عوارض جانبی بد، خوب قرص های ضد بارداری (بخش اول)

میزان مصرف قرص های قرص ضد بارداری به منظور جلوگیری از حاملگی های ناخواسته در سرتاسر دنیا بسیار زیاد است. اما اگر خانم ها به عوارض این داروهای شیمیایی کاملا واقف باشند در مصرف خودسرانه آن کمی تامل می کنند ، عوارضی که به طور دسته بندی در ادامه این مطلب خواهید خواند.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عوارض جانبی بد، خوب قرص های ضد بارداری (بخش اول)
قرص های ضد بارداری، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری پوستی به نام ملازما می شود، که می تواند چهره شما را در بعضی از نقاط تیره تر کند.
 
چکیده : میزان مصرف قرص های قرص ضدبارداری به منظور جلوگیری از حاملگی های ناخواسته در سرتاسر دنیا بسیار زیاد است. اما اگر خانم ها به عوارض این داروهای شیمیایی کاملا واقف باشند در مصرف خودسرانه آن کمی تامل می کنند ، عوارضی که به طور دسته بندی در ادامه این مطلب خواهید خواند.

تعداد کلمات 1067 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

عوارض جانبی بد، خوب قرص های ضد بارداری (بخش اول)

انواع قرص های ضدبارداری

به طور کلی قرص های ضدبارداری انواع مختلفی دارد که همه آنها شامل اشکال مصنوعی از هورمون استروژن، پروژسترون، یا هر دو هستند ؛ پروژسترون مصنوعی، پروژستین نامیده می شود و قرص های ترکیبی، از پروژستین و استروژن ساخته شده اند.
"قرص های ضد بارداری روزمره" و قرص های "21 روزه" :قرص های روزانه، مصرف شان ساده تر و راحت تر است، زیرا یک روال روزانه یکسان دارد. در مورد این نوع از قرص های ضد بارداری باید گفت یک بسته قرص روزانه، 28 روز طول می کشد، اما هفت قرص دیگر غیرفعال است .
"قرص مینی" که شامل پروژستین هستند .
قرص های مونوفازیک ،حاوی همان تعادل هورمونی هستند با قرص های فازی، دو یا سه نوع مختلف قرص مصرف می شود، که هر کدام دارای تعادل هورمونی مختلفی هستند.

عوارض بد قرص های ال دی یا همان ضد بارداری:

1. تهوع

اگرچه انتظار می رود تا حداکثر سه ماه طول بکشد، برخی از زنان هنگام شروع قرص، احساس آرامش می کنند ،مصرف قرص به همراه یک وعده غذایی، می تواند به کاهش میزان چاقی که شما در درازمدت نیاز به تنظیم هورمون به سطح جدیدی از استروژن و پروژسترون کمک کند.
 

2. حساسیت سینه ها

با توجه به گزارش پزشک خانواده آمریکا، این عارضه قرص های ضد بارداری تا حد ممکن تا 18 ماه طول می کشد.
 

3. باد کردن و نفخ

تغییرات در افزایش و کاهش هورمون های جنسی بدن شما، می تواند منجر به احتباس آب و نفخ شود. این اثرات، ممکن است به ویژه برای زنان مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر و سایر اختلالات دستگاه گوارش محسوس باشد. به گفته او، بسیاری از زنان پس از شش ماه ،نسبت به یک رژیم دارویی جدید آداپته می شوند.
 

4. سردرد

مطالعه ای در سال 2005، که در مجله آمریکایی زنان و زایمان منتشر شد، بیان می کند که حدود 10 درصد از زنان در طی یک ماه از زمان شروع قرص احساس سردرد می کنند فقط یک بار، هنگامی که بدن قرص ضد بارداری جدید را تجربه می کند ،این اتفاق رخ می دهد، نویسندگان این مقاله این نتیجه را در مورد سردرد پس از مصرف قرص های ضد بارداری می گیرند.
خانم هایی که دارای حالت تهوع هستند عوارض جانبی دیگری را نیز علاوه بر آن که ناشی از مصرف این قرص است را دارند، مانند پریودهای نامنظم، حالت تهوع، سردرد و یا تغییر در وزن ، هورمون های قرص های کنترل بارداری، می توانند احتمال ابتلا به سردرد و میگرن را افزایش دهند.
 

5. افزایش اشتها و چاقی

شاید شما از داشتن PMS ، همواره این را به یاد این امر بیفتید که هورمون ها می توانند به شدت باعث گرسنگی شما گردند این ،همان زمانی است که سطح استروژن و پروژسترون خود را از طریق قرص ضد بارداری تغییر می دهند.
اما "راس" اشاره می کند که افزایش اشتها، همیشه سبب اضافه وزن نمی شود در واقع، او می گوید:"هنوز ثابت نشده است که قرص های پیشگیری باعث افزایش وزن می شوند.براساس مطالعات و بررسی ها اغلب مطالعات نشان می دهند ،که در طول 6 یا 12 ماه اول، افزایش وزن بدن حدود 4.4 پوند (2 کیلوگرم) خواهد بود ؛ مطالعات روی قرص های ضدبارداری دیگری نیز، همین میزان افزایش وزن را نشان داده است.برخی از انواع هورمون های ضد بارداری، با کاهش وزن بدن ارتباط دارند.
 

6. گر گرفتگی

بعضی از زنان ، ممکن است نیاز به چند بسته مونوستات پس از مصرف قرص داشته باشند. "راس " می گوید این احتمالا به دلیل تغییرات در الگوهای جدید خونریزی ناشی از قرص است.
 

7. نوسانات خلق و خوی - و دیگر مسائل عاطفی

این ، موضوعی پیچیده است در حالی که برخی از زنان با سابقه ای از نوسانات خلق و خوی - افسردگی، اضطراب، حتی بی خوابی – ترس از افزایش شدت علائم آنها دارند. اما پس از استفاده از برخی قرص های جلوگیری از بارداری آرام می شوند، برخی دیگر نیز گزارش می دهند که قرص، آشفتگی روانی آن ها را آرام می کند.
 

8. لخته شدن خون

به نظر می رسد نسخه های جدیدتر قرص های ضدبارداری (مانند یاسمین) برخی از زنان را در معرض خطر ابتلا به ایجاد لخته های خون نسبت به قرص های "نسل اول" قرار می دهند، چرا که پروژسترون دارای ترکیب شیمیایی متفاوت است. تا زمانی که متخصصین زنان و بیماران، عوارض جانبی را کنترل می کنند، این می تواند تحت کنترل قرار گیرد اما فقط برای اینکه مطمئن شوید، با مشورت دکتر خود این کار را انجام دهید.
 

9. لکه های قهوه ای روی صورت

قرص های ضد بارداری، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری پوستی به نام ملازما می شود، که می تواند چهره شما را در بعضی از نقاط تیره تر کند. تحقیقات نشان می دهد، با این حال، این احتمال بیشتر در زنانی که عارضه ارثی پوستی دارند، رخ می دهد. مطالعات موردی نشان می دهد، ممکن است سوئیچینگ از قرص به IUD این مسئله را حل کند.
 

10. تحریک پذیری جنسی پایین و کاهش میل جنسی

"راس" می گوید بعضی از زنان وقتی قرص را شروع می کنند، کمبود لیبید رخ می دهد اما او اشاره می کند که بیشتر ممکن است به علت اثرات جانبی کوتاه مدت قرص ضد بارداری ایجاد شود: نفخ، درد سینه. مطالعات نشان می دهند هورمون یا هورمون های قرص ضد بارداری ، ممکن است در بعضی از افراد باعث ایجاد اختلال جنسی یا میل جنسی شود اگرمیل جنسی کاهش یابد یا ناراحت کننده شود که در این شرایط حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
اما نقطه ی مقابل این مسئله نیز وجود دارد و گاهی در برخی افراد قرص های کنترل بارداری، می توانند میل جنسی را افزایش دهند، به عنوان مثال، با حذف نگرانی در مورد حاملگی و کاهش علائم دردناک دوره قاعدگی، سندرم پیش از قاعدگی، اندومتریوز و فیبروئیدی.

ادامه دارد...

منبع :
سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
مزایا و معایب قرص های ضدبارداری
قرص‌های ضد بارداری برای آکنه
قرص پیشگیری از بارداری
تاثیر قرص‌های پیشگیری از بارداری بر حافظه زنان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.