درمان خانگی برای تسکین سینوزیت (بخش اول)

برای تسکین سینوزیت، راه‌های طبیعی وجود دارند که هم شامل کاربرد داروهای گیاهی می‌شوند و هم نیازمند انجام اقداماتی در خانه هستند؛ شما می‌توانید هر یک از این راه‌ها را به طور جداگانه انتخاب کنید، یا برای تسکین هر چه سریع‌تر سینوزیت‌تان برخی از آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید. در این مطلب بهترین درمان خانگی طبیعی برای تسکین سینوزیت را بیان خواهیم کرد.
سه‌شنبه، 12 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان خانگی برای تسکین سینوزیت (بخش اول)
در میان بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای سینوزیت، عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت از قدرت درمانی بسیار بالایی برخوردار است.
 

مقدمه

داشتن زندگی سالم همان چیزی است که بیش‌تر آدم‌ها آرزوی‌اش را دارند؛ با وجود این، برخی بیماری‌ها و علائم غیرمنتظره‌ بدون آن‌که منتظر جواب مثبت‌تان بمانند به سمت‌تان هجوم می‌آورند، و چنین علائمی نه تنها بر سلامت جسمانی‌تان تاثیرات منفی می‌گذارند، بلکه روال عادی زندگی‌تان را نیز دستخوش تغییر خواهند کرد. سینوزیت که به عفونت سینوس‌ها نیز مشهور است از جمله‌ی همین بیماری‌ها است. آدم‌ها معمولا هنگام سرماخوردگی یا ابتلا به حساسیت دچار سینوزیت می‌شوند.

سینوزیت مخصوصا هنگامی رخ می‌دهد که انسداد و التهاب در سینوس‌ها ظاهر شود. در حالت معمول، سینوس‌های‌تان مملو از هوا هستند، با وجود این، وقتی دچار سینوزیت می‌شوید، حفره‌های بینی با مایعی حاوی باکتری، قارچ، و ویروس‌هایی پوشیده می‌شوند که می‌توانند به آسانی به عفونت منجر شوند. مهم‌ترین علائم سینوزیت از دست دادن قوه‌ی بویایی، عطسه‌های مداوم، درد در ناحیه‌ی صورت، سردرد، و گرفتگی و آب‌ریزش بینی هستند. انواعی مختلفی از سینوزیت وجود دارند که شامل سینوزیت حاد، سینوزیت نیمه حاد، سینوزیت مزمن، و سینوزیت عود کننده می‌شوند.

با وجود این، صرف‌نظر از این‌که به کدام نوع از سینوزیت دچار شده باشید، حتما با تمام وجود به دنبال سریع‌ترین راه درمان می‌گردید. به همین دلیل نیز باید با بهره‌گیری از درمان‌های خانگی طبیعی برای درمان کامل سینوزیت اقدام کنید تا بار دیگر راحتی و آسایش را برای خود و بینی‌تان فراهم نمایید!

تعداد بسیاری از درمان‌های طبیعی هستند که می‌توانند به تسکین التهاب‌تان و هم‌چنین پاکسازی مخاط و از بین بردن عفونت کمک کنند. با استفاده از درمان‌های طبیعی و بهره‌گیری از تاثیر بالای آن‌ها، به زودی سینوزیت‌تان را تحت کنترل در می‌آورید و هرگز نگران عوارض جانبی سموم یا مواد شیمیایی مضر موجود در داروها نخواهید بود.

اگر دائما تحت هجوم سینوزیت قرار دارید، و زمان کافی نیز برای مراجعه به پزشک ندارید، بهترین راه این است که از هر آن‌چه در اطراف‌تان یا در خانه‌تان دارید برای تسکین درد ناشی از سینوزیت حداکثر استفاده را ببرید. ولی آیا اکنون به این موضوع فکر می‌کنید کدام راه درمان برای سینوزیت‌تان بی‌خطرترین و موثرترین خواهد بود؟ در این صورت، توصیه می‌کنیم این مقاله را به طور کامل بخوانید تا به بهترین درمان خانگی طبیعی برای تسکین سینوزیت پی ببرید؛ آن‌گاه می‌توانید از میان آن‌ها، مناسب‌ترین گزینه‌ها را برای مبارزه با سینوزیت انتخاب کنید؛ به علاوه، می‌توانید کل این فرایند درمانی را در خانه‌ی خودتان به انجام برسانید.

خوشبختانه بعد از استفاده از برخی درمان‌های موجود در این مطلب، سینوزیت‌تان از بین خواهد رفت و سلامت بینی‌تان نیز برای همیشه حفظ خواهد شد. با وجود این، با این‌‌که همه‌ی این راه‌های درمانی کاملا طبیعی هستند، ممکن است بدن‌تان نسبت به برخی خواص آن‌ها حساسیت داشته باشد، بنابراین حتما باید مناسب‌ترین راه درمان را برای خود انتخاب کنید، یا پیش از استفاده از هر یک از این راه‌ها با پزشک خود مشورت نمایید. در واقع، برای تسکین سینوزیت، راه‌های طبیعی وجود دارند که هم شامل کاربرد داروهای گیاهی می‌شوند و هم نیازمند انجام اقداماتی در خانه هستند؛ شما می‌توانید هر یک از این راه‌ها را به طور جداگانه انتخاب کنید، یا برای تسکین هر چه سریع‌تر سینوزیت‌تان برخی از آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید.
 

بهترین درمان خانگی طبیعی برای تسکین سینوزیت

1. استفاده از ادویه‌های تند، یک انتخاب خوب برای درمان سینوزیت
شاید استفاده از ادویه‌های تند یکی از رایج‌ترین درمان‌های خانگی برای سینوزیت به شمار برود. شاید همان‌طور که خیلی از شما بدانید، یکی از خصوصیت‌های سینوزیت گرفتگی نفس ناشی از غلظت مخاط است. آدم‌ها برای مقابله با این شرایط سخت، سال‌های سال از ادویه‌ها و غذاهای تند به عنوان راه‌حل موقتی برای تسکین سینوزیت استفاده کرده‌اند. شاید پیش از این نمی‌دانستید که غذاهای تند برای باز کردن بینی بسیار ایده‌آل هستند. در واقع، استفاده از غذاهای تند به عنوان راهی عالی برای درمان سینوزیت تلقی می‌شود؛ آن قدر عالی که شاید به آن علاقه‌مند شوید.

به گزارش نیویورک تایمز، غذاهای تند قادر هستند عفونت سینوس را به خوبی از بین ببرند. در واقع، به راحتی می‌توانید خوراکی‌های تند را در همه جا پیدا کنید، زیرا این قبیل خوراکی‌ها نظیر خردل، ترب کوهی، کاری، واسابی (شاید!)، فلفل قرمز و حتی نعناع فلفلی همیشه در اطراف‌تان در دسترس هستند. می‌توانید این خوراکی‌ها را هر روز یا هر وقتی میل کنید که سر و کله‌ی سینوزیت پیدا می‌شود. هم‌چنین می‌توانید در غذاهای‌تان از ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های تند استفاده کنید تا جذب آن‌ها در بدن‌تان آسان‌تر شود.

با این کار، از این‌که می‌بینید این خوراکی‌های تند چه اثری بر سینوزیت‌تان می‌گذارند، شگفت‌زده خواهید شد. پس از مصرف غذاها و خوراکی‌های تند تنفس‌تان به حالت عادی بر می‌گردد، و علائم سینوزیت‌تان به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابند.
 
2. هر روز عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت مصرف کنید
در میان بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای سینوزیت، عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت از قدرت درمانی بسیار بالایی برخوردار است؛ به خصوص اگر مدت زیادی باشد که با سینوزیت دست و پنجه نرم می‌کنید. می‌توانید با استفاده از هسته و گوشته‌ی گریپ فروت خشک و خرد شده عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت را به دست آورید. گریپ فروت دارویی طبیعی است که می‌تواند به طور موثر عفونت را کاهش دهد. عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت را می‌توان به شکل‌های مختلف استفاده کرد.

عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت به شکل اسپری می‌تواند به رفع مخاط غلیظ در بینی، و هم‌زمان، به پیشگیری از رشد آلودگی‌های میکروبی در بافت‌های ملتهب و ضعیف سینوس کمک کند. استفاده‌ی مرتب از عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت باعث می‌شود سینوزیت‌تان تحت کنترل قرار بگیرد و شما نیز احساس آسایش و راحتی بیش‌تری را تجربه کنید.

الف. ابتدا حدود ۱۸۰ میلی‌لیتر آب آماده کنید.
ب. سپس ۵ قطره عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت را در آن بچکانید.
پ. این دو را به خوبی با هم مخلوط کنید و روزی دو بار از آن بنوشید.

اگر علائم شدید‌تری را تحمل می‌کنید که عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت نمی‌تواند از پس آن‌ها بر بیاید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.
 
ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما