روش مراقبت از چشمان خود را بیاموزیم! (بخش دوم)

چشم یکی از مهم ترین ابزار دریافت اطلاعات از محیط است. در صورت آسیب دیدگی آن دیگر نمی توان به راحتی با محیط ارتباط برقرار کرد. از همین روی لازم است برا تقویت و مراقبت از آن راه هایی را آموخت. با ما همراه باشید تا با روش مراقبت از چشمان خود آشنا شوید.
يکشنبه، 24 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش مراقبت از چشمان خود را بیاموزیم! (بخش دوم)
ویتامین های C و E ، روی ، لوتئین ، زاکزانتین و اسیدهای چرب امگا 3 برای چشم سالم ضروری هستند.
 

در حین استفاده از رایانه، از چشم خود محافظت کنید

در صورت امکان وقت خود را برای دیدن رایانه ،تبلت و صفحه نمایش محدود کنید. در حالی که علم هنوز ثابت نکرده است که دیدن صفحه نمایش رایانه باعث آسیب دائمی چشم می شود ، ممکن است باعث کرنش چشم و خشکی چشم شود. تابش خیره کننده از صفحه نمایش های رایانه ای باعث خستگی ماهیچه ها در چشم ها می شود. اگر نمی توانید زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید ، تکنیک هایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا چشمتان را به هم بزند.
 
مطمئن شوید که چشمان شما با صفحه نمایش هم سطح است:نگاه کردن به صفحه نمایش رایانه به مدت طولانی و به سمت پایین می تواند فشار اضافی را بر روی چشمان شما وارد کند. رایانه خود را طوری قرار دهید که مستقیم به صفحه نگاه کنید
 
به یاد داشته باشید چشمک بزنید: افراد هنگام دیدن صفحه نمایش کمتر چشمک می زنند و باعث خشکی چشم می شوند. هنگام نشستن و نگاه کردن به صفحه رایانه خود برای مبارزه با خشکی ، سعی کنید هر 30 ثانیه چشمک بزنید.
 
هنگام کار بر روی رایانه ، قانون 20-20-20 را دنبال کنید: 20 دقیقه ، به مدت 20 ثانیه به چیزی به فاصله 20 سانتی نگاه کنید. با تنظیم هشدارها بر روی تلفن خود می توانید به خودتان یادآوری کنید که استراحت خود را انجام دهند
 
در مناطق پر نور کار کنید: کار و خواندن در نور کم باعث ایجاد فشار چشم می شود. برای راحت تر شدن خود ، فقط در مناطقی که به خوبی روشن است کار کنید و بخوانید. اگر چشمان شما احساس خستگی می کند ، مدتی متوقف شوید و استراحت کنید.
 

رژیم غذایی مناسب برای تقویت چشم

غذاهایی بخورید که به سلامتی چشم کمک می کند. ویتامین های C و E ، روی ، لوتئین ، زاکزانتین و اسیدهای چرب امگا 3 برای چشم سالم ضروری هستند. این مواد مغذی می توانند به جلوگیری از آب مروارید ، استفاده از لنز و حتی دژنراسیون ماکولا وابسته به سن کمک کنند. به طور کلی یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای چشم شما مفید خواهد بود
 
غذاهایی را که حاوی ویتامین E هستند: دانه ها، آجیل ، جوانه گندم و روغنهای گیاهی را وارد رژیم غذایی خود کنید. این مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند ، بنابراین ترکیب برخی از آنها در رژیم غذایی روزانه به شما کمک می کند تا روزانه ویتامین E را دریافت کنید.
 
غذاهایی را که حاوی روی هستند بخورید: گوشت گاو، صدف ، بادام زمینی و حبوبات را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این مواد غذایی حاوی روی هستند ، که برای سلامتی چشم شما مهم است.
 
غذاهای حاوی ویتامین C بخورید: پرتقال ، توت فرنگی ، کلم بروکلی ، فلفل دلمه ای و جوانه بروکسل را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این غذاها حاوی ویتامین C هستند که برای سلامتی چشم بسیار مهم است.
 
غذاهایی را بنوشید که حاوی لوتئین و زاکزانتین هستند: کلم ، اسفناج ، کلم بروکلی و نخود فرنگی بخورید. این سبزیجات حاوی لوتئین و زاکزانتین هستند که هر دو ماده مغذی مهم برای سلامتی چشم هستند.
 
هویج بخورید: اگر هویج بخورید ، این منجر به بینایی بهتر می شود.
 
غذاهایی را که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، بخورید: یک وعده ماهی که حاوی چربی های امگا 3 است یک یا دو بار در هفته ، مانند ماهی سالمون یا ساردین بخورید. یا اگر طرفدار ماهی نیستید ، یک مکمل روزانه امگا 3 مصرف کنید
  
منبع: سایت بیتوته


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.