مراحل پیشگیری از آنفولانزا (بخش اول)

آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که در اثر ویروس آنفلوآنزا ایجاد می‌شود. این ویروس‌ها از طریق هوا از فردی به فرد دیگر گسترش می‌یابند. علائم و نشانه‌های آنفولانزا ممکن است شامل مواردی نظیر تب، سرفه کردن، آبریزش بینی، درد عضلات یا بدن،  سردرد، خستگی، استفراغ و اسهال است. برای اینکه از این بیماری دور باشید باید مراحل پیشگیری از آنفولانزا را حتما بدانید.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مراحل پیشگیری از آنفولانزا (بخش اول)
هیچ چیز به اندازه‌ی استرس نمی‌تواند سبب بروز انواع بیماری‌های جسمی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شود.
 

آشنایی با مراحل پیشگیری از آنفولانزا

مرحله ۱ پیشگیری از آنفولانزا : غذای واقعی بخورید
منظور ما از غذای “واقعی” غذایی طبیعی است که در طبیعت یافت می‌شود و قبل از این‌که روی میز غذای شما حاضر شود، کم‌ترین حالت فرآوری روی آن صورت گرفته‌است. این مواد غذایی شما را دور از بیماری‌های ضعیف‌کننده و سالم و پرانرژی نگه می‌دارد. خوراکی‌هایی مانند سیب، هویج، آجیل و دانه‌های خام، غذاهایی که پر از هورمون‌ها، آفت‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی غیر طبیعی نباشند. این‌ها همان غذاهایی هستند که می‌توانید در حیاط خانه‌ی خود در یک باغچه‌ی ارگانیک یا با پرورش مرغ ‌خانگی خودتان فراهم کنید.

غذاهای دیگری که بسیاری از آمریکایی‌ها به طور روزانه مصرف می‌کنند، چیزی است که من ترجیح می‌دهم آن‌ها را “غذاهای غیرواقعی” بنامم. این‌ها مواد غذایی هستند که در قفسه‌ها و راهروهای سوپرمارکت‌ها به وفور پیدا می‌کنید. غذاهایی که به شدت فرآوری شده‌اند، اصلاح شده‌اند و نسبت به حالت اولیه‌ی خود تغییر زیادی کرده‌اند!‌ این‌ها به سختی شبیه غذای واقعی هستند.

به نوشابه‌ها، میان‌وعده‌های میوه‌ای، غذاهایی که در مایکروویو آماده می‌شوند و غیره فکر کنید! انواع غذاهای واقعی، تمام مواد مغذی را که بدن‌تان برای عملکرد مناسب و سالم ماندن نیاز دارد، تامین می‌کنند. این غذاها باید اولین انتخاب غذایی شما باشند.
 
مرحله ۲ پیشگیری از آنفولانزا : ورزش کنید
اگر چه هنگامی‌ که شما به پیشگیری از سرماخوردگی فکر می‌کنید، لزوما به این فکر نمی‌کنید که “اگر نمی‌خواهم بیمار شوم، بهتر است ورزش کنم،” اما این یکی از بهترین راه‌های بهبود اوضاع سلامت کلی شما و سالم ماندن در طول فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

بنا به گفته‌ی پژوهشگر، مایکل فلین، که در دانشگاه پردو روی تاثیر ورزش بر سیستم ایمنی بدن مطالعه می‌کند، ۳۰ دقیقه ورزش، سه تا چهار بار در هفته، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. ورزش بیش‌تر در واقع تأثیر معکوس خواهد داشت. فلین توضیح داد که بر اساس یک مطالعه، ۱۶ کیلومتر دویدن در هفته، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، اما این میزان را تا ۳۲ کیلومتر در هفته افزایش دهید و به این ترتیب خطر ابتلا به عفونت را در خودتان کاهش دهید.
 
مرحله ۳ پیشگیری از آنفولانزا : به میزان فراوانی بخوابید
داستان‌های قدیمی مادربزرگ‌های‌مان هنوز هم درست هستند. هنگامی ‌که بیمار هستید، نیاز به مقدار زیادی استراحت دارید، اما شما واقعا نمی‌توانید کسر خواب‌تان را که طی چند هفته یا چند ماه داشته‌اید، جبران کنید.

خوابیدن به اندازه‌ی کافی، کلیدی برای حفظ سلامتی است. مطالعات نشان می‌دهند که عدم خواب با مشکلات سلامتی و عدم توانایی برای کاهش وزن همراه است. مطابق با گفته‌های سازمان بهداشت زنان هاروارد، یکی از عوارض جانبی نداشتن خواب کافی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است.
 
مرحله ۴ پیشگیری از آنفولانزا : از زندگی‌تان لذت ببرید!
هیچ چیز به اندازه‌ی استرس نمی‌تواند سبب بروز انواع بیماری‌های جسمی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شود. طبق گفته‌ی لورل ملین، دانشیار پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو و بنیانگذار شرکت EBT، ۸۰ درصد از مشکلات سلامتی ناشی از استرس هستند. ملین یک رویکرد جدید را برای مقابله با استرس توسعه‌ داده‌است. این رویکرد شامل استفاده از ابزارهای موجود در مغز شما می‌شود تا استرس را پشت سر بگذارند و به سرعت احساس آرامش و تعادل کنند.

یکی از بهترین راه‌های مقابله با استرس این است که زندگی‌تان را با سرگرمی متعادل کنید. گفته می‌شود که کار کردن مداوم بدون هیچ گونه سرگرمی باعث کسل شدن فرد می‌شود. خوب، نبود سرگردمی هر کسی را خسته و دلزده می‌کند. برای لذت بردن از زندگی و ایجاد شادی هر روز وقت بگذارید. مثلا می‌توانید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، به دیدن فیلم یا تئاتر بروید یا با خانواده و دوستان‌تان بازی کنید. به هر حال ضروری است که مقداری سرگرمی را در روزتان بگنجانید – مخصوصا زمانی که این همان چیزی است که احساس می‌کنید باید انجام بدهید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.