مراقبت های هفته سی و هشتم بارداری (بخش دوم)

افسردگی، حالت روحی است که برخی از بانوان باردار در هفته سی و هشت بارداری را گرفتار خودش می‌کند. در صورتی که احساس می‌کنید حال و حوصله برای انجام دادن هیچ کاری ندارید، برای درمان این مشکل زودتر اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با مراقبت ها و توصیه های هفته سی و هشت بارداری آشنا نماییم.
يکشنبه، 20 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مراقبت های هفته سی و هشتم بارداری (بخش دوم)
یکی از توصیه های مهم به زنان در هفته سی و هشتم از بارداری، مصرف به اندازه ی آب می باشد.
 

توصیه های مذهبی در هفته سی و هشت بارداری

در نماز ظهر یا عصر سوره “وااعصر” و “الذیارات” بخوانید. هر روز پیاده روی کنید و به عکس و آینه کمتر نگاه کنید. از امام صادق نقل شده است که  نوشتن سوره مبارکه “آل عمران” توسط شما و همراه داشتن آن در هنگام وضع حمل باعث آسانی زایمان خواهد شد. خوردن کوبیده پوست فلوس با زعفران و شکر و گلاب را نیز برای رفع سختی زایمان و اخراج جفت جنین مفید دانسته اند. خوردن هلو هم درد زایمان را کم می کند.
 

هشدارها در هفته سی و هشت بارداری

افسردگی، حالت روحی است که برخی از بانوان باردار در هفته سی و هشت بارداری را گرفتار خودش می‌کند. درصورتی که احساس می‌کنید حال و حوصله برای انجام دادن هیچ کاری ندارید، برای درمان این مشکل زودتر اقدام کنید. با ورود نوزادتان بی حوصلگی روحی دردساز می شود.
 
بایدها :
 اگر دچار اضطراب و نگرانی هستید، باید بدانید که این مسئله بر روند زایمان شما تاثیر گذار خواهد بود. سعی کنید آرام باشید و در تمرین های منظم، تمرکز خود را به دست آورید. جهت آرام بخشی عضلات تان را آرام سازی کنید. از بخشی از سر یا پا شروع کنید و تک تک عضلات را یک به یک شل کنید. می توانید از همسرتان بخواهید پشت و شانه های تان را ماساژ دهد. بعد دست ها و پاهایتان را ماساژ دهد زیرا ماساژ عضلات سبب ترشح اندروفین می شود که سرخوشی شما را همراه خواهد داشت. علاوه بر این با تمرکز بر یک نقطه واحد، در یک اتاق ساکت بنشینید و هر چیزی که به ذهن تان می رسد را مرور کنید.

یکی از توصیه های مهم به زنان در این هفته از بارداری، مصرف به اندازه ی آب می باشد. به این دلیل که سر جنین در هفته ۳۸ بارداری در نزدیکی لگن ان ها قرار می گیرد و این مسئله موجب تکرر ادرار شده و مایعات بیشتری از بدن دفع می کند. بنابراین با مصرف مایعات کافی، موجب حفظ سلامتی خود می شوید.
 
نبایدها :
اگر قبل از 38 هفته علائم زایمان شامل انقباضات منظم هر 5 تا 8 دقیقه که هر کدام مدت 45 تا 60 ثانیه طول می کشند یا پارگی کیسه آب که همراه با آبریزش ناگهانی و یا تدریجی است اتفاق افتاد باید هر چه سریع تر با ماما یا پزشک مراقب کننده بارداری تماس بگیرید یا به مراکز درمانی مراجعه کنید، زیرا امکان دارد شما پیش از موعد زایمان کنید.

هر چند که حس خانه داری شما می گوید، نظافت کن، نقاشی کن و یا حتی نوسازی و ابداع کن ولی خوب است که از کار های خسته کننده و سنگین بپرهیزید و هرگز خود را در معرض دود گاز ها و مواد شیمیایی و رنگ ها قرار ندهید.
 

نکاتی برای پدرها در هفته سی و هشت بارداری

مقدار زیاد هورمون ها، باعث تغییرات روحی و خستگی می شود. در اینجا نکاتی برای کنار آمدن و کمک کردن به همسر وجود دارد:

– بارداری باعث می شود خانم دید دیگری درباره بدن خود داشته باشد. گاهی او از افزایش وزن خوشحال است و گاهی ناراحت. دائم از شما می پرسد خیلی چاق شده است. به یاد داشته باشد نباید پاسخ مستقیم بدهید و این که برای شما مهم نیست نیز جواب مناسبی نیست. کافی است به او بگویید نه.

– اگر همسر شما از بارداری گله می کند و آرزو می کند باردار نمی شد نگران نشوید، طبیعی است. گاهی او می خواهد بارداری زودتر تمام شود. در این مزان سعی نکنید برای او سخنرانی کنید. او نیز نمی خواهد فرزند زودتر از موعد به دنیا بیاید فقط خسته شده است.

– ممکن است همسر شما هنگامی که چاقوی درست برای برش سبزی انتخاب نمی کنید، ناراحت شود اما این کار باعث نمی شود از آشپزخانه دوری کنید. بهتر است در هنگام آشپزی به همسر خود کمک کنید.

– فکر می کنید پدر خوبی نیستید؟ فکر می کنید بچه دار شدن اشتباه بوده است؟ طبیعی است. بیشتر والدین این نگرانی را دارند. بهترین راه برای مبارزه با این ترس حرف زدن با پدر و مادر خود است. آن ها خاطرات کودک شما را می گویند و نصیحت های خوبی برای شما دارند.

– بهترین را برای جلوگیری از ترس، مطالعه در خصوص بارداری و جنین است. ممکن است بخواهید علائم و تاثیر آن ها را بر نوزاد بدانید.

– امروزه پدرها از رشد جنین در دوران بارداری آگاه می شوند. در این زمان باید در خصوص رشد جنین و مراحل بارداری اطلاعات داشته باشید.

– مطالعات نشان می دهد جنین به صداهایی که در رحم می شنیده واکنش بهتری نشان می دهد. می توانید برای او شعر بخوانید یا با او حرف بزنید. همچنین می توانید درباره اتفاقات امروز با او حرف بزنید.

منبع: سایت دکتر سلام- سایت مادرشو


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.