نکات موثر برای کاهش عفونت سینوسی

همواره به خاطر داشته باشید، برای اجتناب از عفونت‌ های باکتریایی و ویروسی که عامل اصلی سینوزیت محسوب می‌شوند باید مسائل بهداشتی را رعایت نمایید. در این مطلب به مهم‌ترین نکات لازم برای کاهش موثر در عفونت سینوسی اشاره خواهیم کرد.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکات موثر برای کاهش عفونت سینوسی
به یاد داشته باشید، هنگام خواب سرتان را از بدن‌تان بالاتر قرار دهید تا انسداد بینی‌تان به طور کامل بر طرف شود.
 

مقدمه

عفونت سینوس ها معمولا به علت حمله یک ویروس رخ می دهد. البته باکتری یا قارچ ها هم می توانند عامل این بیماری باشند. یک سرماخوردگی ساده می تواند باعث تورم و التهاب سینوس و در نهایت تجمع خلط و مسدود شدن سینوس ها شود. علاوه بر موارد فوق، عفونت سینوسی می تواند به دلایلی مانند آلرژی، پولیپ و انحراف تیغه بینی و قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و دود سیگار بروز یابد. در این مطلب به مهم‌ترین نکات لازم برای کاهش موثر عفونت سینوسی اشاره خواهیم کرد.
 

مهم‌ترین نکات لازم برای کاهش موثر عفونت سینوسی

الف. برای درمان خانگی سینوزیت پیش از همه، لازم است عوامل اصلی عفونت سینوسی‌تان را پیدا کنید تا از مبتلا شدن به سینوزیت پیشگیری نمایید.

ب. برای درمان گرفتگی مجاری بینی و تسکین عفونت سینوس باید یک رطوبت ساز برای خانه‌تان تهیه کنید.

پ. اگر می‌خواهید از حمام گیاهی استفاده کنید، باید مدت کوتاهی در حمام بایستید و بخارات متصاعد شده از روغن گیاهان استنشاق کنید سینوزیت‌تان به سرعت تسکین یابد. برای درمان عفونت سینوس‌های‌تان باید دست‌کم روزی ۲ بار از حمام گیاهی استفاده کنید.

ت. برای پاکسازی مخاط و حفظ رطوبت می‌توانید از برخی انواع وسیله‌هایی نظیر قوری بینی‌شوی یا سرنگ‌های مخصوص استفاده نمایید. ولی پیش از استفاده از این وسایل، باید آن‌ها را به خوبی و با دقت بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شوند.

ث. داشتن خواب کافی در درمان خانگی سینوزیت بسیار حائز اهمیت است. باید به اندازه‌ی کافی بخوابید تا بدن‌تان نیز در مبارزه علیه عفونت سینوسی به اندازه‌ی کافی قوی باشد.

ج. به یاد داشته باشید، هنگام خواب سرتان را از بدن‌تان بالاتر قرار دهید تا انسداد بینی‌تان به طور کامل بر طرف شود.

چ. برای آن‌که در مبارزه علیه سینوزیت به اندازه‌ی کافی قدرتمند باشید، باید به ورزش نیز توجه کنید؛ انجام تمرینات بدنسازی و تناسب اندام معمولا می‌تواند به فرایند درمان سینوزیت سرعت ببخشد.

ح. برای تقویت دستگاه ایمنی بدن‌تان و تسکین سریع عفونت سینوس‌ها می‌توانید از روغن یا کپسول جگر ماهی کاد استفاده کنید.

خ. هم‌چنین لازم است از ابتلا به سرماخوردگی و آلرژی‌هایی که می‌توانند باعث ایجاد التهاب شوند پیشگیری کنید تا کمتر به سینوزیت دچار شوید.

د. برای محدود کردن رشد سینوزیت، باید از قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها و هوای آلوده اجتناب کنید.

ذ. از بخارات و مواد شیمیایی قوی که باعث تحریک دیواره‌ی سینوس‌ها می‌شوند، اجتناب کنید.

ر. همواره به خاطر داشته باشید، برای اجتناب از عفونت‌‌های باکتریایی و ویروسی که عامل اصلی سینوزیت محسوب می‌شوند باید مسائل بهداشتی را رعایت نمایید. رعایت مسائلی مانند شستن مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک هنگام رفتن به بیرون از خانه، و غیره می‌توانند در کنترل سینوزیت به شما کمک کنند.

ز. برای جلوگیری از رشد عفونت سینوس‌ها از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار، و هم‌چنین از کشیدن سیگار خودداری کنید.

ژ. همیشه به خاطر داشته باشید، به اندازه‌ی کافی به بدن‌تان آبرسانی کنید و همواره خانه‌تان را تمیز و مرتب نگه دارید تا از ورود ذرات گرد و غبار به بینی‌تان جلوگیری کنید، و به این وسیله، سینوزیت‌تان را به طور کامل درمان نمایید.

سینوزیت می‌تواند نشانه‌ای از ضعف شدید دستگاه ایمنی بدن‌تان باشد. این بیماری ممکن است ناشی از عوامل مضر داخل یا خارج از بدن‌تان ایجاد شود. برخی افراد ممکن است در یافتن درمان مناسب برای چنین بیماری آزاردهنده‌ای نظیر سینوزیت دچار اشتباه شوند، و بدون آگاهی از این‌که تعداد فراوانی از درمان‌های خانگی طبیعی برای سینوزیت وجود دارد که به مبتلایان به این بیماری کمک می‌کنند به طور کامل از شر آن خلاص شوند، سراغ داروهای شیمیایی می‌روند که می‌توان بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه نمود.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما