درمان های خانگی برای سرماخوردگی (بخش دوم)

هنگامی که پای درمان سرماخوردگی به میان می‌آید، مکمل روغن ماهی مفید است چرا که مجاری تنفسی را باز می‌کند و تورم را در پوشش مجرای بینی کاهش می‌دهد. این مکمل جریان هوا را بهبود می‌بخشد و علائم مختلف عفونت‌های تنفسی ویروسی مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. در این مطلب به درمان های خانگی برای سرماخوردگی اشاره خواهیم کرد.
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان های خانگی برای سرماخوردگی (بخش دوم)
خوردن فلفل سیاه جریان مخاط را متوقف می‌کند و همچنین عطسه را بند می‌آورد. این ادویه‌ی دارویی همچنین درد گلو و سرفه را تسکین می‌دهد.

برترین روش های درمان خانگی سرماخوردگی

۱. ویتامین‌ها
مواد لازم:
– مکمل‌های ویتامین C و ویتامین D
 
روش انجام کار:
آن‌ها را مطابق با راهنمایی روی بسته و مرتبط با سن‌تان مصرف کنید.

چند وقت یک بار می‌توان ویتامین‌ها را مصرف کرد؟ این مکمل‌ها را به صورت روزانه مصرف کنید و همچنین بعد از این‌که سرماخوردگی بهبود یافته‌است مصرف آنها را برای بهبودی کامل بدن ادامه بدهید.

ویتامین‌های C و D چگونه چنین تاثیری دارند؟ برای این‌که سیستم ایمنی بدن بتواند به بهترین نحو عملکردش را انجام دهد، هر دوی این ویتامین‌ها ضروری هستند. آنها واکنش ایمنی را در صورت نیاز در مقادیر مورد نیاز بدن افزایش می‌دهند.
 
2. ماست
مواد لازم:
– ماست ساده

روش انجام کار:
– یک فنجان ماست با وعده‌های غذایی یا بین وعده‌های غذایی‌تان میل کنید.

برای کمک به بهبود سرماخوردگی چه میزان ماست باید مصرف کرد؟ ۱ تا ۲ فنجان ماست در روز میل کنید.

ماست چه‌طور چنین تاثیری دارد؟ ماست در هر فصل از سال سودمند است. هنگامی که از سرماخوردگی رنج می‌برید، پروبیوتیک موجود در ماست می‌تواند به کاهش التهاب درون بدن کمک کند و علائم سرماخوردگی را کاهش دهد.
 
3. زردچوبه
مواد لازم:
– ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
– یک لیوان شیر گرم
 
روش انجام کار:
زردچوبه را به شیر اضافه کنید و خوب آنها را با هم مخلوط کنید.
– قبل از رفتن به رختخواب ترکیب حاصل را بنوشید.

چند وقت یک بار می‌توان این روش درمان سرماخوردگی را انجام داد؟ هر شب این ترکیب را بخورید تا سرماخوردگی از بین برود.

زردچوبه چگونه چنین تاثیری دارد؟ زردچوبه حاوی کورکومین است که دارای خواص آنتی‌بیوتیک و آنتی‌اکسیدانی است. نوشیدن شیر گرم که حاوی این داروی گیاهیی مفید است، می‌تواند سرماخوردگی و سرفه را تسکین بدهد.
 
4. سوپ
به غیر از چای، شما همچنین می‌توانید سوپ داغ، آب گوشت و خورش بخورید تا سریعا از شر علائم سرماخوردگی خلاص شوید. برای مثال می‌توانید سوپ سبزیجات خانگی و سوپ مرغ را انتخاب کنید. سوپ مرغ به مدت طولانی به عنوان درمان خانگی سرماخوردگی استفاده شده‌است. یادتان می‌آید که وقتی در کودکی سرما می‌خوردید، مادرتان به شما سوپ مرغ می‌داد؟ خوب، او مزایای این درمان خانگی سرماخوردگی را شناخته بود. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف سوپ مرغ می‌تواند تولید گلبول‌های سفید خون را که علایم سرماخوردگی را کاهش می‌دهند، محدود کند. همچنین، بخارات سوپ، مخاط را شل می‌کنند و سبب می‌شوند که از بینی بیرون بیاید و مواد مغذی موجود در سوپ، انرژی شما را افزایش می‌دهند.
 
5. جوش شیرین
مواد لازم:
– نصف قاشق چایخوری جوش شیرین
– یک لیوان آب سرد
 
روش انجام کار:
– جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید.

چند وقت یک بار می‌توان این روش درمان سرماخوردگی را انجام داد؟ این روش درمانی را شش بار در نخستین روز و در فواصل دو ساعته تکرار کنید. در روز دوم، چهار بار در روز و در فواصل دو ساعته ترکیب را بنوشید. در روز سوم، یک بار صبح و یک بار عصر ترکیب را میل کنید. از روز چهارم به بعد، روزی یک بار صبح‌ها نوشیدنی جوش شیرین و آب را بنوشید تا زمانی که سرماخوردگی از بین برود.

جوش شیرین چگونه چنین تاثیری دارد؟ جوش شیرین باعث تعادل pH مایعات بدن می‌شود و سبب می‌شود که محیط برای زنده ماندن ویروس مناسب نباشد.
 
6. فلفل سیاه
مواد لازم:
– نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه پودر شده
– یک لیوان آب ولرم
 
روش انجام کار:
– پودر فلفل را با آب مخلوط کنید. خوب این دور را به هم بزنید.
– نوشیدنی حاصل را بنوشید.

چند وقت یک بار می‌توان این درمان سرماخوردگی را انجام داد؟ نوشیدن ترکیب را بعد از چند ساعت در صورت نیاز تکرار کنید.

فلفل سیاه چگونه چنین تاثیری دارد؟ خوردن فلفل سیاه جریان مخاط را متوقف می‌کند و همچنین عطسه را بند می‌آورد. این ادویه‌ی دارویی همچنین درد گلو و سرفه را تسکین می‌دهد.
 
7. دارچین
مواد لازم:
– نصف قاشق چایخوری پودر دارچین
– ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
 
روش انجام کار:
– دارچین را به عسل اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.
– ترکیب حاصل را میل کنید.

چند وقت یک بار می‌توان این روش درمان سرماخوردگی را انجام داد؟ این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید.

دارچین چگونه چنین تاثیری دارد؟ دارچین دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است که عفونت را درمان می‌کنند و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برند.
 
8. کپسول روغن ماهی
مصرف مکمل‌های روغن ماهی توسط پزشکان برای مشکلات التهابی مختلف توصیه می‌شود. چنین تاثیری به این دلیل است که این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که خواص ضد التهابی دارند. هنگامی که پای درمان سرماخوردگی به میان می‌آید، این مکمل مفید است چرا که مجاری تنفسی را باز می‌کند و تورم را در پوشش مجرای بینی کاهش می‌دهد. این مکمل جریان هوا را بهبود می‌بخشد و علائم مختلف عفونت‌های تنفسی ویروسی مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.
 
9. چای بابونه
مواد لازم:
– ۱ چای بابونه‌ی کیسه‌ای
– یک فنجان آب جوش
 
روش انجام کار:
– چای کیسه‌ای را در آب گرم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه دم بگذارید.
– سپس چای بابونه را بنوشید.

شما همچنین می‌توانید یک ظرف را با آب داغ پر کنید و سپس مقداری برگ بابونه‌ی خشک یا تازه را در آن بریزید. حالا روی ظرف دولا شوید و بخار حاصل از آب داغ را استنشاق کنید. این روش درمانی را دو بار در روز برای رهایی سریع از شر سرماخوردگی تکرار کنید.

چند وقت یک بار می‌توان این روش درمان سرماخوردگی را انجام داد؟ روزانه دو فنجان چای بابونه بخورید تا سرماخوردگی از بین برود.

بابونه چگونه چنین تاثیری دارد؟ بابونه دارای ترکیباتی است که ریه‌ها و مجاری تنفسی را پاکسازی می‌کند. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است.
 
10. شنبلیله
مواد لازم:
– ۱ قاشق غذاخوری تخم شنبلیله
– یک لیوان آب
– عسل
 
روش انجام کار:
– تخم شنبلیله را به مدت چند دقیقه در آب بجوشانید.
– اجازه بدهید ترکیب سرد شود، عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
– این نوشیدنی را در حالی که هنوز گرم است بخورید.
چند وقت یک بار می‌توان این روش درمان سرماخوردگی را انجام داد؟
این نوشیدنی را می‌توانید روزی یک بار مصرف کنید.

شنبلیه چگونه چنین تاثیری دارد؟ شنبلیله، می‌تواند برای از بین بردن سرماخوردگی استفاده شود. مانند بسیاری از مواد موجود در این مقاله، شنبلیله هم دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است.
 
11. دستگاه بخور
یک فضای خشک در داخل خانه می‌تواند موجب بیشتر شدن ناراحتی‌تان در هنگام ابتلا به سرماخوردگی شود. احساس می‌کنید که مجرای بینی خشک شده و همین می‌تواند باعث تحریک و سوزش شود. همچنین، مجرای خشک بینی، یک محیط ایده‌آل را برای گسترش ویروس فراهم می‌کند و موجب سرماخوردگی شما می‌شود. یک دستگاه بخور در اتاق بگذارید تا فضا رطوبت داشته باشد. به این ترتیب بینی و بافت داخل بینی مرطوب می‌ماند.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی و سارا فیضی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.