میان وعده هایی که باید خورد

ترکیبات غذایی که می توانند برای تغذیه فرزندان تان انتخاب خوبی باشند آن ها حاوی انواع ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز فرزندتان هستند و برای تقویت قوای جسمی آن ها اننتخاب بسیار خوبی هستند با استفاده از آن ها فرزندتان را به تغذیه سالم تشویق خواهید کرد کلسیم ،پتاسیم و پروتئین های زیادی در این مواد غذایی نهفته است .
يکشنبه، 25 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
میان وعده هایی که باید خورد

عصرهایی که بی حال و حوصله هستید، با خوردن میان‌وعده‌ خود را سر حال بیاورید .

چکیده : ترکیبات غذایی که می توانند برای تغذیه فرزندان تان انتخاب خوبی باشند آن ها حاوی انواع ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز فرزندتان هستند و برای تقویت قوای جسمی آن ها اننتخاب بسیار خوبی هستند با استفاده از آن ها فرزندتان را به تغذیه سالم تشویق خواهید کرد کلسیم ،پتاسیم و پروتئین های زیادی در این مواد غذایی نهفته است .

تعداد کلمات 343 / تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه

میان وعده هایی که باید خورد

میان وعده های سالم و مقوی

1. ماست و موز (پروتئین و پتاسیم)
این ترکیب می‌تواند هم به‌عنوان صبحانه، هم به‌عنوان میان‌وعده و هم به‌عنوان یک تقویت‌کننده فوق‌العاده بعد از انجام دادن ورزش‌های مختلف استفاده شود. ترکیب پتاسیم موجود در موز با پروتئین زیادی که ماست‌ها و به‌خصوص ماست یونانی دارد، به ساخت عضله‌های بیشتر کمک می‌کند و اسیدهای آمینه‌ای که در طول فعالیت‌های ورزشی تخلیه شده‌اند را دوباره تامین می‌کند.

2. حمص و هویج (کربوهیدرات‌های سالم و پروتئین)
عصرهایی که بی حال و حوصله هستید، باید میان‌وعده‌هایی بخورید که ترکیبی از کربوهیدرات‌های سالم و پروتئین‌ها داشته باشند. این ترکیب می‌تواند گرسنگی را به‌خوبی رفع کند و حتی انرژی فوق‌العاده زیادی به شما بدهد. حمص غذایی است که نخود زیادی دارد و برای همین سرشار از پروتئین است. ترکیب شدن این غذا با هویج که کربوهیدرات‌های با کیفیت بالا و فیبر محلول زیادی دارد، می‌تواند میان‌وعده خیلی سالمی برای روزهای پُرمشغله شما باشد. البته می‌توانید از ماست و میوه، سیب و کره بادام‌زمینی، پنیر و غلات سبوس‌دار به‌عنوان گزینه‌های مشابه دیگر استفاده کنید.

3. تخم‌مرغ و پنیر (ویتامین D و کلسیم)
بدن انسان به‌طور طبیعی به ویتامین D نیاز دارد تا کلسیم مورد نیاز بدن را به‌خوبی جذب کند. اما این ماده مغذی مهم در غذاهای طبیعی خیلی کمی وجود دارد. زرده تخم‌مرغ یکی از همین منابع کم‌یاب است. می‌توانید به‌راحتی املت بپزید و آن را همراه با پنیر مورد علاقه‌تان بخورید. البته بهتر است پنیرهایی استفاده کنید که چربی و کالری کم‌تری دارند. حتی می‌توانید این تاثیر را با اضافه کردن کلم بروکلی که سرشار از کلسیم است، چند برابر کنید.

منبع : دکتر سلام

بیشتر بخوانید :
میان‌وعده چی بخوریم؟
اسنک‌های سالم برای میان وعده
میان وعده غذایی برای کودکان
بهترین میان وعده های دیابتی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.