راهکارهای خانگی برای درمان آپاندیس (بخش دوم)

اگر می‌خواهید درد آپاندیس را کاهش دهید، می‌توانید بعد از گذاشتن کمپرس آب گرم روی شکم، از روغن بادام استفاده کنید. مقداری پنبه را در آب داغ بخیسانید و آن را روی ناحیه آسیب‌دیده بگذارید. پس از آن، برای تسکین درد، آن قسمت را ۳۰ دقیقه با روغن بادام ماساژ دهید. با ما همراه باشید.
يکشنبه، 28 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای خانگی برای درمان آپاندیس (بخش دوم)
برگ نعنا اثر آرام بخش دارد که آن را به درمانی عالی برای کاهش علائم آپاندیسیت تبدیل می‌کند.
 

درمان‌های طبیعی و خانگی آپاندیسیت


1. روغن کرچک
روغن کرچک یک درمان خانگی معتبر برای آپاندیسیت است. این روغن، انسداد و التهاب را کاهش می‌دهد. زمانی که به صورت خوراکی مصرف شود، حرکات روده را بهبود می‌بخشد. برای کاهش علائم آپاندیسیت باید بسته روغن کرچک را آماده کنید. یک پارچه فلانل را بگیرید، ۳-۲ قاشق روغن کرچک روی آن بریزید و آن را روی شکم خود بگذارید. این روغن را هر ۴ ساعت یک بار استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
 
2. تخم شنبلیله
تخم شنبلیله دارای ترکیبات ضد میکروبی است که فرآیند گوارش را بهبود می‌بخشند. همچنین، تخم شنبلیله به کاهش درد و جلوگیری از تشکیل چرک نیز کمک می‌کند. برای تهیه چای تخم شنبلیله، مقداری از آن را در یک لیوان آب بخیسانید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. وقتی این دمنوش سرد شد، آن را حداقل دو بار در روز بنوشید.
 
3. لیمو
لیمو به خانواده مرکبات تعلق دارد. لیمو سرشار از ویتامین C است و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. همچنین به کاهش یبوست نیز کمک می‌کند. برای کاهش علائم آپاندیسیت، آبلیموی تازه را به نصف فنجان آب اضافه کرده و یک بار در روز بنوشید. می‌توانید کمی عسل را نیز به آن اضافه کنید. این کار را تا زمان تسکین درد ناشی از آپاندیسیت تکرار کنید.
 
 4. برگ نعنا
برگ نعنا اثر آرام بخش دارد که آن را به درمانی عالی برای کاهش علائم آپاندیسیت تبدیل می‌کند. نعنا به درمان گاز روده، تهوع و استفراغ نیز کمک می‌کند. برای تهیه چای نعنا، مقداری برگ نعنا تازه را در یک ظرف آب بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و هر روز یک فنجان از آن بنوشید. برای نتیجه سریع، می‌توانید مقداری پودر چریش را نیز به آن اضافه کنید. اگر طعم آن برای‌تان مهم نیست، می توانید مقداری برگ نعنا را بجوید سپس کمی آب بنویشید.
 
5. آب‌قاشقی
این گیاه چینی نه تنها به درمان آپاندیس ملتهب کمک می‌کند بلکه بافت‌های آسیب‌دیده را نیز ترمیم می‌کند. گیاه آب‌قاشقی، خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد که به درمان زخم‌ها کمک می‌کند. همچنین دارای مواد مغذی از جمله ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. این گیاه را در یک فنجان آب بجوشانید و ۲ بار در روز بنوشید. اگر به دیابت یا پرفشاری خون دچارید، از این درمان خودداری کنید.
 
6. روغن بادام
اگر می‌خواهید درد آپاندیس را کاهش دهید، می‌توانید بعد از گذاشتن کمپرس آب گرم روی شکم، از روغن بادام استفاده کنید. مقداری پنبه را در آب داغ بخیسانید و آن را روی ناحیه آسیب‌دیده بگذارید. پس از آن، برای تسکین درد، آن قسمت را ۳۰ دقیقه با روغن بادام ماساژ دهید.
 
7. نوشیدن مایعات کافی
نوشیدن منظم آب به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. همچنین، زمانی که مایعات سالم مصرف می‌کنید، درواقع از یبوست جلوگیری کرده و حرکات روده را آسان می‌کنید. به علاوه، آب به عملکرد درست کلیه‌ها و روده‌ها کمک می‌کند. اگر آپاندیسیت مزمن دارید، باید هر روز ۵۰۰ میلی‌لیتر باترمیلک بنوشید. به هرحال، اگر مشکل در مرحله پیشرفته نیست، باید در طول روز، یک فنجان آب گرم بنوشید. گاهی وقت‌ها نوشیدن یکباره ۸ لیوان آب کار سختی است بنابراین می‌توانید با یک لیوان آب در هر ساعت شروع کنید. از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار خودداری کنید زیرا وضعیت را تشدید می‌کنند.
 
8. آب سبزیجات
اگر التهاب آپاندیس دارید، باید آب سبزیجات تازه بخورید. برای تسکین آپاندیسیت، می‌توانید آب هویج، خیار و چغندر مصرف کنید. برای نتیجه سریع، آب این سبزیجات را حداقل دو بار در روز بنوشید. به یاد داشته باشید، آب سبزیجات نباید جایگزین رژیم غذایی شما شود.
 
9. قاصدک
گیاه قاصدک در طب چینی برای درمان بسیاری از مشکلات شکمی به کار می‌رود. این گیاه سرشار از پتاسیم بوده و خواص ملین دارد که به تسکین آپاندیس دردناک کمک می‌کند. همچنین باعث دفع سموم نیز از بدن می‌شود. برای کسب نتایج یهتر، می‌توانید برگ قاصدک را به سالاد خود اضافه کرده یا چای قاصدک درست کنید. اگر به دیابت یا اختلالات کلیوی مبتلا هستید، باید از مصرف آن پرهیز کنید.
 
10. مصرف خوراکی‌های سرشار از فیبر
رژیم غذایی سرشار از فیبر شامل خوراکی‌هایی مانند بروکلی، هویج، چغندر، گوجه فرنگی، خیار، تخم کدو، جوانه گندم و سبزیجات سبزبرگ می‌شود. تغذیه مناسب به جلوگیری از آپاندیس کمک کرده و حرکات روده را تسهیل می‌کند. از خوردن خوراکی‌هایی مانند شکر تصفیه شده و محصولات لبنی پرهیز کنید. اگر در دوره نقاهت به سر می‌برید، می‌توانید سالاد سبزیجات بخارپز و سوپ مرغ بخورید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.