5 گام در جهت کاهش استرس

تمیز کردن خانه، معمولا اولین فعالیتی نیست که هنگام در نظر گرفتن راه ‌هایی برای کاهش استرس به ذهن مان می ‌رسد. بسیاری از مردم تمیز کردن را به عنوان یک دردسر و یا یک کار روزمره تلقی می‌ کنند، نه یک تلاش آرامش بخش و یا متفکرانه. با این حال، هر دو - یک خانه ی تمیز - و فرآیند تمیز کردن خانه می ‌تواند برای کاهش استرس مفید باشد. با به کارگیری تکنیک ‌های مناسب و نگرش درست، شما می ‌توانید یاد بگیرید چطور از تمیز کردن خانه برای کاهش استرس در زندگی خود استفاده کنید.
چهارشنبه، 14 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد حسین افشاری
موارد بیشتر برای شما
5 گام در جهت کاهش استرس
تمیز کردن خانه راهی برای کاهش استرس های زندگی است.
چکیده: تمیز کردن خانه، معمولا اولین فعالیتی نیست که هنگام در نظر گرفتن راه ‌هایی برای کاهش استرس به ذهن مان می ‌رسد. بسیاری از مردم تمیز کردن را به عنوان یک دردسر و یا یک کار روزمره تلقی می‌ کنند، نه یک تلاش آرامش بخش و یا متفکرانه. با این حال، هر دو - یک خانه ی تمیز - و فرآیند تمیز کردن خانه می ‌تواند برای کاهش استرس مفید باشد. با به کارگیری تکنیک ‌های مناسب و نگرش درست، شما می ‌توانید یاد بگیرید چطور از تمیز کردن خانه برای کاهش استرس در زندگی خود استفاده کنید.

تعداد کلمات 626 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه با تمیز کردن خانه، از استرس خود بکاهیم ؟

گام هایی برای کاهش استرس با نظافت کردن خانه 

 گام ها:

 1. روی کاهش به هم ‌ریختگی ها تمرکز کنید. ثابت شده ‌است که یک خانه ی شلوغ می ‌تواند منجر به استرس شود. ساده ‌ترین و شاید موثرترین راه برای کاهش استرس از طریق تمیز کردن خانه، تمرکز بر سازماندهی به هم ریختگی هاست. برنامه ی نظافت خود را طوری تنظیم کنید که همیشه وسایل به هم ریخته را قبل از انجام کارهایی مانند جارو کردن، سر جای خود بگذارید. این کار باعث می شود تا حداکثر میزان کاهش استرس را در فرآیند تمیز کردن منزل به همراه داشته باشید.
 
2. به عنوان ابزاری برای صرفه‌ جویی در پول، خانه را خودتان تمیز کنید. یک خانه ی تمیز، مزایای زیادی برای صرفه جویی در پول دارد و مخارج تان را کاهش می دهد، که در نتیجه استرس شما را کاهش دهد. به عنوان مثال، یک آشپزخانه ی کثیف ممکن است باعث شود که شما بیشتر از آنچه که می‌ توانید بخورید. همچنین ممکن است وسایلی را بخرید که قبلا داشته اید اما گم شده اند، چون شما نمی‌ توانید آن‌ ها را پیدا کنید. در نهایت، یک خانه به هم ریخته می ‌تواند باعث شود که شما قبض‌ های خود را به موقع پرداخت نکنید - به این دلیل که شما نمی ‌توانید قبض ‌ها را پیدا کنید و یا به طور کامل آن ‌ها را فراموش کرده باشید.
 
3. تمیزکاری را به عنوان یک ورزش روتین در نظر بگیرید. اگر دید خود را تصحیح کنید، می‌توانید به فعالیت های فیزیکی به عنوان کاهنده ی استرس نگاه کنید. در حالی که تمیز کردن کف زمین و بالا و پایین رفتن از پله‌ ها می‌ تواند به طور معمول طاقت‌ فرسا به نظر برسد، اما اگر به عنوان ورزش در نظر گرفته شود، می ‌تواند اثر متفاوتی ایجاد کند. فعالیت فیزیکی، اندورفین را آزاد می ‌کند و اندورفین به بدن شما تسکین می‌ دهد و تمیز کردن منزل می ‌تواند به راحتی جای ورزش کردن در سالن ورزش را پُر کند.
 
4. تمیزکاری را به عنوان نوعی از رایحه درمانی در نظر بگیرید. اگر از محصولات تمیز کننده با بوهای شیمیایی قوی استفاده می ‌کنید، بهتر است مصرف آن ها را متوقف کنید. استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی که خودشان معطر هستند می ‌تواند به شما کمک کند استرس تان را به عنوان نوعی از رایحه درمانی کاهش دهید. به طور خاص به دنبال یک نوع محصول تمیز کننده ی طبیعی و معتبر باشید که با شما سازگاری داشته باشد.
 
5. از دیگر روش‌ های تسکین استرس در برنامه ی روتین خود استفاده کنید. اگر از تجربه ی تمیزکاری منزل دچار مشکل هستید و نمی توانید آن را به عنوان کاهنده ی استرس در نظر بگیرید، می ‌توانید از دیگر روش های کاهش استرس در هنگام تمیز کردن استفاده کنید. به عنوان مثال، تنفس ارادی و آهسته یک روش مفید برای تسکین استرس است. خوردن نوشیدنی های گرم مانند چای در حین تمیز کردن نیز می ‌تواند مفید باشد .
 

نکته:

اگر نظافت منزل، هنوز هم مانعی برای کاهش استرس شماست، یک کارگر را برای رسیدگی به نظافت خانه تان استخدام کنید.

مترجم: داود سرافراز

https://www.wikihow.com/Use-Housecleaning-to-Reduce-Stress

 

بیشتر بخوانید:
استرس و راهکارهای کاهش آن
راه های کاهش استرس در زندگی
اولین قدم در کنترل استرس چیست؟
مدیریت استرس؛ چرا و چگونه؟ (بخش اول)
مدیریت استرس؛ چرا و چگونه؟ (بخش دوم)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما