درمان خانگی برای آنفولانزا (بخش دوم)

افراد که سیستم ایمنی ضعیف دارند یا دچار کمبود مواد مغذی هستند ممکن است بیش تر در معرض ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی قرار بگیرند. استرس، کمبود خواب و قرار گرفتن در معرض سموم می‌تواند علائم آنفلوانزا را بدتر کند. خوشبختانه، یک سری داروهای طبیعی برای درمان آنفولانزا (فلو) وجود دارد که می‌توانند کمک‌کننده باشند. در این مطلب به روش های خانگی برای درمان آنفولانزا پرداخته ایم.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان خانگی برای آنفولانزا (بخش دوم)
غذاهایی سبک که هضم کردن‌ آن‌ها برای بدن آسان باشد راه خوبی برای درمان آنفولانزا است.
 

روش های خانگی برای درمان آنفولانزا

1. روی (۵۰-۱۰۰ میلی‌گرم در روز)
– روی از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند و دارای خواص ضد ویروسی است. بهتر است هنگامی ‌که اولین نشانه‌های این بیماری را احساس کردید، مصرف آن را آغاز کنید.
– روی می‌تواند علائم ویروس سرماخوردگی را کاهش دهد اما مقادیر بیش از حد آن برای شما مناسب نیست. قرص‌ها و اسپری‌های روی موثر به نظر نمی‌رسند.
– ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم روی در روز به منظور سرکوب علائم سرماخوردگی و آنفولانزا یا درمان آن‌ها مصرف کنید.
 
2. مخمر
– مخمر حاوی ویتامین B، کروم و پروتئین است. این دارو برای سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی استفاده می‌شود.

– مخمر ، آنزیم‌های روده ای را تحریک می‌کند تا به کاهش اسهال کمک کنند، با باکتری‌ها در روده مبارزه کنند و واکنش ایمنی بدن را نسبت به ویروس‌هایی که ریه‌ها را آلوده می‌کنند، بهبود دهند.

– پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مخمر خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که نشانه‌های این بیماری‌ها سریع‌تر از بین بروند.
 
3. روغن‌های معطر برای درمان آنفلوآنزا
-مالش دادن روغن معطر نعناع فلفلی و صمغ کندر روی گردن و کف پاها می‌تواند به طور طبیعی از سیستم ایمنی بدن حمایت کند. همچنین روغن معطر میخک می‌تواند از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت کند و بهبود بیماری آنفلوآنزا را تسریع ببخشد.
 
4. روش درمانی کایروپراکتیک برای پیشگیری از آنفلوانزا
– در طول اپیدمی ویروس آنفولانزا در سال ۱۹۱۸، بیماران مبتلا به این بیماری که تخت درمان کایروپراکتیک قرار گرفتند، بسیار راحت‌تر از کسانی که این درمان را دریافت نکردند، زنده ماندند.

– مت مک‌کوی، سردبیر مجله‌ی کایروپراکتیک می‌گوید: ” با چیزهایی که در حال حاضر در مورد تعامل بین سیستم عصبی و سیستم ایمنی می‌دانیم، این نتایج چندان شگفت‌انگیز نیستند. ما می‌دانیم که کایروپراکتیک اثرات مفیدی روی پادتن‌ها، لنفوسیت‌های B (گلبول‌های سفید خون)، عملکرد ریه و سایر فرایندهای سیستم ایمنی بدن دارد. ”

– مطالعات اخیر نشان داده‌اند که روش درمانی کایروپراکتیک میزان بروز سرماخوردگی و آنفولانزا را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.
 
5. پروبیوتیک‌ها
– بازگرداندن باکتری‌های مفید به روده‌، سیستم ایمنی بدن را تا حد قابل‌توجهی تقویت می‌کند.
 
6. هوای تازه تنفس کنید.
– محیط‌های بسته در روزهای زمستانی می‌توانند منبع سم و میکروب فراوان باشند. هوای خشکی که ما در طی زمستان برای گرم کردن خانه‌های‌مان تنفس می‌کنیم، سبب می‌شود که مجاری تنفسی نسبت به ویروس‌ها واکنش‌پذیرتر و حساس‌تر شوند.

– یک فایده‌ی دیگر سپری کردن زمان در خارج از منزل در طول روزهای زمستانی، این است که کمی بیش‌تر نور خورشید را دریافت می‌کنید.
 
7. غذاهای برتر برای بازیابی سلامتی پس از ابتلا به آنفلوانزا:
– غذاهایی سبک که هضم کردن‌ آن‌ها برای بدن آسان باشد راه خوبی برای درمان آنفولانزا است. این غذاها شامل سوپ با آب استخوان، سبزیجات پخته یا دمنوش‌های گیاهی برای کمک به هضم می‌شوند. خودتان را مجبور به خوردن غذاهای دیگر نکنید.
 
– آب:
هیدراته بودن بدن، کلید دفع این ویروس از سیستم بدن‌تان است. مایعات به بدن شما کمک می‌کنند تا باکتری‌ها و ویروس‌ها را از سیستم بدن‌تان بیرون کنید. روزانه در حدود نصف وزن بدن بدن‌تان را به واحد اونس آب بنوشید. چای سبز و سیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. سعی کنید دست کم ۲۴۰ میلی‌لیتر آب در هر دو ساعت بنوشید.
 
– آب داغ همراه با لیمو، عسل و دارچین:
عسل و دارچین به جلوگیری از ایجاد موکوس (خلط) کمک می‌کنند و شما را هیدراته نگه می‌دارند.
 
– زنجبیل:
چای زنجبیل آماده کنید و کمی عسل خام به آن اضافه کنید.
 
– سیر و پیاز:
هر دوی این سبزیجات به تقویت عملکرد ایمنی بدن کمک می‌کنند.
 
8. زنجبیل
زنجبیل حاوی خواص ضد ویروسی و ضد باکتری طبیعی است که به شما کمک می‌کنند به طور موثری با ویروس آنفولانزا مبارزه کنید. شما می‌توانید با استفاده از زنجبیل در دستورهای درمانی و خوراکی مختلف به عنوان ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی به درمان خانگی آنفولانزا بپردازید.
 
9. آویشن و عسل
آویشن حاوی یک رایحه‌ی بی‌نظیر است که فرح‌انگیز است و همچنین به عنوان یک ضدعفونی‌ کننده و خلت آور عمل می‌کند. آویشن می‌تواند به شما کمک کند عملکرد دستگاه تنفسی‌تان بهتر شود، باکتری‌ها را محدود کند، و مخاط را روان و شل کند. ۱ قاشق چایخوری برگ آویشن خشک شده را با یک فنجان آب جوش و کمی عسل مخلوط کنید و به آرامی از آن بنوشید.
 
10. آب زنجبیل و عسل
زنجبیل می‌تواند با عفونت مبارزه کند در حالی که عسل توانایی آن را دارد که به پوشش گلو و تسکین آن جهت از بین بردن عفونت کمک کند. ۱ قاشق چایخوری آب زنجبیل را با یک دوم قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و از آن بنوشید.
 
۱1. سیر، عسل، فلفل هندی، و آب لیمو
سیر درمان دیگری در فهرست درمان‌های خانگی ما برای آنفولانزا است که به لطف خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی‌اش درمان بسیار مناسبی به شمار می‌رود. برای درست کردن ترکیب مورد نظر ۳ یا ۴ حبه سیر، ۲ فنجان آب، کمی عسل، به مقدار لازم فلفل هندی و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید.
 
۱2. عسل، آب، آب پیاز، و برگ‌های ریحان
عسل توانایی آن را دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و همین‌طور به کاهش علائم آنفولانزا کمک کند. همچنین حاوی خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است که به تسریع فرایند درمان کمک می‌کنند. فقط کافی‌ است یک قاشق غذاخوری عسل را با ۱ فنجان آب چند بار در روز مصرف کنید تا به نتیجه‌ی لازم برسید. یا می توانید کمی هم آب پیاز و برگ‌های ریحان به آن اضافه کنید تا نتایج مطلوب‌تری بگیرید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی و کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.