پیشگیری از سرطان سینه بعد از ۴۰ سالگی (بخش دوم)

فیبر شما را سیر نگه می‌دارد، اما در عین حال خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد. چنین تاثیری به این دلیل است که فیبر با حذف مواد زائد، از سلامت سیستم گوارش پشتیبانی می‌کند. در این مطلب به شیوه‌های پیشگیری از سرطان سینه برای زنان بالای 40 سال خواهیم پرداخت.
پنجشنبه، 25 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیشگیری از سرطان سینه بعد از ۴۰ سالگی (بخش دوم)
خطر توسعه‌ی تومور در افرادی که سطوح ویتامین D پایینی دارند، بالاتر است.


شیوه‌های پیشگیری از سرطان سینه


1. همه‌ی حقایق را در مورد بارداری برون ‌تنی به‌دست بیاورید
در حالی که هنوز هم بحث‌ها در مورد این‌که آیا لقاح آزمایشگاهی به طور مستقیم باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود یا خیر ادامه دارد، برخی مطالعات نشان می‌دهند که این روش بچه‌دار شدن ریسک ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد، از جمله یک مطالعه که در سال ۲۰۱۶ در ژورنال انجمن پزشکی امریکا منتشر شد. محققان گزارش می‌دهند که لقاح آزمایشگاهی بر میزان هورمون شما تأثیر می‌گذارد، پس یادتان باشد که قبل از انجام این روش، با پزشک‌تان حتما صحبت کنید.
 
2. از ترس بوی بد دهان، سیر را از رژیم غذایی‌تان حذف نکنید
بنا به گفته‌ی موسسه ملی سرطان، سیر حاوی خواص ضد باکتریایی است و به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می‌کند. بنابراین این ماده‌ی خوراکی قدرتمند را حتما در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.
 
3. ماهی‌خواری را شروع کنید
ماهی، به ویژه گونه‌هایی مانند ماهی سالمون، ساردین‌ها و ماهی تن، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. بر طبق اطلاعاتی که توسط بنیاد سوزان ژن کومن تهیه شده‌اند، این چربی‌ها مزایای زیادی برای سلامتی دارند، از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان.
 
4. ورزش کنید
فعالیتی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند تناسب اندام را در زندگی روزمره‌تان قرار دهید، خواه دویدن باشد و خواه کلاس‌های تناسب اندام گروهی، تنیس، یا شنا کردن. بنا به گفته‌ی وب‌گاه Breastcancer.org، ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
 
5. مصرف فیبر غذایی را افزایش بدهید
فیبر شما را سیر نگه می‌دارد، اما در عین حال خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد. چنین تاثیری به این دلیل است که فیبر با حذف مواد زائد، از سلامت سیستم گوارش پشتیبانی می‌کند. هدف‌تان این باشد که ۳۰ تا ۴۵ گرم فیبر در روز دریافت کنید.
 
6. روی وزن بدن‌تان تمرکز کنید
اگر اخیرا رقم مشخص شده روی ترازو آن چیزی که دوست دارید نبوده‌است، وقت آن است که کاری برای وزن مناسب بدن‌تان انجام بدهید. با توجه به JAMA، زنانی که BMI پایین‌تر دارند، کم‌تر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.
 
7. تمام میوه‌ها و سبزیجات را به میزان فراوانی در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید
میوه‌ها و سبزیجات نه تنها برای شما مفید هستند، بلکه می‌توانند مانع پیشرفت سرطان پستان شوند. با توجه به مرکز سرطان Ida & Joseph Friend، هر روز باید از ۸ تا ۱۰ وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید.
 
8. مکمل‌های غذایی را مصرف نکنید یا دست کم مصرف آنها را محدود کنید
بعضی از آدم‌ها ممکن است فکر کنند که برخی از مکمل‌ها می‌توانند به مبارزه با سرطان پستان کمک کنند. اما بسیاری از مکمل‌ها حتی توسط FDA تایید نشده‌اند و، بنا به گفته‌ی انجمن سرطان امریکا، ثابت شده که برخی از آنها خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهند. پس قبل از مصرف هر مکملی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.
 
9. زردچوبه را به غذاهایی که می‌پزید اضافه کنید
زردچوبه به لطف یک ماده‌ی شیمیایی به نام کورکومین، زرد است. و بر اساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال سرطان پستان، کورکومین دارای خواص ضد سرطان و ضد توموری است که با سرطان سینه مبارزه می‌کنند.
 
10. گاهی اوقات مدتی را در معرض نور خورشید سپری کنید
هر چه سطح ویتامین D شما بالاتر باشد، بهتر است. با توجه به موسسه‌ی ملی سرطان، خطر توسعه‌ی تومور در افرادی که سطوح ویتامین D پایینی دارند، بالاتر است.
 
11. نسبت به قرص‌های جلوگیری از بارداری آگاهی داشته باشید
قبل از مصرف قرص مورد نظرتان برای جلوگیری از بارداری، تمام اطلاعاتی را که در مورد آن وجود دارد، بررسی کنید. به گفته‌ی انجمن سرطان امریکا، احتمال ابتلا به سرطان سینه در افرادی که از هورمون استفاده می‌کنند، افزایش می‌یابد.
 
12. یاد بگیرید که عاشق پیاز باشید!
برخی از بدبوترین مواد غذایی دارای بهترین مزایا برای سلامتی هستند. طبق گزارش تحقیقات پیشگیری از سرطان، پیاز (و سایر مواد غذایی در همین خانواده) حاوی سولفید آلیل است که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
 
13. انار را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید
این دانه‌های زیبا و خوشرنگ نه تنها طعم بسیار خوبی دارند، بلکه بنا به گزارش ژورنال Oxidative Medicine and Cellular Longevity، باعث کاهش التهاب می‌شوند و حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و بنابراین می‌توانند به مبارزه با توسعه‌ی سرطان سینه کمک کنند. در نتیجه انار را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا به این ترتیب بتوانید از بروز این بیماری جلوگیری کنید.

منبع: تحریریه سایت کسب  و کار بازده- سارا فیضی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.