آشنایی با خواص درمانی پیاز

پیاز یکی از پر مصرف‌ ترین و پر طرفدارترین مواد غذایی موجود در هر آشپزخانه‌ای است.چون پیاز ضد سرطان و ضد دیابت ، باعث جریان بهتر خون می‌شود، با کلسترول بالا مقابله می‌کند و غیره. با ما همراه باشید تا بگوییم این ماده‌ی غذایی چه خواصی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید تا خواص بیشتری عایدتان شود.
چهارشنبه، 10 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با خواص درمانی پیاز
مالیدن پیاز هر روز بر روی صورت نه تنها جوش ها را درمان می کند بلکه جای جوشی برروی صورت خود نخواهید داشت.
 
چکیده : پیاز یکی از پر مصرف‌ترین و پر طرفدارترین مواد غذایی موجود در هر آشپزخانه‌ای است. چون پیاز ضدسرطان و ضد دیابت ، باعث جریان بهتر خون می‌شود، با کلسترول بالا مقابله می‌کند و غیره. با ما همراه باشید تا بگوییم این ماده‌ی غذایی چه خواصی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید تا خواص بیشتری عایدتان شود.

تعداد کلمات 1005 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

آشنایی با خواص درمانی پیاز

مقدمه

شما یا خانواده پیازها را دوست دارید و یا از آنها متنفرید. اگر آنها را دوست دارید ، شما خیلی خوشبخت هستید: پیاز قسمتی از خانواده آلیوم جنیس هستند که شامل تره فرنگی، سیر و موسیر می باشند . همه آنها دارای ترکیب گوگرد و آلیسین هستند که بو و طعم قوی آنها ناشی از این ترکیب می باشد.
ثابت شده است که آلیسین خواص آنتی باکتریایی و ضد ویروس دارد و باعث می شود شما گریه کنید. پیاز بعنوان یک سبزیجات قدیمی همیشه جزئی از آشپزی سنتی در سراسر دنیا می باشد.در فرهنگ قدیمی خواص پزشکی پیاز شناخته شده است و همچنین علم مدرن در جستجوی آن است که چگونه از ترکیب شیمیایی گیاهان برای سلامت انسان کمک بگیرد.
در اینجا به چند مورد که پیاز سلامت ما را بالا می برد اشاره می کنیم. ممکن است آنها باعث بوی بد دهان شوند اما ارزش امتحان کردن را دارند.

فواید پیاز

تثبیت قند خون

ثابت شده است ترکیبات شامل گوگرد در پیاز و سیر و خانواده های آنها که اشک چشم شما را در می آورند ، سطح کلسترول و قند خون  را کاهش می دهند. پیازها یک منبع غذایی اصلی کروم معدنی می باشند که برای تنظیم قند خون لازم هستند. فیبر ، پتاسیم ، و سایر گیاهان مغذی همچنین تولید انسولین را پشتیبانی می کنند ، انسولین ماده ای است که بدن برای تنظیم گلوکوز در خون نیاز دارد.
 

پیشگیری از سرطان

همان ترکیبات گوگردی که قند خون را تنظیم می کنند از رشد سلول های سرطانی نیز جلوگیری می کنند. بر روی بیش از ۱۳ سال دوره آموزشی ، چندین مطالعه مورد شاهدی در ایتالیا و سوئیس انجام شد که طی آن هزاران فرد به این نتیجه رسیدند که پیازها و سیر بطور چشمگیری در مقابل سرطان پروستات، کلیوی، تخمدان، سینه، حنجره، مقعد، روده بزرگ و مری و دهان موثر می باشند.
 

لکه های تیره بر روی پوست

بعد از شستن محل لکه، پیاز قرمز را بطور مستقیم بر روی لکه های تیره بمالید تا هایپرپیگمنتاسیون ( یکی از عوارض پوستی است که در اثر تجمع غیر یکنواخت رنگدانه های ملانین در پوست اتفاق می افتد ) روشن تر شود. کوئرستین فلاونولی ( یک نوع آنتی اکسیدان گیاهی است ) باعث تولید ملاتونین که یکی از هورمون های مسئول رنگدانه پوست است می شود. مالیدن پیاز بر روی لکه ها تولید رنگدانه طبیعی پوست را باعث می شود.
 

دفع مسمومیت

گوگرد موجود در پیازها باعث افزایش تولید گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان قوی است می شود. این ماده باعث فعال شدن آنزیم های موجود در کبد می شود تا به پاکسازی مواد سمی کمک کند که در ترکیب با کوئرستین مسمومیت در بدن را کاهش می دهد.
 

افزایش مصونیت بدن

بعلاوه آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات مغذی در آن ، پیاز ها منبع خوبی از ویتامین ث هستند.این نوع ویتامین بعنوان کشنده ویروس در بدن انسان شناخته شده است. پیازها بخودی خود آنتی باکتریایی هستند : خوردن آنها ممکن است از زخم معده جلوگیری کند ، و این خواص پیاز بدلیل آنست که از رشد هلیکوباکترپیلوری ( گونه ای از باکتری هلیکوباکتربوده و شایعترین موجود ذره بینی است که انسان را مبتلا به عفونت کرده است .) که باکتری عامل زخم معده است ، جلوگیری می کند .
 

بی خوابی

بسیار عجیب است اما در برخی افراد کارایی دارد. یک پیاز خام را ببرید و ۵ تا ۱۰ بار قبل از داز کشیدن و خوابیدن عمیق نفس بکشید . آن به شما کمک می کند تا زود بخوابید.
 

دردهای قاعدگی

پیاز ها شامل سیستئین اسید آمینو می باشند ، که از نظر اهمیت از گلوتاتیون ارجح تر است. این آنتی اکسیدان درد عضله ها را تسکین می دهد و استرس را برطرف می کند ، از آسیب دیدگی سلول ها جلوگیری می کند و از عملکرد کبد پشتیبانی می کند.
برای کاهش درد قاعدگی ۴ یا ۵ روز قبل از شروع قاعدگی هر روز پیاز خام بخورید .نگران بوی بد دهان خود نباشید ممکن است افراد اطراف شما نخواهند چند روز اول ماه را در کنار شما باشند.
 

خونریزی بینی

از همان ابتدای خونریزی ، یک پیاز را نصف کرده و زیر بینی خود قرار دهید : بوی آن یک منعقد کننده طبیعی میباشد و خونریزی را متوقف می کند.
 

سلامت دهان

جویدن پیاز خام باکتری های مضرر دهان را از بین می برد، از فاسد شدن و عفونت دندان ها جلوگیری می کند . طعم و بوی آن قوی می باشد اما نشاط خوبی دارد( خمیردندان و دهان شویه بدون فلوراید ) می تواند در تازه کردن بوی دهان شما پس از مصرف پیازها کمک کند.
 

جوش ها

مالیدن پیاز هر روز بر روی صورت نه تنها جوش ها را درمان می کند بلکه جای جوشی برروی صورت خود نخواهید داشت. استفاده نکردن از مواد شیمیایی برروی صورت یعنی از خشک شدن پوست و اثرات جانبی آن ماده شیمیایی خلاص می شوید. البته در صورتی که به پیاز حساسیت نداشته باشید. بعلاوه ، عصاره پیاز برای بهبود جای جوش ها موثر می باشد.
 

تحریک جنسی

شگفت انگیز است که آلیسین موجود در پیاز و سیر بدلیل افزایش جریان خون باعث افزایش میل جنسی می شود. تنها اطمینان حاصل کنید که همسر شما هم پیاز مصرف کرده باشد. در نتیجه متوجه بوی تند آن نمی شود. جعفری یک خوش بو کننده طبیعی بوی دهان می باشد.

منبع : سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
معرفی پیاز و خواص درمانی آن (بخش اول)
معرفی پیاز و خواص درمانی آن (بخش دوم)
خواص پیاز
معرفی پیاز کوهی و خواص درمانی آن
خواص درمانی پیاز
معجزات دارویی پیاز
راز طول عمر در مصرف پیاز
معرفی پیاز عنصل و خواص درمانی آن



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.