راهکارهای خانگی برای درمان آپاندیس (بخش اول)

اولین علامت آپاندیس ، درد اطراف ناف و ناحیه وسط شکم است. این درد معمولا در ابتدا خفیف است و سپس شدت می‌یابد. در طب چینی از سیر برای درمان عفونت‌ها و التهاب استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید آپاندیسیت را مهار کنید، یک حبه سیر تازه را بجوید سپس یک لیوان آب بنوشید. با ما همراه باشید.
يکشنبه، 28 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای خانگی برای درمان آپاندیس (بخش اول)
زنجبیل سرشار از ترکیب جینجرول است که مانند یک عامل ضد التهاب عمل می‌کند به همین دلیل، به کاهش درد و تورم مربوط به آپاندیسیت کمک می‌کند.
 

مقدمه

آپاندیس زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که از روده بزرگ منشعب می‌شود. این زائده به انتهای بن‌بست در سکوم (روده کور) متصل است. در جدار این عضو بافت لنفاوی فراوانی موجود است. طول آپاندیس بین ۲ تا ۲۰ سانتی‌متر متغیر است و قطر آن نیز بین ۶ تا ۸ میلی‌متر است. عفونت و التهاب در آن منجر به آپاندیسیت می‌شود.

همانطور که گفتیم آپاندیسیت، التهاب آپاندیس است که یک بخش کیسه مانند بوده که به روده بزرگ چسبیده است. آپاندیسیت می‌تواند حاد یا مزمن باشد. آپاندیسیت معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که آپاندیس با یک جسم خارجی، مدفوع یا در موارد نادر با تومور مسدود شود. آپاندیسیت دلیل شایعی برای جراحی اورژانسی است. آپاندیسیت بیشتر در مردان شایع است. همچنین بیشتر در افراد ۱۰ تا ۳۰ سال اتفاق می‌افتد.
 

علائم آپاندیس

علائم آپاندیسیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به هر حال، اولین علامت، درد اطراف ناف و ناحیه وسط شکم است. این درد معمولا در ابتدا خفیف است و سپس شدت می‌یابد. دیگر علائمی که ممکن است تجربه کنید شامل تهوع، استفراغ، بی اشتهایی و تب پایین می‌شود. علائم بعدی آپاندیسیت، تب، اسهال، مدفوع سفت، تهوع، استفراغ و لرز است. عدم درمان آپاندیسیت ممکن است باعث پاره شدن آپاندیس شود و می‌تواند کشنده باشد. بنابراین، اگر به داشتن آپاندیسیت مشکوک هستید، به پزشک مراجعه کنید.
 

درمان‌های طبیعی و خانگی آپاندیسیت


۱. سیر
سیر به دلیل خواص درمانی خود، یک گیاه ریشه‌ای شگفت انگیز به شمار می‌آید. در طب چینی از سیر برای درمان عفونت‌ها و التهاب استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید آپاندیسیت را مهار کنید، یک حبه سیر تازه را بجوید سپس یک لیوان آب بنوشید. همچنین می‌توانید سیر را به سالادها و وعده‌های غذایی روزانه خود اضافه کنید. اگر طعم تند آن را دوست ندارید، می‌توانید از کپسول‌های سیر که پزشکان تجویز می‌کنند استفاده کنید.
 
۲. ماش
ماش به خانوادده عدس و نخود تعلق دارد. ماش، مقدار زیادی فیبر، پروتئین، پتاسیم، منیزیم، مس و آنتی اکسیدان دارد. به دلیل مواد مغذی که دارد، یکی از بهترین درمان‌ها برای آپاندیسیت محسوب می‌شود. حبوبات، از تجمع سموم در آپاندیس جلوگیری می‌کنند. برای کاهش علائم، پزشکان توصیه می‌کنند که یک مشت ماش را به مدت یک شب در آب بخیسانید و روز بعد بخورید.
 
۳. زنجبیل
زنجبیل سرشار از ترکیب جینجرول است که مانند یک عامل ضد التهاب عمل می‌کند. به همین دلیل، زنجبیل به کاهش درد و تورم مربوط به آپاندیسیت کمک می‌کند. فقط این نیست، زنجبیل به قطع تهوع و استفراغ ناشی از این وضعیت نیز کمک می‌کند. می‌توانید زنجبیل را به همان شکل طبیعی یا به صورت چای مصرف کنید. برای تهیه چای، یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب داغ دم بدهید و روزی دو بار بنوشید. می‌توانید دمنوش را روزی یک بار، روی شکم خود نیز ماساژ دهید.
 
۴. برگ ریحان
این گیاه، در غذاهای ایتالیایی کاربرد زیادی دارد. ریحان دارای ترکیبات فنول و فلاونوئید است که به کاهش گازهای روده کمک می‌کنند. همچنین، اگر تب خفیفی داشته باشید، می‌توانید از ریحان برای پایین آوردن دمای بدن استفاده کنید. مقداری برگ ریحان و پودر زنجبیل را در یک ظرف آب بریزید و بگذارید بجوشد و به نصف برسد. این چای را روزی یک بار بنوشید. زمانی که ریحان را به سالاد خود اضافه می‌کنید، نه تنها  به آن طعم می‌دهد بلکه از ورود باکتری‌های خطرناک به بدن نیز جلوگیری می‌کند.
 
۵. جنسینگ
جنسینگ یک ماده تقویت کننده سیستم ایمنی است و خواص التهابی منحصر به فردی دارد. همچنین، دارای تاثیرات آنتی اکسیدانی نیز هست که درد مزمن را کاهش می‌دهد. برای کاهش علائم مربوط به آپاندیسیت، این گیاه را به مدت ۱۵ دقیقه در ۵۰۰ میلی‌لیتر آب بجوشانید، صاف کرده و به آن شیرین کننده اضافه کنید. چای جنسینگ را سه بار در روز بنوشید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.