دلایل سرد مزاجی در زنان

یکی از دلایل فقدان رابطه جنسی خوب با شوهر و کاهش میل جنسی زنان بروز اختلافات زناشویی و عدم رضایت زن از همسر است. زمانی که زوجین در زندگی زناشویی با اختلافاتی مواجه شده و به خصوص این اختلافات شدید می‌شود، با افزایش تنش‌ها و در نتیجه افزایش استرس‌ توجه‌شان به روابط زناشویی کمتر شده و موجب کاهش میل جنسی در زنان می‌شود. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 21 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دلایل سرد مزاجی در زنان
برخی بیماری‌هایی مانند سرطان، فشار خون بالا، بیماری های قبلی و عروقی و یا بیماری های عصبی می‌تواند موجب بی میلی جنسی در زنان یا سرد مزاجی شود.
 

مقدمه

کاهش میل جنسی یا به عبارت دیگر سرد مزاجی در خانم‌ ها مشکل شایعی است که ممکن است در خانم‌ها بوجود بیاید، به این صورت که زنان به رابطه جنسی با همسر خود علاقه‌ای نداشته و همین امر موجب ناراحتی خود، همسر و عواقب بدی در زندگی زناشویی آن‌ها شود. نکته‌ی جالب توجه در سرد مزاجی در زنان این است که این مشکل اغلب ارتباط مستقیمی با مردان دارد، معمولاً زن‌ها در زمان ازدواج سرد مزاج نیستند بلکه بعد از ازدواج به دلایلی رو به سردی و بی میلی جنسی می‌روند، البته برخی اوقات نیز مشکلات هورمونی و فیزیولوژیکی موجب سرد مزاجی در زنان می‌شود. در ادامه به برخی از عواملی که باعث سرد مزاجی در خانم ها می‌شود اشاره خواهیم کرد.
 

دلایل سرد مزاجی در زنان

مشکلات جنسی
برخی از مشکلات جنسی در شوهر مانند زود انزالی و مشکلات نعوظ می‌تواند موجب بی‌میلی زنان برای رابطه جنسی شود، این مشکلات سبب می‌شود مردان توانایی لازم برای ایجاد یک رابطه جنسی خوب که بتوانند همسر خود را ارضاء کنند و به ارگاسم برسانند را نداشته باشند و یا درد زیاد در طول رابطه همگی دلایلی هستند که می‌تواند تمایل زن برای رابطه جنسی را کم و باعث سرد مزاجی و بی میلی جنسی در آنان شود.
 
کاهش میل جنسی به دلیل بیماری
برخی بیماری‌هایی مانند سرطان، فشار خون بالا، بیماری های قبلی و عروقی و یا بیماری های عصبی می‌تواند موجب بی میلی جنسی در زنان یا سرد مزاجی شود.
 
کاهش میلی جنسی ناشی از دیابت
بیماری دیابت که برخی اوقات با مشکلات دیگری مانند بیماری های عروقی و آسیب‌های عصبی همراه است، می‌تواند مشکلات زناشویی را موجب شود که مخصوصاً در زنان باعث کاهش میل جنسی می‌شود.
 
سرد مزاجی به دلیل افسردگی و داروهای ضد افسردگی
عدم تعادل در مواد شیمایی مغز، هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی ناشی از افسردگی می‌تواند میل جنسی را در زنان تحت تاثیر قرار داده و  به دنبال آن برخی داروهای ضد افسردگی نیز خود موجب کاهش میل جنسی و توانایی زنان برای رسیدن به ارگاسم می‌شود.
 
سرد مزاجی ناشی از بیماری ام اس
بیماری ام اس موجب از بین رفتن سیستم عصبی مرکزی شده و عدم رضایت از رابطه جنسی و یا بی میلی به رابطه جنسی می‌تواند به دلیل وجود این بیماری در فرد باشد.
 
کیست های تخمدانی
یکی از نشانه‌های کیست های رحم، رابطه جنسی دردناک است، که موجب عدم تمایل و بی میلی رابطه جنسی در زنان می‌شود، بیماری‌هایی مانند التهاب لگن  و یا سرطان لگن هم نشانه‌های همانند کیست‌های رحم دارند.
 
سرد مزاجی در دوران یائسگی
تغییرات در میزان هورمون‌های زنانه در تغییر در میل جنسی آنان تاثیر دارد، کاهش استروژن در بدن زنان موجب خشکی واژن و در نتیجه تجربه رابطه جنسی دردناکی می‌شود، همچنین هورمون تستوسترون که در میل جنسی مردان و زنان نقش موثری دارد نیز با کاهش فعالیت تخمدان‌ها کمتر شده و در نتیجه موجب کاهش میل جنسی و سرد مزاجی در زنان خواهد شد.
 
سرد مزاجی در دوران بارداری و شیردهی به کودک
در دوران بارداری و همچنین در دوران شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است در تمایلات جنسی زنان تغییراتی بوجود بیاید. برای مثال در دوران شیردهی به دلیل تولید هورمون پرولاکتین که برای تولید شیر در زنان است، باعث کاهش میل جنسی خواهد شد، لازم به ذکر است که این مشکل در بعضی از زنان بوجود می‌‌آید و در برخی دیگر از زنان نیز پس از چند ماه گذشتن از شیردهی، میل جنسی‌شان دوباره ایجاد می‌شود. در کنار آن برخی از مسائل دیگر مانند خستگی، مشکلات ناشی از مراقبت از کودک و تصور ذهنی از خود می‌تواند در زمینه میل جنسی تاثیر گذار باشند.
 
داروهای کاهش دهنده میل جنسی زنان
همانطور که می‌دانیم تمایل جنسی در زنان ارتباط مثبتی با مسائل مربوط به سلامت جسمانی و روانی و عدم ابتلا به اختلالات هورمونی و مشکلات زنانه دارد، برخی از داروها در زنان موجب کاهش میل جنسی و سرد مزاجی در آنان می‌شود که می‌توان به داروهای ضد افسردگی، داروهای مجاری ادراری و ضد اسپاسم، آنتی هیستامین‌ها و داروهای آنتی کولینرژیک، داروهای ضد بارداری، داروهای درمان نازایی و سرطان پستان و... اشاره کرد.
 
سرد مزاجی ناشی از استرس
برخی مشکلات مانند فشارهای تحصیلی، مالی، خانوادگی، شغلی و... می‌توانند با بروز ناراحتی‌های روانی مخصوصاً استرس در خانم‌ها موجب کم شدن میل جنسی در آن‌ها شده و اگر این استرس به دلیل مشکلات و اختلافات با همسر باشد شرایطی بدتر نیز می‌شود.
 
سرد مزاجی ناشی از اختلافات زناشویی
یکی دیگر از دلایل فقدان رابطه جنسی خوب با شوهر و کاهش میل جنسی زنان بروز اختلافات زناشویی و عدم رضایت زن از همسر است. زمانی که زوجین در زندگی زناشویی با اختلافاتی مواجه شده و به خصوص این اختلافات شدید می‌شود، با افزایش تنش‌ها و درنتیجه افزایش استرس‌ توجه‌شان به روابط زناشویی کمتر شده و موجب کاهش میل جنسی در زنان می‌شود.
 
سرد مزاجی به دلیل تصویر ذهنی منفی از بدن
برخی اوقات زنان به دلیل تصویر ذهنی منفی که نسبت به بدن خود دارند و عدم رضایت از وضعیت شان ممکن است احساس کنند جذابیت لازم را برای همسرشان نداشته و نمی‌توانند رضایت شان را برآورده کنند و به دلیل این دیدگاه منفی دچار کاهش میل جنسی می‌شوند.
 
سرد مزاجی به دلیل جراحی
جراحی‌ها مخصوصاً جراحی‌هایی که در سینه و دستگاه تناسلی انجام شود و باعث تغییر ظاهر یا عملکرد آن شود می‌تواند باعث کاهش میل جنسی در فرد شود.
 
سرد مزاجی به دلیل کم خوابی
خستگی در زنان که می‌‌‌تواند به دلیل نگه داری از فرزندان، والدین و یا ناشی از بیماری باشد همگی می‌توانند در کاهش میل جنسی در خانم‌ها تاثیر داشته باشند.
 
اختلال آندومتریوز
‌اختلالی که برخی از زنان دچار آن هستند و با علائمی مانند گرگرفتگی‌های شکمی دردناک، درد های مزمن لگنی و قاعدگی‌های شدید همراه است و امکان رابطه جنسی را با سختی فراهم می‌کند نیز موجب کاهش میل جنسی خواهد شد.

منبع: hamkadeh.com


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.