کودک سه ساله

رفتار با کودک سه ساله از آنجایی دارای اهمیت است که پنج سال اول زندگی کودکان در شکل گیری شخصیت آنان در بزرگسالی بسیار تاثیرگذار است. پس شناخت درست این دوران می تواند در تربیت جایگاه مهمی داشته باشد. با ما همراه باشید.
شنبه، 4 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کودک سه ساله
کودک سه ساله می فهمد که دیگران هم احساس و حق و حقوق دارند. 
 
چکیده: رفتار با کودک سه ساله از آنجایی دارای اهمیت است که پنج سال اول زندگی کودکان در شکل گیری شخصیت آنان در بزرگسالی بسیار تاثیرگذار است. پس شناخت درست این دوران می تواند در تربیت جایگاه مهمی داشته باشد. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات 421/ مدت زمان مطالعه 3 دقیقه
کودک سه ساله

سه سالگی

کودک در سه سالگی به خوبی از خود مواظبت می کند زیرا در مبارزه با تضادها پیروز شده است. رفتارش دیگر مانند سن دو سال و نیمه اش متضاد و غیر قابل پیش بینی نیست. او می تواند بین دو مسأله مختلف و متناوب به خوبی قضاوت کند، از طرفی می تواند آن چیزی را انتخاب کند که از آن تا حدی تجربه دارد و از این انتخاب خشنود است. او به خودش اطمینان دارد، از نظر احساسی کمتر روی خودش تمرکز دارد.
 

[بیان تمایلات]

او از تمایلاتش به طور عاقلانه تری دفاع می کند. روابط فردیش با اطرافیان انعطاف پذیرتر است. استقلال و خوش برخوردیش به طور هماهنگی متوازن شده است، بنابراین به نظر می رسد بهتر بتواند در محیط فرهنگی خود را داخل نماید.
 تمام نحوه عملش در یک عملکرد متعادل و خوبی قرار دارد که توازن رضایت بخش وی از آن منتج می شود و تحسین و تأیید بزرگترهایش را به دنبال دارد.
 

[سن ادراک و تمییز]

سه سالگی یک سن آغازین و نوعی سن ادارک و تمیز است. کشمکشها و تضادها که شش ماه قبل با «منفی بافی» و «سرسختی» و «تناقض گویی» بیان می شد، حالا جای خود را به انطباق جدیدی با خواسته های اجتماعی داده است. به دور از حالت خصمانه، سعی در به جای آوردن این خواسته ها و درک کردنشان می نماید. حتی سوال می کند: «این طور خوب است»؟
این ملایمت در روابط اجتماعی به ویژه بر اساس به حد کمال رسیدن ساده روان حرکتی یا حرکت عضلانی، در اثر عمل فکری است. او با اطمینان و مهارت بیشتری می ایستد، او دیگر با بازوهای باز و فاصله گرفته، حرکت نمی کند.
 او مانند یک انسان کامل آنها را حرکت می دهد.
او می تواند از مانعی دوری جوید، خود را با شدت به جلو بیاندازد، به طور دقیقی متوقف شود و از گوشه و کنارهای تند بگذرد.
او می تواند تا (۳) بشمارد.
او می تواند دو شیء را با یکدیگر مقایسه کند.
او استفاده از سه مکعب را برای ساختن یک پل می داند و می تواند یک خط افقی و یک خط عمودی را برای کشیدن یک علامت بعلاوه (+) با مداد، ترکیب نماید.
او مبادله کردن یک امتیاز «الف» را در مقابل یک امتیاز «ب» می داند.
او می داند برای رسیدن نوبت بازی اش باید صبر نماید.
به خاطر تمام این علل ، شما می توانید با یک کودک سه ساله به توافق و تفاهم برسید. این سن یک نقطه اوج و در عین حال چرخشی است که رشد کودک را معین می کند.


 
 
منبع: کتاب «روان شناسی کودک»
نویسنده: آرنولدژسل، اف-ال ایلگ

بیشتر بخوانید:
گام به گام با بچه ها (سه سالگی)
مراحل رشد از تولد تا 3 سالگی
شنوایی نوزاد
بازی کودک ؛ تمرین استقلال
رشد و تکامل حسی و ادراکی در کودکان 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما