درمان استرس و اضطراب با راهکارهای خانگی (بخش اول)

همه افراد استرس و اضطراب را تجربه اند،یک رژیم غذایی سالم و استفاده از برخی داروهای خانگی ساده به خوبی می تواند در مدیریت استرس و اضطراب راه گشا باشد. با ما همراه باشید.  ​​​​​​​
شنبه، 6 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان استرس و اضطراب با راهکارهای خانگی (بخش اول)
تنفس آرام و عمیق در موقعیت های استرس زا می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.
 
چکیده : همه افراد استرس و اضطراب را تجربه اند، یک رژیم غذایی سالم و استفاده از برخی داروهای خانگی ساده به خوبی می تواند در مدیریت استرس و اضطراب راه گشا باشد. با ما همراه باشید. 

تعداد کلمات 968 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

درمان استرس و اضطراب با راهکارهای خانگی (بخش اول)

راه های مؤثر درمان استرس و اضطراب

قطعا همه ی شما در طول زندگی استرس و اضطراب را تجربه کرده اید، اساساً استرس و اضطراب از جواب های غیر تخصصی بدن به مشکلات و همچنین حس نیاز شما برای پیشرفت و تغییر در زندگی تان ناشی می شود.
نیازها و خواسته های زیادی در زندگی موجود است که می تواند منجر به استرس و اضطراب شود اما مشکلات مالی، دغدغه های کاری و نیازهای عاطفی در صدر همه ی این نیازها قرار می گیرند. البته نباید فراموش کرد که اتفاقات زندگی هم می توانند باعث استرس شوند.
اثرات فیزیولوژیکی متداول استرس بر بدن سردرد، درد و تنش عضلانی، درد قفسه سینه، خستگی، تکرر ادرار، ناراحتی معده و بدخوابی هستند.
همچنین استرس با اثر مستقیم بر روی خلق و رفتار شما، منجر به علائمی مانند اضطراب، بی قراری، فقدان انگیزه، تحریک پذیری، خشم غیر ضروری، غم و اندوه، افسردگی و انزوای اجتماعی می گردد.
استرس می تواند حاد یا مزمن باشد. استرس بیش از حد می تواند عوارضی فشار خون بالا، چاقی، بیماری های قلبی، اضطراب و افسردگی را به دنبال داشته باشد. نکته جالب اینجاست که استرس حتی میزان لذت شما را از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.
همانطور که می دانید استرس یک بخش اجتناب ناپذیر زندگی است، اما راه های بسیار آسانی برای مقابله با استرس وجود دارد. برای داشتن آینده ای روشن شما باید استرس های خود را مدیریت کنید و تغییر در شیوه زندگی، یک رژیم غذایی سالم و استفاده از برخی داروهای خانگی ساده به خوبی می تواند در مدیریت استرس و اضطراب راه گشا باشد. در اینجا ما 10 تا از راه های موثر درمان استرس و اضطراب رو در زیر معرفی می کنیم.
 
 
راه های موثر درمان استرس و اضطراب

1 – تنفس آرام و عمیق

تنفس آرام و عمیق در موقعیت های استرس زا می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند. همراه با تنفس عمیق، اکسیژن بیشتری وارد بدن شما می شود که می تواند منجر به آرامش ذهن و بدن شما شود. در واقع، روزانه 15 تا 30 دقیقه تنفس آهسته و عمیق می تواند به خوبی به جلوگیری از استرس کمک کند. تنفس آهسته و عمیق حتی می تواند به شما کمک کند که بهتر فکر کنید و در نتیجه می توانید از راه حل های بهتری برای مقابله با استرس استفاده کنید.
وقتی که شما تحت استرس قرار دارید، در جای آرام و راحتی دراز بکشید.
چشمان تان را ببندید و از طریق بینی یک نفس عمیق بکشید.
نفس خود را به ​​مدت 5 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی و به مدت ثانیه 5 نفس تان را خارج کنید (بازدم).
5 یا 6 بار این کار را تکرار کنید، تا زمانی که احساس آرامش به شما دست دهد.
 

2 – سولفات منیزیم

سولفات منیزیم در درمان استرس مفید و موثر است که در موقعیت های استرس زا به شما کمک می کند. استرس باعث کاهش سطح منیزیم و افزایش سطح آدرنالین در بدن می شود.
سولفات منیزیم غنی از منیزیم است و کمک می کند که متابولیسم تولید سروتونین در مغز افزایش یابد و منجر به آرامش بیشتر و بهتر شدن خلق و خو می شود. این به نوبه خود به کاهش استرس، اضطراب، تحریک پذیری، بی خوابی و ریتم غیر طبیعی قلب و افزایش آرامش و راحتی شما کمک می کند.
1 فنجان نمک فرنگی و چند قطره اسانس معطر مورد علاقه تان را به آب گرم وان حمام اضافه کنید.
سپس آن را هم بزنید، تا زمانی که دانه های نمک در آب حل شوند.
به مدت 20 دقیقه در این آب تسکین دهنده دراز بکشید.
شما می توانید هفته ای 2 یا 3 بار از این حمام آرامش بخش لذت ببرید.
 

3 – چای بابونه

بابونه گیاهی بسیار موثر برای کاهش استرس می باشد. ماهیت آرام بخش و تسکین دهنده آن به عنوان یک مسکن بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. بابونه به شل شدن عضلات، رفع اضطراب و خواب بهتر کمک می کند.
برای مبارزه با استرس شما می توانید روزانه 4 فنجان از دمنوش بابونه بنوشید. برای تهیه این دمنوش، 2 قاشق چای خوری بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس مقداری عسل به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید و آن را بنوشید.
شما همچنین می توانید گل بابونه تازه یا چند قطره از اسانس بابونه به آب گرم اضافه کنید و به عنوان تسکین دهنده اعصاب مصرف نمایید.
شما حتی می توانید از این گیاه به عنوان مکمل نیز استفاده نمایید. برای انتخاب دوز مناسب با دکتر خود مشورت کنید.
 

4 – ماساژ

ماساژ بدن نیز به عنوان یک مسکن بسیار مفید برای درمان اضطراب و استرس عمل می کند. با توجه به طب سنتی چینی، ماساژ کمک می کند تا چاکراه های انرژی مسدود بدن، باز شوند و به کاهش استرس و بهبود سلامتی کمک کنند.
ماساژ پاها، دست ها، پشت و سر با روغن گرم به شل شدن عضلات تنش، بهبود گردش خون و کاهش اضطراب کمک می کند.
برای استفاده از ماساژ درمانی، شما می توانید از روغن کنجد، زیتون و یا روغن نارگیل استفاده کنید.
روغن مورد نظرتان را کمی گرم کنید.
از روغن گرم شده برای ماساژ پیشانی، گردن، شانه ها، پشت و پاهای تان استفاده کنید.
سپس حمام آب گرم بگیرید.
ماساژ روزانه بدن شما (به اندازه مورد نیاز) به کاهش استرس کمک می کند.

ادامه دارد... 

منبع :
سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
درمان گیاهی اضطراب و استرس
راه کارهایی برای کاهش استرس
درمان طبیعی استرس
داروهای درمان اضطراب
درمان‌ عملی استرس



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.