آنچه از شنا کردن نوزادان باید بدانید (بخش اول)

شنای نوزادان فواید زیادی برای آنها به همراه دارد ولی باید با نظارت والدین و با رعایت نکاتی مهم و کلیدی صورت بگیرد تا از بروز حوادث جلوگیری به عمل آید. ما در این مطلب به مزایای شنا کردن نوزادان و نکات مراقبتی از آنها را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 9 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه از شنا کردن نوزادان باید بدانید (بخش اول)
شناکردن به بهبود تعادل و کنترل عضلات به نوزادان کمک می کند به دلیل استفاده گسترده از عضلات در شناکردن است.
 

نوزادان چه زمانی می توانند شنا کنند و از چه راهی و چگونه باید به آنها شنا کردن را آموزش دهیم؟

با توجه به مسائلی که این روزه والدین در مورد توانایی شنا کردن در نوزادان می دانند مشتاق هستند تا مسیر صحیحی برای ان انتخاب کنند تا در بهترین زمان و سن فرزندشان این توانایی را داشته باشد به همین دلیل سوالاتی برایشان پیش خواهد آمد. ما در این بخش به آنها پاسخ خواهیم داد اگر شما از شنا کردن لذت می برید، پس ممکن است بخواهید که نوزاد خود را به همراهتان به استخر ببرید. شناکردن دارای مزایای قابل توجهی است ، اما آیا برای نوزادان ایمن است؟ در این متن مام جانکشن به شما می گوید که چه زمانی نوزادان می توانند شنا کنند. چگونه آنها را با آب آشنا کنید و اقدامات اولیه ای که باید قبل از ورود آنها به استخر انجام دهید چیست.
 

چه زمانی نوزادان می توانند شنا کنند؟

شورای ایمنی ایالات متحده آمریکا توصیه میکند که یک نوزاد برای رفتن به استخر حداقل باید 6 ماهه باشد بااین حال عدم تحقیق در مورد سن مناسب نوزادان برای شنا باعث میشود که والدین نوزادان خود را قبل از سن توصیه شده به استخر بیاورند. در 6ماه نوزاد شما بیشتر از یک تازه متولد شده است همچنین مهارت های عضلانی بیشتری مانند توانایی چرخیدن و نشستن بدون حمایت را دارد. باتوجه به پیشرفت 6ماهگی معمولا زمان مناسبی برای شنا کردن است شنا فقط سرگرم کننده نیست بلکه برای کودک شما مزایایی دارد و سودمند است.
 

مزایای شنا برای نوزادان چیست؟


کاهش خطر غرق شدن :
کودکان یک تا چهارساله که در زمان نوزادی شناکردن را یادگرفته اند حساسیت کمتری نسبت به غرق شدن دارند به این معنی است که اگر کودک زودتر شناکردن را یاد بگیرد احساس اعتماد به نفس بیشتری در آب دارد.
 
تعادل و کنترل بهتر بدن :
شناکردن به بهبود تعادل و کنترل عضلات به نوزادان کمک می کند به دلیل استفاده گسترده از عضلات در شناکردن است.
 
تقویت سلامت استخوان :
باتوجه به فعالیت و جنبش گسترده بدن در دول شنا گفته می شود که شنا کردن سلامت استخوان و مفاصل را تقویت می کند ممکن است برای افرادی که مبتلا به آسم هستند مفید باشد شناکردن مناسب و متعادل می تواند به افراد ازجمله کودکانی که آسم دارند برای بهتر شدن و مقابله با این شرایط کمک کند.
 
توانایی شناختن و مهارت های فیزیکی بهتر :
کودکانی که در اوایل زندگی شان شروع به شنا کردن می کنند، نشان می دهند که توانایی شناختی و فیزیکی پیشرفته تری دارند، مزایای شناکردن برای کودکان قابل بحث است، توجه داشته باشید که همه نوزادان از مزایای مشابهی برخوردار نیستند، همچنین بیشتر نوزادان ممکن است فقط یک بار بزرگتر از 12ماه باشند که از مزایای آن استفاده کنند با این حال شنا کردن می تواند یک سرگرمی عالی و یک ورزش برای نوزاد در حال رشد باشد درصورتی که شما استخر مناسب را برایش انتخاب کنید. 
 

چگونه استخر مناسب برای کودک خود انتخاب کنید؟

* هنگامی که می خواهید یک استخر شنا برای کودک تان انتخاب کنید این نکات را به خاطر داشته باشید: این استخر باید برای کودکان منحصر به فرد باشد.
* استخری را انتخاب کنید که فقط برای نوزادان باشد نه برای کودکان بزرگتر، این کار خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.
* آبها باید تازه و تمیز باشند؛ استخرهایی را ترجیح دهید که دارای سیستم چرخ باشد و آب تازه را به آب کلر فیلتر کند.
* به دنبال فضایی با سایه و تهویه مناسب باشید استخر شنا باید داری تهویه مناسب و سایه باشد ، و باید به درستی روشن شود.
* به یک استخر کم عمق بروید اگر شما مشغول نگهداشتن خودتان در آب باشید، نمی توانید از کودک خود به خوبی مراقبت کنید استخرهای انحصاری کودکان باید به اندازه کافی کم عمق باشند، برای اینکه به راحتی سر کودکان در بالای آب قرار گیرد.
* سطح آب ،برای بزرگسالان ترجیحا باید تا شانه باشد.
* حضور غریق نجات ها ضروری است.
* این مرکز باید یک غریق نجات داشته باشد، که بتواند در شرایط اضطراری کمک کند .
* با این معیارها شما مطمئن خواهید شد، که استخر مناسب را انتخاب کرده اید.
* اما فراموش نکنید، همه چیزهایی که نیاز دارید را بسته بندی کنید.
 

چه چیزی در ساک شنای کودک خود به همراه داشته باشید؟


پوشاک های مناسب شنا:
پوشک های معمولی در استخر کار نخواهند کرد، بنابراین، یک بسته از پوشک های شنا داشته باشید چون در تماس با آب نباشند و همچنین دارای کاف های اضافی و انعطاف پذیر باشد زیرا زمانی که کودک در آب است از نشت جلوگیری کند.
 
اسباب بازی های آب:
اینها اسباب بازی های ضد آب هستند، که کودک را در هنگام استراحت در استخر، سرگرم می کنند.
 
حوله ها:
حوله های نرم برای پاک کردن و بستن نوزاد پس از خارج شدن از استخر مناسب است شما می توانید پس از اینکه نوزادتان از استخر خارج شد، از حمام نوزاد استفاده کنید.
 
بطری تغذیه و تنقلات:
نوزاد شما بعد از شنا کردن گرسنه خواهد شد، بطری تغذیه را با فورمولا و شیر پر کنید و همراه خود ببرید همچنین می توانید برخی از تنقلات مانند: موز له شده یا پوره میوه را به همراه خود ببرید.
 
لباس اضافی:
لباس های اضافی را برای بعد از شنا به همراه داشته باشید اگر قصد دارید کود خود را به طور منظم به استخر ببرید، باید به او شنا کردن یاد بدهید.
 

چگونه به نوزاد خود شنا کردن را یاد بدهیم؟

در اینجا تکنیک های مختلفی برای آموزش شنا به نوزادان و پرورش رفلکس شناکردن وجود دارد.
 
سلامت:
کودک خود را در آغوش نگهدارید و به استخر بروید، به آرامی به سمت آب بروید تا زمانی که نوزاد در آب قرار بگیرد و اجازه دهید نوزاد آب را حس کند به آرامی با نوزاد در آغوش خود قدم بزنید.
 
نوسان:
کودک را به صورت معمولی نگه داری و او را به جلو و عقب در آب حرکت دهید. این کمک می کند که نوزاد را با حساسیت حرکت در آب آشنا کنید.
 
غوطه ور شدن:
کودک را رو به روی خود نگه دارید یک دست را در پشت نوزاد ودست دیگر را در قفسه سینه او بگذارید. به آرامی صورت خودتان را بچرخانید در حالی که به آرامی صورت خود را به زیر آب می برید ،بلافاصله نوزاد را به سمت قفسه سینه برگردانید و به صورت او فوت کنید،این کار باعث رفلکس غواصی و باعث بسته شدن دهان می شود و از خوردن آب جلوگیری می کند سعی کنید چند بار این کار را انجام دهید، تا کودک عادت کند و رفلکس غواصی در این زمینه آغاز خواهد شد.
 
غوطه ور شدن به سمت جلو:
وزاد را در آغوش خود نگه دارید و آن را به سمت خود برگردانید. به آرامی به جلو حرکت کنید به طوری که سرخورد را در آب فرو ببرید. به آرامی سر خود را به جلو حرکت دهید به طوری که در آب فرو رود و بلافاصله بیرون بکشید. غوطه ور شدن در آب به سمت جلو نوزاد را با برخورد آب با صورتش عادت می دهد .
 
معکوس شناکردن :
مراحل مشابه را تکرار کنید، اما این بار پشت نوزاد به آب باشد و روی آن به بالا باشد.
 
سرخردن به زیر آب:
از هر دو دست خود برای نگه داشتن کودک در یک حالت افقی استفاده کنید، به طوری که صورتش به سمت چپ باشد، پاهایش به سمت راست و شکمش در داخل آب باشد. حالا کودک را در مسیر مستقیم به پایین بکشید و داخل آب ببرید و بعد از انجام حرکات قوس مانند و یا حرکات جنبشی زیر آب آنها را از آب بیرون بکشید. این تکنیک به کودک کمک می کند که از حرکت ها زیر آب استفاده کند.
 
آزاد شناکردن:
اگر کودک شما در آب احساس راحتی و اعتماد به نفس می کند، می توانید او را رها کنید تا همه چیز را خودش تجربه و کشف کند بااین حال برای جلوگیری از حوادث احتمالی نزدیک او بمانید در اینجا هدف این است در حالی که کودک از شنا کردن لذت می برد، در آب احساس راحتی کند.
 

آیا کودکان می توانند به تنهایی شنا کنند؟

خیر. کودکان نمی توانند به تنهایی شنا کنند، بنابراین زمانی که آنها در آب هستند، نیاز به حمایت شما دارند نوزادان دارای یک رفلکس هستند که به آنها احساس راحتی در استخر را می دهد اما این رفلکس ها بعد از 12ماه ناپدید می شوند. کودکان از لحاظ جسمی برای شناکردن پرورش داده نشده اند و نمی توانند به طور مستقل در استخر بمانند حتی اگر زمان زیادی را در آنجا بگذرانند آموزش دادن بچه ها برای شناکردن همه اش به این معنی است که آنها را باآب و شناور بودن آشنا کنیم.
 

چه مدت کودک باید شنا کند؟

هیچ ساعت مشخصی وجود ندارد، اما زمان ایده آل و مناسب 15 تا 20دقیقه است.
 
مراقب نشانه های ناراحتی مانند:
لرز و خستگی و نق نق کردن آنها باشید اگر کودک شما در معرض تحریک قرار دارد بلافاصله او را از آب دور کنید قطعا زمانی که کودک در آب است ,باید اقدامات ایمنی را رعایت کنید.

ادامه دارد...

منبع: سایت نمناک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.