درمان خانگی برای تسکین سینوزیت (بخش سوم)

زنجبیل نیز از دیگر خوراکی‌های فوق‌العاده‌ای است که در درمان خانگی سینوزیت به طور موثر کمک تان می‌کند. زنجبیل با خواص ضد التهابی اش، به شکل گسترده برای آرام کردن ناراحتی معده به کار می‌رود. در این مطلب بهترین درمان خانگی طبیعی برای تسکین سینوزیت را بیان خواهیم کرد.
سه‌شنبه، 12 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان خانگی برای تسکین سینوزیت (بخش سوم)
درست کردن سوپی حاوی مواد سالم و مفید برای گرفتگی بینی از دیگر درمان‌های خانگی عالی برای سینوزیت به شمار می‌رود.
 

بهترین درمان خانگی طبیعی برای تسکین سینوزیت

1. هر روز آب گوجه فرنگی داغ بنوشید
گوجه فرنگی نوعی میوه است که کاربردهای مثبت فراوانی دارد. گوجه فرنگی نه تنها به عنوان یک ابزار برای زیبایی پوست یا عاملی برای خنک شدن در هوای داغ استفاده می‌شود، بلکه هم‌چنین در میان بهترین و فوق‌العاده‌ترین درمان‌های خانگی طبیعی برای سینوزیت نیز قرار دارد. پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند گوجه‌ فرنگی سرشار از ویتامین A و خواص ضد التهابی است که می‌تواند دیواره‌های مخاطی حفره‌ی سینوس را کاملا کاهش ‌دهد.

مراحل ذیل را طی کنید تا به زودی سینوزیت‌تان تسکین یابد:
الف. ابتدا یک فنجان آب گوجه فرنگی را در یک ماهیتابه بریزید و بجوشانید.
ب. هم زمان، ۱ قاشق غذاخوری سیر خرد شده، نصف قاشق غذاخوری سس تند، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و مقداری نمک کرفس را به گوجه فرنگی اضافه کنید.
پ. همه‌ی مواد را  با هم ترکیب کنید و اجازه دهید چند دقیقه‌ی دیگر روی حرارت بجوشد.
ت. در نهایت، مواد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود؛ این نوشیدنی را دست‌کم روزی ۲ مرتبه بنوشید تا از شر عفونت سینوس خلاص شوید.
 
2. بوی پیاز را استشمام کنید تا سینوزیت‌تان تسکین یابد
پیاز یکی دیگر از موادی است که لازمه‌ی هر آشپزخانه است. جای تعجب نیست، پیازی که به خاطر گوگرد موجود در آن، یک ضد باکتری شناخته شده است،‌ به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای سینوزیت به شمار رود. برای مداوای عفونت سینوس، باید پیاز مصرف کنید.

بنابراین می‌توانید از دستورالعمل زیر پیروی نمایید:
الف. یک عدد پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید.
ب. مقداری آب را بجوشانید و پیازهای خرد شده را در آن بریزید.
پ. اجازه دهید این مواد ۵ دقیقه‌ی دیگر نیز بجوشند.
ت. سپس، آن‌ها را از روی حرارت بردارید و داخل یک کاسه‌ی کوچک بریزید؛ و بخارات آن را استنشاق کنید.
ث. چند دقیقه این کار را انجام دهید تا گرفتگی بینی و عفونت سینوس‌تان به خوبی بر طرف شود.
ج. راه ساده‌ی دیگر این‌که، یک تکه پیاز را جلوی بینی‌تان بگیرید و بوی آن را برای چند دقیقه استشمام کنید.
چ. هر وقت احساس ناراحتی ناشی از عفونت سینوس به سراغ‌تان آمد، مراحل بالا را انجام دهید.
 
3. آب نمک درست کنید
مسلما هر وقت احساس ناراحتی ناشی از عفونت سینوس به سراغ‌تان آمده باشد، دست‌کم یک بار استفاده از محلول آب و نمک به شما توصیه شده است. اگر شما هم به شدت به استفاده از آن علاقه دارید، پس حتما می‌توان محلول آب و نمک را نیز در میان یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای سینوزیت قرار داد.

برای ساخت محلول قدرتمند آب و نمک برای درمان سینوزیت، دستورالعمل زیر را انجام دهید:
الف. ابتدا، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان بریزید.
ب. سپس ۱ تا ۲ قاشق چای خوری آب گرم را به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید.
پ. لیوان را پر از آب تازه کنید.
ت. دقت کنید، آب داغ به آن اضافه نکنید؛ بهتر است از آب ولرم استفاده نمایید.
ث. سپس، یک قوری بینی شوی یا ابزار اسپری بینی را با محلول بالا پر کنید.
ج. بعد از آن، سرتان را کمی کج کنید و محلول را با استفاده از یکی از ابزارهای بالا به آرامی وارد یکی از سوراخ‌های بینی‌تان کنید.
چ. اکنون اجازه دهید محلول از سوراخ دیگر بینی‌تان خارج شود و مخاط درون آن را پاک نماید.
ح. این کار را با سوراخ دیگر بینی‌تان نیز انجام دهید تا به طور کلی از شر سینوزیت و علائم آن خلاص شوید.

ولی باید به یاد بسپارید این کار را هرگز پیش از خواب انجام ندهید زیرا ممکن است باعث شود مخاط سینوس به گوش‌تان نیز راه یابد و دچار عفونت گوش شوید.
 
4. با ترب کوهی سینوزیت‌تان را بر طرف کنید
در میان درمان‌های خانگی که تاکنون برای سینوزیت عنوان کردیم، چندین ادویه و غذای تند وجود داشتند که برای درمان سینوزیت‌تان بسیار موثر بودند. ترب کوهی نیز یکی دیگر از این خوراکی‌های تند است که می‌تواند به درمان گرفتگی بینی ناشی از سینوزیت کمک کند.

 دستورالعمل زیر راهی خاصی را برای استفاده از ترب کوهی در درمان سینوزیت نشان می‌دهد:
الف. ابتدا، ترب کوهی را به قطعات کوچک خرد کنید.
ب. سپس، یک تکه ترب کوهی را در دهان‌ بگذارید.
پ. آن را چند دقیقه در دهان‌تان نگه دارید تا رایحه‌ی ترب کوهی به سینوس‌های‌تان راه یابد و باکتری‌های ایجاد کننده‌ی مخاط را که باعث عفونت سینوس می‌شود، از بین ببرد.
ت. بعد از آن‌که به تدریج بوی ترب کوهی خرد شده در دهان‌تان از بین رفت، آن را بجوید و ببلعید تا از شر مخاط گلوی‌تان نیز خلاص شوید.
ث. اگر این درمان خانگی تاثیر مثبتی بر بیماری‌تان گذاشت،‌ آن را ادامه دهید تا کاملا از شر این بیماری رهایی یابید.
 
5. مرتبا دمنوش زنجبیل (چای زنجبیل) بنوشید
زنجبیل نیز از دیگر خوراکی‌های فوق‌العاده‌ای است که در درمان خانگی سینوزیت به طور موثر کمک‌تان می‌کند. زنجبیل با خواص ضد التهابی‌اش، به شکل گسترده برای آرام کردن ناراحتی معده به کار می‌رود.

برای درمان سینوزیت نیز از زنجبیل استفاده می‌شود، زیرا رایحه‌ی آن برای باز کردن بینی بسیار خوب است و می‌تواند به شما احساس آرامش بیش‌تری بدهد و سینوزیت‌تان را نیز به خوبی کاهش دهد.
الف. ابتدا، زنجبیل را به تکه‌های کوچک خرد کنید.
ب. برای ۱۰ دقیقه آن‌ها را در آب داغ بخیسانید.
پ. بعد از آن، دمنوش را صاف کنید و نوش جان نمایید.
ت. یا حتی می‌توانید بخارات آن را نیز استنشاق کنید تا به سرعت از شر سینوزیت خلاص شوید.
 
6. عصاره‌ی برگ فرنجمشک را غرغره کنید
فرنجمشک نیز از دیگر درمان‌های خانگی طبیعی عالی برای سینوزیت به شمار می‌رود زیرا برگ‌های این گیاه حاوی خواص مفید فراوانی هستند که می‌توانند با ویروس‌های عامل عفونت سینوس مبارزه کنند.

برای تسکین عفونت‌تان از دستورالعمل زیر پیروی کنید:
الف. ابتدا، مقداری برگ خشک شده‌ی فرنجمشک آماده کنید.
ب. سپس، آن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید.
پ. محلول را صاف کنید و سپس آن را غرغره نمایید.
ت. این کار را حداقل روزی دو مرتبه انجام دهید تا به سرعت از شر عفونت سینوس خلاص شوید.

 
7. سوپ داغ بخورید تا گرفتگی بینی‌تان بر طرف شود
درست کردن سوپی حاوی مواد سالم و مفید برای گرفتگی بینی از دیگر درمان‌های خانگی عالی برای سینوزیت به شمار می‌رود. به علاوه، سوپ‌های خانگی بسیار مفید و بی‌خطر هستند و بر خلاف سوپ‌های آماده که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید،‌ لازم نیست نگران بهداشت آن‌ها باشید.

بر اساس مقاله‌ای در نیویورک تایمز،‌ مفیدترین نوع سوپ برای درمان عفونت سینوس،‌ سوپ مرغ است. این سوپ واقعا به درمان گرفتگی بینی کمک می‌کند زیرا بخاراتی که از آن متصاعد می‌شود برای بیماران مبتلا به سینوزیت مطلوب و مناسب است. برخی مطالعات ثابت کرده‌اند مواد موجود در سوپ می‌توانند بر عفونت سینوس تاثیرات ضد التهابی داشته باشند. پس حتما سوپ مرغ را امتحان کنید،‌ و اگر در درمان سینوزیت‌تان موثر بود، مصرف آن را ادامه دهید.

هم‌چنین می‌توانید از انواع دیگری از نوشیدنی‌ها که دارای بخارات مفید و مناسبی برای گرفتگی بینی‌‌تان هستند نظیر دمنوش زنجبیل یا دمنوش گرم عسل و لیمو استفاده کنید. هر دوی این دمنوش‌ها دارای بخاراتی هستند که تا حفره‌های سینوس‌ها پیش می‌روند و می‌توانند سینوزیت‌تان را به طور موثر درمان کنند. هنگام درست کردن سوپ یا دمنوش برای افزایش قدرت آن‌ها در برابر سینوزیت می‌توانید مقداری ادویه‌ تند نیز به آن‌ها اضافه کنید.
 
8. خودتان را با مکمل‌های ویتامین C تقویت کنید
ویتامین C ماده‌ی معدنی و بسیار مهمی برای سلامتی شما است؛ به خصوص وقتی دچار سینوزیت شده باشید. وقتی به سینوزیت مبتلا می‌شوید، دستگاه ایمنی‌تان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به منظور تقویت دستگاه ایمنی برای پیشگیری از بروز علائم غیر منتظره‌ای در سینوس‌های‌تان، باید ویتامین C بیش‌تری در بدن جذب کنید. این ویتامین به شکل‌های مختلفی نظیر کپسول، شربت، قرص روکش‌دار و غیره در دسترس‌تان قرار دارد و به عنوان یکی از داروهای بدون نسخه‌ی عالی برای تقویت دستگاه ایمنی شناخته می‌شود.

از این رو، بدون شک برای تکمیل رژیم غذایی‌تان باید از مکمل‌های ویتامین C استفاده کنید. برخی مطالعات ثابت کرده‌اند این ویتامین در تقویت دستگاه ایمنی و بهبود سطح سلامتی‌تان واقعا موثر است. در نهایت،‌ وقتی دستگاه ایمنی‌تان تقویت شود، سینوزیت‌تان نیز درمان خواهد شد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید مکمل ویتامین C‌ را انتخاب کنید که محتوی اسرولا باشد.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.