمله همان تغییرهایی که در بیماری آلزایمر رخ می‌دهد، شوند.

2. آب تصفیه شده
از آن‌جا که آب شیر ممکن است حاوی آلومینیوم و سایر ناخالصی‌ها باشد، آب تصفیه شده یا آب معدنی می‌تواند گزینه‌ ی بهتری باشد. با اداره‌ی آب خود تماس بگیرید و از آنها در مورد کیفیت آب سوال کنید. ممکن است تصمیم بگیرید یک دستگاه تصفیه‌ی آب را به عنوان گزینه‌ی دیگری انتخاب کنید.  

3. هویج
خوردن هویج، که سرشار از بتا کاروتن است، یک راه بدون خطر برای به‌ دست آوردن ویتامین A از طریق رژیم غذایی است. بدون مقادیر کافی ویتامین A، سلامت عصب و حتی حافظه ممکن است دچار مشکل بشود. با این حال، بهتر است از روش‌های طبیعی آن را به‌دست بیاورید – مصرف مکمل‌های ویتامین A ممکن است منجر به مسمومیت شود. سایر غذاهای غنی از ویتامین A عبارتند از اسفناج، کدو، فلفل، جگر، شیر کامل و تخم‌مرغ. 

4. میوه‌های خانواده‌ی مرکبات
این میوه‌ها سرشار هستند از ویتامین C، که یک آنتی‌اکسیدان است. اعتقاد بر این است که آنتی‌اکسیدان به محافظت از اعصاب مغز کمک می‌کند. توت‌ها و برخی از سبزیجات، از جمله فلفل، سیب‌زمینی شیرین و سبزیجات برگ سبز، منابع غنی از ویتامین C هستند.

5. ماهی
اسیدهای چرب برای عملکرد درست مغز مهم هستند و ماهی به میزان فراوانی اسید چرب دارد (به همین دلیل اغلب آن را “غذای مغز” نامیده‌اند). خیلی خوب است اگر که دست کم دو بار در هفته ماهی را در فهرست غذاهای روزانه‌تان قرار دهید (بیش‌تر از ۲ بار حتی بهتر هم است). ماهی‌های خوب عبارتند از ماهی قزل‌آلا، ساردین، ماهی قزل‌آلای دریاچه، موتوماهیان و ماهی تن. با این حال، توجه داشته باشید که برخی از ماهی ­ها – به خصوص کوسه، اره ماهی، ماهی خال‌خالی شاهی و کاشی ماهی – حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند و باید از مصرف آنها پرهیز کنید.

6. سبزیجات برگ سبز تیره.
اسفناج، کلم کالی، برگ چغندر و سایر سبزیجات برگدار مقدار فراوانی اسید فولیک دارند که ممکن است عملکرد شناختی را تحریک کند. سایر منابع خوب اسید فولیک عبارتند از چغندر، لوبیا چشم بلبلی و سایر حبوبات، کلم بروکسل و غلات کامل. علاوه بر این، پژوهشی که در‌ هلند صورت گرفت نشان می‌دهد افرادی که مقدار زیادی سبزیجات تیره‌ی سبزرنگ، یا سبزیجات زرد و قرمز می‌خورند می‌توانند خطر ابتلا به زوال عقل را تا ۲۵ درصد در خود کاهش دهند.

7. آب پرتقال
نوشیدن یک لیوان آب پرتقال یکی دیگر از راه‌های افزایش دریافت ویتامین C است – فقط آن را با آسپیرین ترکیب نکنید. چرا که مخلوط این دو (آسپرین و آب پرتقال) با هم، سیترات آلومینیوم تشکیل می‌دهند که پنج برابر سریع‌تر از آلومینیوم معمولی جذب بدن می‌شود. 

8. محصولات سویا
مطالعات نشان می‌دهند که ایزوفلاون‌هایی که در پروتئین سویا یافت می‌شوند، ممکن است زنانی که در دوره‌ی یائسگی به سر می‌برند را از AD دور نگه دارند. شیر سویا را روی غلات صبحانه‌ تان امتحان کنید، و در رسپی‌ها به جای ریکوتا و پنیر لبنی، توفو را جایگزین کنید. توصیه می‌شود که ۲۰ تا ۲۵ گرم پروتئین سویا در روز مصرف کنید. داروهای خانگی متعددی وجود دارند که می‌توانند شروع بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازند. در بخش بعدی یاد می‌گیرید که چگونه آشپزخانه‌تان می‌تواند قفسه‌ای از داروهای خانگی باشد.
 
موادی که می‌توانند به شما کمک کنند که از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کنید، ممکن است درست روی اجاق گازتان باشند. در مواجهه با این بیماری مزمن، برخی از این داروهای خانگی مفید را در نظر داشته باشید. بسیاری از افراد مبتلا به AD کم شدن احساس چشایی را تجربه می‌کنند، بنابراین ادویه‌ی غذاهای‌تان افزایش بدهید تا جوانه‌ها و اشتهای‌تان تحریک شود. پودر چیلی، فلفل، مریم گلی، پونه‌ی کوهی – هر چیزی که خوشمزه است و غذا را خوش طعم و مزه‌ می‌کند، تاثیرگذار خواهد بود. با این وجود، دقت کنید در مصرف نمک زیاده‌روی نکنید.

9. عصاره‌ی ‌بادام
این عصاره حاوی ویتامین E است. سعی کنید از کوکی‌های دارای بادام استفاده کنید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.