راهکارهایی برای جلوگیری از استرس

در کنار اثرات منفی بر روی پیری، خشم، و بسیاری از جنبه های دیگر زندگی که شما می خواهید آن ها را تحت کنترل نگه دارید، استرس می تواند به عملکرد کاری شما آسیب برساند. استرس باعث افزایش وزن و کوتاه شدن طول عمر می شود. سطح استرس خود را با نکات مفید مطرح شده در این مقاله کنترل کنید تا بتوانید شادتر، سالم تر و سازنده تر باشید.
چهارشنبه، 19 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای جلوگیری از استرس
داشتن تصوری آرام از خود، به سادگی کمک می کند به همان تصویر ذهنی برسید.
 
چکیده : در کنار اثرات منفی بر روی پیری، خشم، و بسیاری از جنبه های دیگر زندگی که شما می خواهید آن ها را تحت کنترل نگه دارید، استرس می تواند به عملکرد کاری شما آسیب برساند. استرس باعث افزایش وزن و کوتاه شدن طول عمر می شود. سطح استرس خود را با نکات مفید مطرح شده در این مقاله کنترل کنید تا بتوانید شادتر، سالم تر و سازنده تر باشید.

تعداد کلمات 1304 / تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه
راهکارهایی برای جلوگیری از استرس

راه های مقابله با استرس 

مدیتیشن(مراقبه) : مدیتیشن روشی عالی برای رهایی از چیزهایی است که باعث بوجود آمدن فشار و استرس می شوند. ۱۰ دقیقه زمان برای تفکر و پاک سازی ذهن به خود بدهید، پس از آن قادر خواهید بود با رویکردی تازه به رویارویی باچالش های زندگی بپردازید.

پیاده روی کنید: پیاده روی کنید و به اطراف نگاه کنید. وقتی از وضعیتی استرس زا دور می شوید، چیزهای بسیاری برای قدردانی وجود دارند و می توانند به شما کمک کنند تا بدون مشکل بر روی راه حل های عملی تمرکز کنید.

تصویر آرامی از خود داشته باشید: داشتن تصوری آرام از خود، به سادگی کمک می کند به همان تصویر ذهنی برسید.

تمرین تنفسی انجام دهید: ۱۰ نفس عمیق، به شما کمک می کند تا برای یک لحظه بر روی چیزی متفاوت تمرکز کنید و بهپاک سازی ذهن از استرس نیز کمک می کند و به ریشه چالش های خود خواهید رسیدتمرینات تنفسی نیز می توانند به شما در کاهش تنش و آرامش کمک کنند.

به اطراف خود نگاه کنید: لحظه ای را صرف قدردانی از محیط اطراف خود کنید. گرفتار شدن در شرایط استرس زا آسان به نظر می آید، اما مشاهده مردم و چیزهایی که در اطراف شما هستند، واقعا می تواند کمک کند کنترل مسائل را در دست بگیرید.
 
علاقه خود را بروز دهید: تماس فیزیکی با همسرتان می تواند کمک زیادی به سبک شدن ذهن می کند.

ماساژ: تماس فیزیکی می تواند شگفتی هایی را رقم بزند، اما حتی انجام ماساژی سریع برای رفع نقاط تنش، می تواند به راحتی بیشتر شما کمک کند و نگرانی ها را از بین ببرد.

استراحت کنید: اکنون زمانی را به خود اختصاص دهید. اجازه دهید ذهن شما از کار و استرس خارج شود و یا فعالیتی سریع که از آن لذت می برید را پیدا کنید. این کار باعث می شود ذهن خود را از همه چیز دور کنید.

از نگرش خود فاصله بگیریدمخصوصا زمانی که سرتان شلوغ است، گرفتار شدن در مسائل آسان است.

برای تغییر ذهنیت خود تلاشی عمدی انجام دهید: به اجبار لبخند بزنید یا بخندید، در این صورت ممکن است شگفت زده شوید که این کار چقدر می تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد.
 
کمی بخندید: کمی خنده می تواند تاثیر زیادی بر روحیه شما داشته باشد. اگر تحت فشار و استرس هستید، برای چند دقیقه ویدیوی مورد علاقه خود و یا برنامه ای کمدی موقعیت(سیت کام) تماشا کنید و برای تغییر لبخند بزنید این کار تغییر بزرگی در خلق و خوی شما ایجاد می کند.

قهوه را حذف کنید: کافئین ممکن است به شما در گذراندن روز کاری کمک کند، اما می تواند ذهن شما را بر روی چیزهایی که منجر به استرس می شوند، درگیر و متمرکز کند. به جای آن لیوان بزرگی از آب سرد را امتحان کنید. این کار می تواند بهآگاهی بیشتر شما کمک کند و سیستم شما را پاک سازی می کند.

از مصرف غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید: غذای ناسالم عوارضی برای سیستم گوارش شما دارند و ناراحتی معده، بروز استرس در مورد هرچیزی که اطراف شماست را آسان می کند.

زنجبیل بخوردید: زنجبیل می تواند معده شما را آرام کند و به آرامش شما کمک کند. آن را در چای یا شیرینی زنجبیلی یا زنجبیل شیرین خوشمزه امتحان کنید.

روغن دانه کتان را امتحان کنید: روغن دانه کتان غنی از اسید آلفا لینولنیک است که می تواند حس رفاه شما را تحت تاثیر قرار دهد و به کاهش استرس کمک کند.
 
تلفن همراه را خاموش کنید: اگر نگران یک تماس استرس زا از رئیس یا دوست خود هستید که ممکن است در هر زمان اتفاق بیفتد، برای مدتی گوشی را خاموش کنید و روی چیزی که باید انجام دهید تمرکز کنید. اگر کار مهمی داشته باشند، پیام خواهند گذاشت.

کمی ورزش کنید: انجام یک دور سریع پروانه یا شنا، برای لحظه ای روشی عالی برای رهایی ذهن است. این کار شما را مجبور می کند تا چند دقیقه تمرکز کنید و پس از آن می توانید با ذهن روشن تری به وضعیت خود بپردازید.

وضعیت خود را تجزیه و تحلیل کنید: لحظه ای به چیزهایی که باعث استرس شما شده اند، نگاهی بیاندازید. چند دقیقهتفکر متمرکز ممکن است به شما کمک کند موقعیت خود را تفکیک کنید و برنامه ای برای غلبه بر آن ایجاد کنید.

با یک دوست صحبت کنید: دوستان برای هم صحبتی وجود دارند، و گاهی اوقات به اشتراک گذاشتن وضعیت استرس زا و گرفتن چشم انداز بیرونی می تواند به شما کمک کند تا روش های آسانی برای حل مشکلات به دست بیاورید.

یک روز مرخصی بگیرید: گاهی اوقات یک روز مرخصی از کار تنها چیزی است که لازم است از استرس رها شوید، سرگرمی داشته باشید، و برای چند لحظه نگرانی های خود را فراموش کنید. از روز تعطیل خود بیشتر استفاده کنید و به فعالیت های سرگرم کننده و بدون استرس بپردازید . به این ترتیب دوباره احیا خواهید شد و آماده مبارزه با چالش های خود می شوید.

به خود پاداش بدهید: پس از گذراندن وضعیتی استرس زا و چالش برانگیز، به خود رسیدگی کنید. بعضی روزها سخت تر از بقیه هستند، اما اگر بدانید در انتها پاداشی در انتظار شما است، می توانید متمرکز باقی بمانید و سخت تر کار کنید.

تا ۱۰ بشمارید: اگر انجام ریاضی برای لحظه ای زیاد به نظر می رسد، فقط چشمان خود را بسته و تا ۱۰ بشمارید. این کار راهی آسان برای تغییر تمرکز ذهن شما برای یک لحظه است و می تواند دنیایی از تفاوت را ایجاد کند.

فقط بگویید نه: اگر قبلا احساس تنش شدید داشته اید، سعی کنید کاری را که ممکن است باعث تشدید آن شود را انجام ندهید. استرس بیش از حد به بهره وری شما کمک نمی کند، بنابراین سعی کنید مشکلی را قبل از اضافه کردن استرسبیشتر حل کنید.

محیط اطراف تان را بهبود بخشید: اگر قادر نیستید مدتی مرخصی بگیرید یا خارج از وضعیت استرس زا قرار بگیرید، هر آنچه می توانید برای بهبود شرایط انجام دهید. چند عکس از عزیزان خود را اطراف دفتر خود قرار دهید و یا موزیک آرامش بخش گوش دهید. محیط اطراف خود را بهبود ببخشید تا حالت ذهنی شما بهبود یابد.
 
تعطیلات برنامه ریزی شده ترتیب دهید: از قبل برای تعطیلات برنامه ریزی کنید. هنگامی که با کارهای استرس زای خود دست و پنجه نرم می کنید، این کاری است که برای آن لحظه شماری می کنید.

میان وعده داشته باشید: استراحت کردن همراه با خوردن غذایی راحت می تواند میزان انرژی شما را افزایش داده و به شما گریزی کوتاه از مشکلات بدهد.

دراز بکشید: برای یک لحظه در وضعیت افقی قرار بگیرید. این موقعیت باعث می شود که راحت تر آرامش پیدا کنید و شما را مجبور می کند استراحتی سریع پس از کار داشته باشید.

حمام کنیدهیچ چیز به اندازه حمام گرم در پایان یک روز طولانی به رفع استرس کمک نمی کند.

حرکات موزون انجام دهید: ممکن است در صورت انجام این کار احساس احمق بودن به شما دست بدهد، اما پرده ها را بکشید، درب را ببندید و آهنگ مورد علاقه خود را روشن کنید. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، به شما کمک خواهد کرد که از تنش های تان فاصله بگیرید و باعث حال بهتر شما می شود.
 
منبع : سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
استرس و راهکارهای کاهش آن
چگونه از طریق ورزش، استرس خود را کاهش دهیم؟​​​​​​​
چگونه آرام و بی استرس باشیم؟ ​​​​​​​
منشأ استرس خود را شناسایی کنید​​​​​​​



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.