آنچه که زنان باید از فواید شنا کردن بدانند

شنا کردن علاوه بر کاهش وزن فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. شنا کردن بر روی عضلات کار می کند، شما را تبدیل به الهه ورزش هوازی می کند و باعث جوان شدن می شود. در این مطلب فواید شنا را برای زنان آورده‌ایم.
چهارشنبه، 29 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه که زنان باید از فواید شنا کردن بدانند
بر اساس پژوهش ها، وقتی زنان تا سطح قلب خود در آب فرو می روند جریان خون تا ۱۴ درصد افزایش می یابد.
 

مقدمه

تحقیقات نشان داده است کسانی که مرتب شنا می‌کنند به لحاظ بیولوژیک ۲۰ سال جوان‌تر از سن خود نشان می‌دهند. در شنا کردن، اگر به طور پیوسته حرکت نکنید غرق می شوید (کاردیوی اجباری). به علاوه، آب ۸۰۰ بار چگال تر از هواست، بنابراین بدن تان تحت مقاومت پیوسته است. در نهایت، دیگر نیازی نیست فکر کنید که آیا امروز روز هوازی است یا قدرتی.
 

شدت ضربه آن کم است

شدت پایین به این معناست که شنا کردن برای ورزشکاران آسیب دیده که نیاز دارند به مفاصل خود فشار وارد نکنند عالی است. می توانید به طور منظم در شدت های مختلف بدون احساس خستگی شنا کنید. حتی می توانید یک روز تمرین بسیار سختی داشته باشید و هم چنان روز بعد به استخر بروید. بر اساس تحقیقات، برای ریکاوری شنا کردن بهتر از استراحت به تنهایی است.
 

برای شش ها عالی است

هنگامی که سرتان زیر آب است اکسیژن در حداکثر مقدار است. در مقابل، بدن سعی می کند به طور بهینه تری از این اکسیژن استفاده کند. به علاوه، یاد می گیرید با هر نفس، هوای تازه تری را استفاده کنید و در بازدم کربن دی اکسید بیشتری را خارج کنید. به علاوه، کسانی که شنا می کنند در مقایسه با دونده گان حجم اکسیژن استراحت بالاتری دارند. و این امر موجب ضربان قلب کمتر در زمان استراحت و فشار خون پایین تر می شود.
 

دونده بهتری می شوید

با افزایش ظرفیت دریافت اکسیژن، شنا کردن ظرفیت استقامتی را به شدت افزایش می دهد. اگر قصد دارید امسال در دوی مارتن شرکت کنید این خبر خوبی است. هم چنین به این معنا است که می توانید بعد از گذشت کیلومترها بدون از نفس افتادن ادامه دهید. شناگرانی که از تکنیک تنفس کنترل شده استفاده می کردند (گرفتن دو نفس در طول استخر) بعد از ۱۲ جلسه شنا، قدرت دویدن را تا ۶ درصد افزایش دادند. به جز مزیت نفس گیری، شنا عضلات باسن، پشت پا، میان تنه و شانه ها را درگیر می کند – که همگی برای دویدن بهتر ضروری است.
 

همه می توانند شنا کنند

حتی اگر یک فرد آسیب دیده، باردار، کسی که به تازگی مادر شده، قهرمان بدنسازی باشید، شنا کردن می تواند یک تمرین عالی باشد. می توانید قدرت و شدت را کنترل کنید.
 

استرس ها را کاهش می دهد

در حالی که اندروفین تولیده شده به دلیل ورزش برای میزان استرس بسیار خوب است، وارد آب شدن نیز خود روحیه را بهتر می کند. قرار گرفتن کامل در آب اطلاعات حسی ای که بدن تان را تحت محاصره قرار داده کم می کند، و باعث به وجود آمدن احساس آرامش می شود. محققان دریافتند که مخزن های شناور معمولی در کاهش علائم بیمارانی که استرس مفرط دارند موثر است. به همین دلیل خوابیدن در وان حمام را دوست دارید.
 

ساعت را به عقب بر می گرداند

کسانی که به طور مرتب شنا می کنند از لحاظ زیستی ۲۰ سال کوچکتر هستند. به گفته دانشمندان، حتی تا ۷۰ سالگی، شنا کردن بر روی فشار خون، سطح کلسترول، عملکرد قلبی-عروقی، سلامت سیستم عصبی مرکزی، عملکرد شناختی، توده عضلانی تاثیر می گذارد.
 

عضلات کم کار را فعال می کند

پشت یک میز نمی نشینید تا دست هایتان را پشت سرتان بگذارید. اما زمانی که در استخر هستید، دست هایتان به خوبی کار می کند، یعنی باید عضلاتی که اکثرا مورد غفلت قرار می گیرند را فعال کنید: هم چون زیر بغل، شانه ها،  عضلات ذوزنقه ای. در حرکت دوچرخه یا کرال این عضلات فعال هستند. به علاوه، چون شنا کردن یعنی داشتن تعادل در آب، شنا کردن باعث می شود عضلات پایدار کننده عمقی در میان تنه و پایین تنه که اغلب زنان به آن توجه نمی کنند را پرورش دهند.
 

باهوش تر می شوید

بر اساس پژوهش ها، وقتی زنان تا سطح قلب خود در آب فرو می روند جریان خون تا ۱۴ درصد افزایش می یابد. محققان اعتقاد دارند فشار آب بر روی سینه احتمالا دلیل آن است، و اکنون در حال پژوهش هستند که آیا ورزش های آبی بیشتر باعث افزایش جریان خون به مغز می شود یا ورزش هایی که در خشکی هستند.

منبع: سایت فیتامین 


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.