پیشگیری از سرطان سینه بعد از ۴۰ سالگی (بخش سوم)

سبزیجات و میوه‌هایی مانند هویج و گوجه‌فرنگی که دارای رنگ زرد، نارنجی و قرمز هستند همراه با سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم کالی با کاهش رشد تومور و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط هستند. در این مطلب به شیوه‌های پیشگیری از سرطان سینه برای زنان بالای 40 سال خواهیم پرداخت.
پنجشنبه، 25 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیشگیری از سرطان سینه بعد از ۴۰ سالگی (بخش سوم)
مصرف دخانیات سبب افزایش ریسک بروز سرطان می‌شود بنابراین برای پیشگیری از سرطان سینه هر چه سریع‌تر سیگار را کنار بگذارید.
 

شیوه‌های پیشگیری از سرطان سینه


1. در دوران بارداری پیش از مصرف هر دارویی با پزشک‌تان مشورت کنید
فقط در مورد حال فکر نکنید؛ بلکه آینده‌تان را نیز در نظر بگیرید. طبق گزارش مجله‌ی پزشکی نیوانگلند، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که داروهای دی‌اتیل‌استیل بسترول را در دوران بارداری مصرف کرده‌اند تا احتمال سقط جنین را کاهش بدهند، بالاتر است.
 
2. به عنوان میان‌وعده گردو بخورید
بر اساس ژورنال تغذیه و سرطان، اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوسترول‌ها در این میان‌وعده‌ی سالم با کاهش رشد سرطان مرتبط هستند. بنابراین گردو را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید تا هم از طعم آن لذت ببرید و هم از فوایدی که برای سلامتی دارد بهره‌مند شوید!
 
۳. مقدار مصرف گوشت قرمز و فرآوری‌شده را محدود کنید
اگر از آن دسته آدم‌های عاشق گوشت‌های فرآوری‌شده و استیک هستید، شاید بهتر باشد کمی رژیم غذایی‌تان را بازنگری کنید. به گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی، این مواد به عنوان مواد غذایی سرطان‌زای طبقه‌بندی می‌شوند که با بروز سرطان مرتبط هستند. بنابراین مصرف این دسته از مواد غذایی را تا حد امکان محدود کنید.
 
4. سویا مصرف کنید، اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید
بحث در این زمینه همچنان ادامه دارد، اما تحقیقات در ژورنال Carcinogenesis نشان می‌دهد که مصرف سویا سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان می‌شود. اما مصرف آن به میزان بیش از حد می‌تواند سطح هورمون را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین اگر در این زمینه نگرانی دارید، با متخصص تغذیه یا پزشک‌تان صحبت کنید.
 
5. رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات را امتحان کنید
سبزیجات و حبوبات و غلات کامل! در مطالعه‌ای روی ۹۱۰۰۰ زن که توسط محققان در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو انجام شد، مشخص شد که رژیم گیاهی، خطر ابتلا به سرطان سینه را در این زنان تا ۱۵ درصد کاهش داد. بنابراین برای پایین آمدن ریسک این بیماری، می‌توانید یک رژیم گیاه‌خواری را امتحان کنید.
 
6. هنگامی‌ که در حال آشپزی هستید، یک فن تهویه روشن کنید
بنا به گزارش ژورنال Environmental Health Perspectives، قرار گرفتن در معرض سموم و مواد شیمیایی، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. بنابراین پرهیز از قرار گرفتن در معرض دود و گازها می‌تواند به کاهش خطر بروز این بیماری در شما کمک کند.
 
7. چای سبز بنوشید
اگر شما اهل نوشیدن چای سبز هستید، احتمالا در مورد مزایای آن برای سلامتی اطلاعات زیادی دارید. اما ممکن است با کاتچین‌های موجود در چای آشنا نباشید. در پژوهش‌های صورت‌گرفته ثابت شده‌است که کاتچین به جلوگیری از بروز سرطان پستان کمک می‌کند.
 
8. تخم کتان را روی همه چیز بپاشید
این دانه‌های کوچک مزایای زیادی برای سلامتی دارند، اما یکی از مهم‌ترین مزایا در بالای فهرست، خواص ضد سرطان آن است. تخم کتان به لطف لیگنینی که دارد، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
 
9. یک دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوا در منزل نصب کنید
به ویژه اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که حسابی در معرض دود و سوخت‌های اگزوز قرار دارید. ثابت شده‌است که این مواد مضر خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهند، بنابراین هر چه هوایی که تنفس می‌کنید تمیزتر باشد، بهتر است.
 
10. سالادهای رنگارنگ بخورید
کاروتنوئیدها یا سبزیجات و میوه‌هایی مانند هویج و گوجه‌فرنگی که دارای رنگ زرد، نارنجی و قرمز هستند همراه با سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم کالی با کاهش رشد تومور و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط هستند.
 
11. یک خشک‌شویی پیدا کنید که از PERC استفاده نمی‌کند
چه چیزی استفاده نمی‌کند؟ PERC، که همچنین به عنوان تتراکلرواتیلن شناخته می‌شود، حلالی است که معمولا برای خشکشویی پارچه‌ها استفاده می‌شود. بنا به گفته‌ی انجمن سرطان امریکا، این ترکیب نیز با بروز سرطان ارتباط دارد. قبل از این‌که لباس‌های‌تان را به مغازه‌ی خشکشویی محله‌تان تحویل بدهید از آنها بپرسید که آیا از این ترکیب استفاده می‌کنند یا خیر.
 
12. هنگامی ‌که خانه را دوباره رنگ می‌کنید، خودتان در آن محیط حاضر نباشید
عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما بنا به گزارش Environmental Health Perspectives، پاک‌کننده‌های رنگ به عنوان یکی از نشانگرهای زیستی شناخته شده‌اند که با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط هستند. یادتان باشد که هرگز با نقاش‌ها سر و کار نداشته باشید!
 
13. سیگار نکشید
بله، و این یکی با هر نوع سرطانی مرتبط است. مصرف دخانیات سبب افزایش ریسک بروز سرطان می‌شود بنابراین برای پیشگیری از سرطان سینه هر چه سریع‌تر سیگار را کنار بگذارید.

منبع: تحریریه سایت کسب  و کار بازده- سارا فیضی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما