آسیب های قرص ضدبارداری

یکی از داروهایی که امروزه زنان به طور نادرست مصرف می کنند، قرص ضدبارداری است. این قرص آسیب های زیاد جسمی و روانی به همراه داشته است. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
چهارشنبه، 20 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آسیب های قرص ضدبارداری
قرص ضدبارداری عارضه ناخوشایند دیگری نیز دارد که کمتر گزارش شده است و آن کاهش علاقه جنسی زنانه است.
 

قرص ضد بارداری

امروزه، چهل سال پس از اختراع قرص ضدبارداری، پیامدهای پیش بینی نشده ای که در بدو پیدایش آن وجود داشت، به قوت خود باقی است. زنان جوان ازدواج نکرده گمان می کنند این قرص ها دارای اهمیت حیاتی برای آزادی جنسی آنها هستند، اما اگر آنها از روابط نامشروع بی قیدوبندی که به وسیله مصرف قرص ضد بارداری اسان شده، برخوردار نباشند، مزایای آن کاهش می یابد. اگر زنان می دانستند که قرص ضد بارداری می تواند عملا لذت جنسی را مسدود واحتمال یافتن زوج مناسب برای ازدواج را هم کمتر کند، مزایای آن باز هم کاهش می یافت.
 

آسیب های مصرف قرص ضدبارداری

پژوهش ها نشان می دهند که قرص ضدبارداری ممکن است مکانیزم عمیق و ناخوداگاهی را که با حس بویایی مرتبط است و زنان به وسیله آن مطمئن می شوند شریکی را که انتخاب می کنند می تواند به تولید فرزندان سالم کمک کند، خدشه دار می نماید.
 
مطالعاتی که در آنها از زنان خواسته می شود تیشرت هایی را که به وسیله مردان پوشیده شده بو کنند، به این نتیجه رسیده که زنان در مورد اینکه کدام یک از آنها بوی بهتری دارد، توافق ندارند، اما زنانی که مورد آزمایش قرار گرفته اند، بیشتر بوی مردانی را ترجیح می دهند که سیستم ایمنی آنها در زمینه پروتئین های اصلی که کار تجسس و حمله به مهاجمان را برعهده دارند، شبیه سیستم ایمنی خودشان نیست.
 
این بسیار مهم است، زیرا در تمام انواع حیوانات، سیستم های ایمنی زادآوری، هنگامی که حیوان ماده با حیوان نری جفت شود که ساختار ایمنی متفاوتی با او داشته باشد، قوی تر خواهد بود. در مورد انسان ها مشخص گردیده است که ژن های سیستم ایمنی زوج هایی که به طور پی درپی متحمل سقط جنین های ناخواسته می شوند، به میزانی غیر معمول به هم شباهت دارند. افزون بر این، حس بویایی زن در محدوده زمانی تخمک ریزی و در زمان بالاترین میزان بارآوری، بسیار قوی است.
 

کاهش میل جنسی زنان

قرص ضد بارداری این را به کلی تغییر می دهد. زنانی که قرص مصرف می کنند در هیچ بخشی از چرخه خود دارای حس بویایی افزایش یافته ای نیستند. و همان گونه که دبورا بلوم نویسنده کتاب های علمی، در کتاب جنسیت در مغز توضیح می دهد، زنانی که قرص مصرف می کنند دارای اولویت های بویایی هستند که تقریبا به طور کامل جابه جا شده است، زنانی که از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده می کنند، بوی مردانی را ترجیح می دهند که سیستم ایمنی شان شبیه خود آنهاست.
 
دانشمندان به تازگی نگران آن هستند که مبادا قرص ضد بارداری سبب شده باشد در یک نسل کامل از ازدواج ها، مشکل بیشتری در زمینه زادآوری ایجاد شده، یا فرزندان آسیب پذیرتری به وجود آمده باشند. افزایش پیام های حسی در طول معاشقه نیز می تواند بیانگر این باشد که چرا برخی زنان پس از آنکه قرص ضدبارداری را قطع می کنند از بوی بدن شوهرشان شکایت دارند، چیزی که قبلا هرگز متوجه آن نشده بودند.
 
اینکه مردان تا چه حد این سیگنال های شیمیایی بویایی را که به عنوان فرومون شناخته می شوند تشخیص می دهند، پرسشی است که تا کنون به کلی بی پاسخ مانده است. از آنجا که در هر آمیزش فرضی خطرهای کمتری برای مرد وجود دارد می توان حدس زد که فرومون ها ممکن است تأثیرگذاری چندانی بر اولویت ها یا رفتارهای مردان نداشته باشند و این نتیجه ای است که در تحقیقات ابتدایی به دست آمده است.
 

کاهش علاقه جنسی زنانه

قرص ضدبارداری عارضه ناخوشایند دیگری نیز دارد که کمتر گزارش شده است و آن کاهش علاقه جنسی زنانه است. بلوم نقل می کند که مطالعات درباره دیگر پستانداران مشابه انسان و دست کم یک مطالعه در مورد زنان به این نتیجه رسیده که افراد مؤنثی که قرص مصرف می کنند در مقایسه با دیگر افراد مؤنث، جهان را جایی بسیار بسیار افلاطونی می بینند. به نظر می رسد مردان بیش از زنان از خود عمل جنسی فیزیکی لذت می برند و قرص ضدبارداری با سرکوب میل جنسی زنان، این تفاوت فیزیکی را چشمگیرتر می کند.
 
نویسنده: استون ای.رودز
 
منبع: کتاب «تفاوت های جنسیتی را جدی بگیریم!»


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما